Előadó: | L.L. Junior |
---|---|
Album: | Non plus ultra |
Megjelenés: | 2012 |
Hossz: | 2:49 |
Szövegírók: |
Lakatos Róbert Árgyó Péter Lesi László |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Skyforce Kft. |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Refr.:
Jajj, de jó volt még a kedvem,
Mikor az éjszakába mentem,
Míg pénz volt addig körülöttem forogtak,
De reggelre egy forint nélkül maradtam.
Rap:
Oly csábítónak tűnik a világ és dübörög egy hang bennem, hogy "csináld".
Mikor döbbenek rá, mire jó ez az egész? Egyszerű a kérdés, a válasz nehéz.
Közel, de messze az igazság, elrabol az éjszakai vígaszság.
Én rendes ember az akarok lenni, nem romlott nőkkel éjszakákat csenni.
Refr.:
Jajj, de jó volt még a kedvem,
Mikor az éjszakába mentem,
Míg pénz volt addig körülöttem forogtak,
De reggelre egy forint nélkül maradtam.
Rap 2:
Változnom kéne, mondom magamnak,
Mert kevesebb súlya lesz így a szavamnak.
Embert nem fából faragnak, nem értem pedig mondom az agyamnak.
Rabja voltam a női kacajnak, nem értem miért vettek rajtam hatalmat.
Fejjel mehetek a falaknak, de a vágyak csak utánam szaladnak.
Refr.:
Jajj, de jó volt még a kedvem,
Mikor az éjszakába mentem,
Míg pénz volt addig körülöttem forogtak,
De reggelre egy forint nélkül maradtam.
Rap 3:
Elámított a csillogás és a vágy, azt hittem, hogy igaz minden csókod lány.
Körbe vettek sokan hamis barátok, akkor bennük láttam a családot.
Olyan volt az egész, mint egy nagy nagy csoda, mint egy mesebeli álom,
De én ostoba, hogy hittem el, hogy engem szeretnek,
Velem együtt nevettek, ha pénzem elvertem.
Refr.:
Jajj, de jó volt még a kedvem,
Mikor az éjszakába mentem,
Míg pénz volt addig körülöttem forogtak,
De reggelre egy forint nélkül maradtam.
Rap 4:
Azt hittem, hogy attól leszek csak menő, ha gyakrabban gyűrődik a lepedő.
Nem tudtam, hogy keserű lesz az ébredés, de bíztam benne elmarad a vezeklés.
Hogy ki miért hibás azt nem kutatom, az agyamban képeket futtatok.
Mint a diavetítő csak úgy pörögnek a kockák, nappali műszakba átváltok mostmár.
Refr.:
Jajj, de jó volt még a kedvem,
Mikor az éjszakába mentem,
Míg pénz volt addig körülöttem forogtak,
De reggelre egy forint nélkül maradtam.
Hazánkban elsőként a Debreceni Egyetem indít zenei menedzser mesterképzést, hogy egy folyamatosan megújuló, szerteágazó szakterületen is piacképes diplomát szerezhessenek a hallgatók.
- A DE gazdaságtudományi karának és könnyűzenei intézetének négy féléves mesterszakja minden szempontból hiánypótló lesz. Két év alatt piacképes tudást, átfogó szakmai ismereteket szerezhetnek a menedzseri szakmáról a hallgatók - fogalmazott Bács Zoltán egyetemi kancellár, az új képzés szakfelelőse.
- A könnyűzenei képzés felsőoktatási bevezetésénél is rendszerben gondolkodtak, aminek egyik legfontosabb eleme a produkció, a művészeti érték, a másik a menedzsmenttel foglalkozó szakemberek jelenléte, valamint a szükséges technikai háttér megteremtése - magyarázta a kancellár, megjegyezve, hogy a zenei menedzserek sokrétű munkát végeznek, ezért speciális ismereteket és képességeket igényel ez a hivatás.
A zeneiparban is felértékelődik a gyakorlati tudás, amire ugyan autodidakta, tapasztalati úton is szert lehet tenni, de az egyetemi képzésnek köszönhetően rövidebb idő alatt nyílhat lehetőség a szükséges piaci ismeretek megszerzésére.
- A gazdaságtudományi kar a könnyűzenei intézettel közösen dolgozta ki a mesterszak részleteit, az oktatásba neves szakembereket, szakmai szervezeteket is bevonnak, de fontos az is, hogy a zenei, művészeti, kulturális példák mentén valósuljon majd meg a szakemberek képzése – jelezte Fenyves Veronika kari vezető.
- Már 2021-ben, a kortárs könnyűzenei alapképzés indulásakor felmerült a zenei menedzser mesterszak meghirdetése, amely többszintű szakmai háttérrel megtámogatott hiánypótló képzésként érhető el szeptembertől a Debreceni Egyetemen - hangslyozta
- Több ezer olyan produkció van az országban, amelyek hozzáértő irányítást igényelnek, ehhez szakemberekre van szükség, ami jelentősen felértékeli a DE új képzésének jelentőségét - emelte ki
Bakó Csaba, a Tankcsapda produkciós menedzsere szerint a zenei menedzsereknek egyfajta plusz zenekari tagként a produkció minden részére rálátással kell lenniük, a turnék szervezésétől, a koncertek, fellépések körülményein át a sajtónak adott interjúkig és közösségi médiás megjelenésekig.
"Egy-egy zenei produkciónál rengeteg pluszmunkát kell végezni a zenei rész megalkotása, a dalírás és a hangszerelés mellett. Folyamatos tanulásra, önképzésre van szükségük azoknak is, akik már évtizedek óta a pályán vannak" - mondta Bakó Csaba, megjegyezve:
a debreceni képzés országosan egyedülálló abból a szempontból is, hogy egy helyen és egy időben nyílik rálátás az egész szakmára, "gazdasági, zenei, koncertszervezési, kommunikációs értelemben egyaránt".
A képzés felépítése
A négy féléves, 120 kredites mesterszakra bármilyen alapképzés elvégzését követően lehet jelentkezni. Az első évben általános menedzser kompetenciákat lehet elsajátítani, művészeti háttértudásra tehetnek szert a hallgatók, a második évben a speciális menedzser tárgyakat tanulhatják.
Klasszikus és könnyűzenei menedzsment is szerepel a képzés rendszerében, ennek megfelelően a lehető legszélesebb spektrumban
- többek között turnémenedzsmentből, pénzügyi ismeretekből, zeneipari jogi szabályozásból, a social media és az influencerek szerepéről - készítik fel a leendő szakembereket.
Fotó: illusztráció/Freepik