Előadó: | Anna & the Barbies |
---|---|
Album: | ANEM! |
Megjelenés: | 2012 |
Hossz: | Keressük! |
Szövegírók: |
Pásztor Anna Pásztor Sámuel |
Pásztor Anna Pásztor Sámuel |
|
Kiadó: | CLS Records |
Stílus: | alternatív rock |
Címkék: | csalódás, élet, életérzés, elveszett, fájdalmas, fájdalom, gúnyos, kín, lélekvesztő, lelkis, magány, mélypont, remény, szakítós, szerelem, szerelmes, vágy, válság, várakozás, vígasz [+] |
felvettem egy zen-zakót, de
szorított mellben,
fájni kezdett ott belül,
hogy nincs senkit ölelnem
bort ittam én kenyérrel,
de kicsorbult a késem,
a tizenegyediket,
amikor kőbe véstem
kémlelve az egeket,
felhőket reméltem
de megesett, hogy nem esett,
csak perzselt egész évben.
jelenések könyvétől, némi
enyhülést reméltem,
mert megijedni sem tudtam,
már annyi istent féltem
refr.
csillagokkal álmodom,
de földet ér a lábam
koppanok is nagyokat,
mint bogár a búrában
felvettem egy zen-zakót, de
szorított mellben,
fájni kezdett ott belül,
hogy nincs senkit ölelnem
bort ittam én kenyérrel,
de kicsorbult a késem,
a tizenegyediket,
amikor kőbe véstem
refr.
csillagokkal álmodom,
de földet ér a lábam
koppanok is nagyokat,
mint bogár a búrában
rap:
szent a béke
kék a béka
zöld az ég és
néha –néha
perzsel a nap,
s megadóan
piroslik
a föld
besüpped a
lábam alatt
az aszfaltban
lábnyom marad
míg el nem kopik,
árulkodik
a lábamról,
hogy ott volt
jártam, vártam
kart kitártam
nem jöttél
hát azt se bántam
rád gondoltam
megfontoltam
s jól esett a várás
paplan alatt
nincs akarat
több is veszett
már nap alatt
emelem a
kalapomat,
vége!
variálás
hezitálás
megfelelés
fejenállás
s a végén minden
úgy lett jó
ahogy volt!
egyedül meg
fél a lélek
azt hittem,
hogy már nem élek
csak néztem ahogy
néz az élet-
mosolyogva
homlokomon
csókol
refr.
csillagokkal álmodom, de földet ér a lábam,
koppanok is nagyokat, mint bogár a búrában
Sikerrel zárult a MOST projekt, a Magyarországról indult, a balkáni és a nyugat-európai zeneipart összekötő úttörő kezdeményezés első, több mint négy éves fázisa.
Az ötletgazda és projektvezető Hangvető 10 balkáni és nyugat-európai partnerrel egy komplex, négypilléres szakmai programmal indított el hosszútávú pozitív folyamatokat az egész régióban. Ez volt az első, magyar cég által elnyert, nagyméretű Kreatív Európa Program által támogatott együttműködési projekt.
A MOST nem csak a térségben, hanem egész Európában példaértékű: egy rendkívül diverz régió teljes iparágának fejlesztésére tett ‒ sikeres ‒ kísérletet a 4 millió eurós projekt.
A Hangvető és a MOST partnerszervezetek nemcsak pénzügyi támogatást, hanem szakmai képzéseket, mentorálást, gyakornoki lehetőségeket és egy kiterjedt kapcsolatrendszert is kínáltak a több mint 500 résztvevőnek. Összesen 30 zenekar, 80 menedzser, 60 fesztivál és klub és 20 helyi projektet megvalósító szervező vett részt a programban - mind a népzene, mind a világzene tágabb területéről.
A MOST hatására létrejött egy új, az európai piacon és kapcsolati hálóban otthonosan mozgó szakmai generáció.
A balkáni zene eljutott egy szélesebb, európai közönséghez, ami a régió pozitív megítélésére, és identitásuk erősödésére is visszahat. Több zenei exportiroda jött létre a térségben a projekt közvetett hatásának köszönhetően, a térség művészeit egyre több nyugat-európai fesztivál szerepelteti.
A MOST kiemelt figyelmet fordított a balkáni zene sokszínűségének bemutatására. A projektben elektronikus, kísérleti, a hagyományos zenéből új irányokba induló művészek is otthonra találtak. Románia, Szerbia, Bulgária, Észak-Macedónia, Montenegró, Horvátország, Albánia, Koszovó és Bosznia-Hercegovina művészei és zeneipari szakemberei vettek részt a projektben, amelynek egyik fő üzenete a sztereotípiák lerombolása; egy izgalmas térség újrafelfedezése volt. A zenészek megismerését segítendő a Balkánon kívüli európai fesztiválok is résztvevők és partnerek voltak.
"A MOST teret engedett a balkáni zene sokszínűségének, gyökereinek és a térség újat kereső, virágzó kreativitásának."
– Christine Semba, WOMEX
Így történhetett, hogy egy alapvetően bosnyák műfajra, a sevdalinkára szakosodott zenekar, a Divanhana megkapta a világzene egyik legrangosabb elismerését, a Songlines magazin díját, és tizenötezres tömeg előtt játszhatott Londonban, vagy hogy a program támogatásával megjelent lemeze első helyre került a World Music Charts Europe európai világzenei sikerlistán.
A Perija, egy dark folkot játszó, utcazenéléssel induló zenekar a MOST segítségével szintet lépett, világszerte utaznak és felléptek az Eurosonic fesztiválon.
Az E.U.E.R.P.I. kísérleti elektronikája Japánba kapott meghívást, a Lenhardt Tapes-ről a WIRE magazin áradozott, Zarina Prvasevda észak-macedón énekes a Blogotheque-kel forgatott és az egész európai szakma megismerte hangját. A sor folytatható, a MOST sikerét a résztvevő művészek előtt kinyílt szakmai lehetőségek is mutatják.
"A MOST rengeteg lehetőséget nyitott meg számunkra, új helyekre jutunk el. Manapság szinte naponta kapunk meghívást egy fesztiválra vagy showcase-re."
– Rodjenice, szerb zenekar
Ezt részben a négy éven át zajló, szisztematikus kapcsolatépítés, a közös munka fesztiválokkal, koncertszervezőkkel és szakemberekkel, a MOST konzekvens szakmai jelenléte eredményezte. A Hangvető további projekteken keresztül viszi tovább a projekt örökségét, és folytatja a kiépült szakmai hálózat építését.
“A MOST legnagyobb sikere, hogy elkezdte eloszlatni a balkáni zenét övező sztereotípiákat. A művészek sokkal felszabadultabbak és tudják, nem csak a Macskajajra vagyunk kíváncsiak.
A szakmai oldalon sokat számított, hogy a MOST a teljes iparág minden szereplőjének lehetőséget adott a fejlődésre, és azok egymással is kapcsolatba kerültek. Egy olyan ugrásra kész szakmai hálózatot építettünk fel, amely tehetséges művészekből és rátermett szakemberekből áll, akiket már nem köt meg a térség nehéz hagyatéka.” – Lelkes András, Hangvető ügyvezető igazgatója.
A MOST számokban