Előadó: | Children of Distance |
---|---|
Album: | IV. Felvonás |
Megjelenés: | 2012 |
Hossz: | 3:35 |
Szövegírók: |
Nyári Roland (Shady) Ács Róbert Nyári Roland Somogyi Péter |
Flavio De Martino |
|
Kiadó: | Gold Record Music Kft. |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
1. Versszak (Shady)
Gyere, gyere, nézz ide, beengedlek a világomba,
Olyan helyre vezetlek, ahol még nem jártál soha.
Olyan helyet mutatok, ahol kívülről azt látod
Mindig ilyen tiszta marad, akárhogy is használod.
Kívülről minden csodás, ez belülről rohad el,
Kiábrándulsz majd, ha többet tudsz, mint amit rólam kell.
Gondom ontom monoton, folyton mondom konokon,
Folyton sokkol modorom, a sok rossz dolgot sorolom.
Okolom a sorsom, pedig én vagyok a gyáva lélek,
Elméletben felnőttem, de még mindig anyával élek.
Okolom a szerelmet, ami mennyekbe emel,
Terelem, mert türelem az nincs, a szívemnek teher.
Szeretlek és szeretlek. Ugyanaz, de mégis más.
Ha nem szívből érzem, attól miért lennék gén hibás?
Nem tagadom: imádom, ha a lányok velem kedvesek,
Ez itt az én világom, te meg lehet nem ezt kerested.
Refrén (Horus)
Néha menni vágyom, meg tenném, ha tudnám
De miért nem látom a fényt a kapuknál?
Ha nem hiányzom, ne sírj utánam
Ha nem én hibáztam, mégis csak én bántam
Néha menni vágyom, meg tenném, ha tudnám
De miért nem látom a fényt a kapuknál?
Ha nem hiányzom, ne sírj utánam
Ha nem én hibáztam, mégis csak én bántam
2. Versszak (Carp-E)
Utánam már nem sírhatsz, a könnycseppekért kár lenne,
Az összes sorom őszinte, ne érezd magad átverve.
A világom egyszerű, én ennyivel is beérem,
Ezért látok mindent feketén és fehéren,
Ha belém látnál, értenéd, miért nincsen átmenet,
Döntés nélkül mindenkit, és magadat is átvered.
Illúzió minden, csak egy léggömb az életed,
A felelősség nehéz béklyó, nem számolja az éveket,
20 év után ugyanúgy menthet meg a gyávaságod,
Most először a döntésben nem kell már másra várnod.
Régen én is más voltam, talán nem is emlékszem,
Megmenteném magam, de szerintem már elkéstem.
Hol van az út vissza hozzám, hol találom magamat?
A régi énem visszahúz, az újban több az akarat.
Mégis fájt amikor ezt írtam, feketén és fehéren,
Neked könnyű döntés volt, én már ezzel is beérem.
Refrén (Horus)
Néha menni vágyom, meg tenném, ha tudnám
De miért nem látom a fényt a kapuknál?
Ha nem hiányzom, ne sírj utánam
Ha nem én hibáztam, mégis csak én bántam
Néha menni vágyom, meg tenném, ha tudnám
De miért nem látom a fényt a kapuknál?
Ha nem hiányzom, ne sírj utánam
Ha nem én hibáztam, mégis csak én bántam
3. Versszak (Horus)
Tudom fogalmad nincs róla, hogy miken megyek át,
Te csak a fényt látod, de leszarod, hogy mi az ami bánt.
Én meg hülye fejjel nézem, ahogy elemészt a reggel,
Bele sem gondolok, hogy néztem ki az éjjel csupasz seggel.
Pár soron keresztül engedlek közel magamhoz,
Bár tudom úgyis ellenem használod, nem a falakhoz.
Éjjel és nappal, hol a határ? Nem látom már,
Az ágyban szorongok, másnak meg gyengéd álom jár.
Te rendszer szerint élsz én nyugtatóval alszom el,
És sötétségbe burkolózva takarom az arcom el.
A családoddal töltöd az időt én meg egy autóban,
Én áldozok miközben te megfetrengsz a narkóban.
Idegbeteg vagyok folyton ezen kattog mindenki,
De hányszor kérdeztétek, hogy segíthetnétek innen ki???
Mindenkit csak a felszín vakít el de hidd el,
Amit hallasz, nem megjátszott, csupán csak inger.
Refrén 2x (Horus)
Néha menni vágyom, meg tenném, ha tudnám
De miért nem látom a fényt a kapuknál?
Ha nem hiányzom, ne sírj utánam
Ha nem én hibáztam, mégis csak én bántam
Néha menni vágyom, meg tenném, ha tudnám
De miért nem látom a fényt a kapuknál?
Ha nem hiányzom, ne sírj utánam
Ha nem én hibáztam, mégis csak én bántam
– A fesztiválszezon végén már csak a karszalag fakó lenyomata emlékeztet a nyárra, de a közösen átélt kalandok, a felejthetetlen koncertélmények és a frissen megtapasztalt szabadság érzése velünk maradnak. Ezeket az élményeket és az általuk felvetett kérdéseket vizsgálja a Fesztiválország című zenés mozifilm – szól a beharangozó.
Fotó: JUNO11
Kötelező és marginális nyilatkozatok a Fesztiválországban
A legismertebb magyar fesztiválszervezők szólalnak meg: Lobenwein Norbert, Fülöp Zoltán, Márta István, Oszkó-Jakab Natália, Valde Orsolya, Varga Balázs, Lovasi András és persze kihagyhatatlan Gerendai Károly és Müller Péter Sziámi. Emellett Lovasi András, a Halott Pénz, a Bagossy Brothers Company, a Quimby, Дeva, Sisi, a Margaret Island, a Blahalouisiana is mesél a fesztivál-élményekről.
Müller Péter Sziámi a film díszbemutatóján
Fotó: JUNO11
De miért maradtak ki olyan fesztiválok, amelyek máig meghatározó szereplői (Campus) vagy azok voltak (Hegyalja) a hazai fesztivál-történelemnek? Irreleváns a Dope Calypso és Soma Mamagésa megszólalása. Soma talán épp a forgatás idején lépett fel az Everness Fesztiválon és ezért nyilatkozott, nem derül ki. Önnön erőltetett poénjain nevetgélő, a Szigeten felbukkanó Nánásiék sem adnak hozzá a filmhez. Megszólal még Sisitől Grandpierre Attilán, az átszellemült Varga Líviuson át Beton.Hofiig Beck Zoli és Eke Angéla is, azonban a film készítőinek koncepciója így sem nyilvánvaló.
– A szerkesztési elvem az volt, hogy a hazai fesztiválvilág sokszínűségét mutassuk be, tehát egy-egy fesztiváltípus vagy szubkultúra reprezentálója került be a filmbe – fogalmazott Csizmadia Attila, rendező.
Csizmadia Attila rendező és Varga Lívius (Quimby)
a díszbemutatón
Indokolatlan, hogy a széttetovált, extrém külsejű modell Szintia, aki életében először járt (a Sziget) fesztiválon, egy önálló szeckiót kapjon a filmben. Nem elegáns az sem, hogy olyan nyilatkozatok is vannak, amelyek arról tanúskodnak, hogy egyes előadók mely fesztiválokat nem ismerik. Elmondható kulturáltan (ahogyan a Gryllus-testvérek megbeszélik az Ozora Fesztivált – és ez még vicces is), de ha mégsem sikerül, talán célszerűbb kihagyni az adott véleményt.
A Gryllus-fivérek a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO
Függetlenül attól, hogy mit gondolunk a Bánkitó Fesztiválról vagy hogy ismerjük-e a Fekete Zajt, nem tanácsos sértő megjegyzésekkel illetni az adott műfaj kedvelőit. Zenei stílusokról és azok rajongóiról illetlenség bántó dolgokat mondani, pláne ha színpadi ember az illető. Így épp az az elfogadás és nyitottság veszik el a történetből, amelyet hangsúlyoz.
Történetmesélés
Talán épp egy fiktív szereplős történet tette volna kerekké a filmet és törölte volna el a kissé nyers, dokumentumfilmes jelleget? (Ahogyan a Mi vagyunk Azahriah-filmnek jót tett az extra eseményszál.) A Fesztiválország a közlemény szerint abba a filmes hagyományba szeretne illeszkedni, amelynek mérföldkövei az Oscar-díjas Woodstock (Michael Wadleigh, 1970), a Glastonbury (Julien Temple, 2006) vagy az avantgárd Global Groove (Nam June Paik, 1973). Ez sajnos, nem sikerül neki.
Remek lépés volt az archív felvételek modern kori újraforgatása
Gerendai Károlyt már az első Sziget Fesztiválok idején is kamerák kísérték. Számos legendás lépésének (ahogyan sétál a K-hídon vagy a Hajógyárin) eredetijét és reprodukcióját is láthatjuk a Fesztiválországban. A kilencvenes években a fiatalok mertek nagyot álmodni. Megteremtették azt az atmoszférát, amely hazánkat Európa fesztivál-nagyhatalmává tette. Így lett a Diákszigetből Európa legsokszínű fesztiválja. Így élte az álmát a fiatal Gerendai is.
Lovasi András mesél arról, hogy hogyan találták ki a Fishing On Orfű fesztivált. Márta István arról sztorizik, hogy hogyan gyökerezett ki a Balaton-felvidéki falu pajtájából a Művészetek Völgye, amelyet aztán a Gryllus-fivérek értékes munkája is formált. Olyanná, amely ma lehetővé teszi, hogy az egykori Kapolcsi Művészeti Napok mára a nyár egyik legnagyobb kulturális ünnepe legyen.
Lovasi András, a Kispál és a Borz frontembere a film egyik
jelenetében
Fotó: JUNO11
A legjobb plakátragasztók a KFT-nek dolgoztak: a Volt Fesztivál alapítói
Szívmelengető érzés, ahogyan Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert abban a tornateremben mesél, amelyben a legendás soproni fesztivál alapjait lefektették. Kezdetben maguk plakátoltak. Majd híre ment, hogy ezt milyen jól csinálják, a KFT zenekar is felkérte őket a feladatra.
Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert fesztiválszervezők a film
díszbemutatóján
Fotó: JUNO11 Facebook
A Sziget Fesztiválon Torgyán József is tiszteletét tette
A Független Kisgazdapárt elnöke nyomatékosította a fiatal srácokban, hogy az a fontos, hogy a csajoknál jól teljesítsenek. Akkoriban a rendezvényen Drogbusz is volt – a szerhasználat ellen kampányolt – nevét sokan félreértelmezték.
Lemmy (Motörhead), David Bowie, vagy épp a az egyik utolsó Linkin Park-koncert az énekes tragikus öngyilkossága előtt Sopronban. A balatoni nyár vízparti élményei, a Bánki-tó bája, a Fekete Zaj experimentális zenéinek sötét mélysége és Paloznak lankáin szálló melódiák egy pohár gyöngyöző bort kortyolgatva – ez mind része a magyar fesztivál-kultúrának.
És a porból lett szabadság, ahogyan a film mottója hangzik. Pillanatnyi emlékképek, a hazai fesztivál-történelem hangulatos mementói, amelyek jólesőn melengetik a néző szívet.
A Blahalouisiana fesztiválkoncertje
Fotó: JUNO11
Életed mozija – hangzik a film másik szlogenje
A fiatalabb generációknak is annyit ad ez a film, mint a hőskor fesztiválozóinak? Inkább azok számára gazdag és üdítő, akik nem a zenei szektor szereplői és most pillantanak be először a magyar fesztiválok kulisszái mögé?
Egy korszak vége a hazai fesztiválozásban
Ahogyan Lobeinwein Norbert fogalmaz: most jött el egy korszak vége. Noresz az idei Strand Fesztiválon, a Dalszerző podcastjében beszélt arról, hogy a közelmúltban beszélgettek a szervező kollégákkal arról, hogy hogyan haladhat tovább a fesztiválok jövője a mai Magyarországon.
Vajon a jövő generációja is megtapasztalhatja majd, hogy milyen érzés a porból lett szabadság?
Közönség-találkozós vetítések listája itt.
A Fesztiválország 2025. szeptember 18-tól országosan látható a hazai mozikban.
Fotók: JUNO11