Előadó: | NemTom Band |
---|---|
Album: | Namivan? |
Megjelenés: | 2012 |
Hossz: | 3:58 |
Szövegírók: |
Hankó Dániel Ulvicki Tamás |
Hankó Dániel Ulvicki Tamás |
|
Kiadó: | Deminek Productions |
Stílus: | funk rock |
Címkék: | Keressük! |
Nyisd ki az agyad - open!
Ne keress most óment!
Azt se tudom mit mondasz,
ne legyél már Dope, Man!
Szájkarate? Dzsiu-dzsicu?
Ne legyél má' vicces fiú!
Mielőtt felhúzod magad,
Számolj el, tí' hú'!
Refr.:
(Na mi van?)
Elefántot csinálasz a bolhából!
(Na mi van?)
Gondolod, csak neked van igazad?
(Na mi van?)
Hallgasd meg néha a másikat!
(Na mi van?)
Ha a fejed tetején állsz, s a válaszra vársz,
S a kérdésed nem tudod már...
Na mi van?
A kutya mindig ugat... Nem tehetek róla!
Akkor adj neki egy ész-érv csontot, gondolkodjon róla!
A hülye pedig te vagy! Az empátia hol van?
Ráadásul vitázol, kérdezem, mi van!
Tompi, de nagy jampi vagy!
(Refr. 2x)
Néha nem értem, hiába benne élek,
A lélek ne féljen, ha érez,
nincs kérdés,
A véletlenek bár maguktól jönnek,
Mégis te döntheted el,
Maradjon vagy menjen!
Két műfaj találkozását mutatja be a Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás, amely kedden nyílt meg Budapesten az MNMKK Magyar Nemzeti Múzeum kertjében.
A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közösen rendezi meg a kiállítást, amelynek másik része a városligeti intézményben látható. A két helyszínen megrendezett tárlatok fényképeit a Magyar Nemzeti Múzeum Történeti Fényképtárának gyűjteményeiből válogatták.
A Duett című kiállításban a zene és a fényképezés találkozik egymással
A két kifejezési forma egymással párbeszédet folytatva, formabontó módon mutatja be, ahogy a zenei élmények a fényképezés eszközei révén láthatóvá válnak.
A megszólaló zene betölti teret
Családi nappalit, hangversenytermet, rádióstúdiót, tánctermet, vendéglőt vagy akár egy városi teret, a képeken a zene, a zenélés és a hallgatás is képi formában jelenik meg.
Mindkét kiállítás azonos koncepció alapján jött létre
- A kiállítás archív felvételein zenei pillanatok, csend, harctér, polgári otthon és koncertek elevenednek meg. A pillanatfelvételek felidézik azt, hogy mi szólhatott ott és akkor. A néma képek a fantázia segítségével zenei élménnyé válnak - fogalmazott Bősze Ádám zenetörténész.
A kiállításon szereplő képek nem zenei hatást kívánnak kelteni a nézőben, nem a zenéből merítenek inspirációt, hanem a zenével töltött tereket nyitják meg előttünk, mindkét tárlatot különféle tértípusok mentén rendezték el.
Kilenc tértípus mentén mutat be archív felvételeket két hónapon keresztül
A szervezők olyan tereket kerestek, amelyek hangulatait és jelentéseit nagyban befolyásolta, hogy milyen zene szólt bennük és az, hogyan hatott az az ott lévőkre. Ezek a képek lehetőséget adnak arra, hogy kérdéseket tegyünk fel.
Az egyik képen a tizenhat éves Dohnányi Ernő látható édesapjával és más zenészek társaságában, egy másikon Cselényi József operaénekes otthonában a családjával, de Szabados György zongoraművész keze is felfedezhető az egyik archív felvételen zongorázás közben.
- Csellót készítő első világháborús katonák is megjelennek az egyik képen, de a kiállítás felvételei között feltűnik a Zeneakadémia tere is, amelyben "Clemens Krauss vezénylését képzelhetjük el, amint a Bécsi Operaház százfős énekkarát dirigálja a pesti közönség előtt" - mondta a kurátor.
Horn Márton, a Magyar Zene Háza intézményigazgatója beszédet mond a Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás megnyitóján a Múzeumkertben 2025. október 7-én. A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közös kiállítása december 7-ig látogatható
Fotó: MTI/Hegedüs Róbert
Horn Márton, a Magyar Zene Háza intézményigazgatója szerint a képeket nézve megszólalhat bennünk a zene: olyan emlékek jönnek elő a gyerekkorból, a mindennapokból, amitől azt érezheti a néző, hogy a zene jelen van - hangsúlyozta.
A Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás részlete a Múzeumkertben a megnyitó napján, 2025. október 7-én. A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közös kiállítása december 7-ig látogatható
Fotó: MTI/Hegedüs Róbert