Előadó: | Children of Distance |
---|---|
Album: | IV. Felvonás |
Megjelenés: | 2012 |
Hossz: | 0:57 |
Szövegírók: |
Somogyi Péter (Horus) Ács Róbert (Carp-E) Nyári Roland (Shady) Ács Róbert Nyári Roland Somogyi Péter |
Daniel Gong |
|
Kiadó: | Gold Record Music Kft. |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
1. Versszak (Carp-E)
Felidézném, ha tudnám, de valami még fogva tart,
Nem kellett menned, bár a sors így is csak jót akart.
Nem felejtelek el, ma érted ég a gyertyaláng,
Mutatja az utat Neked, ha visszajössz, majd megtaláld.
De a helyet, ahol ezer szív vár, fájdalmas könnyekkel,
Az elmosódott emlékek csak miattad törnek fel.
Bennem nem változott, amit éreztem irántad,
Remélem hallottad az érted mondott imákat.
Kérlek, hozd vissza, csak egy kósza pillanatra,
Mert azt akarom hinni, hogy majd talán itt maradna.
Kérlek, hozd vissza, csak hogy átöleljem még egyszer,
Mert azt akarom hinni, hogy majd ettől ébred fel.
Kérlek, hozd vissza, már nem akarom elengedni,
De hogy merek én ilyet kérni, amikor a nevem senki.
Kérem, ha jön a vonat, legalább dudálna,
Kérem vissza, vagy csak engedj utána.
Refrén (Kriszta, Horus)
Mindegy mennyi idő, hogy megértsd
Nem számít, hozd vissza kérlek
Túl korán vetted el tőlem
Én itt várok rá, amíg élek
Nélküle nehéz az élet
Megtörtél hozd vissza kérlek
Túl korán vitted el tőlem
Én itt várok rá, amíg élek
2. Versszak (Shady)
Hozd vissza kérlek, ezzel hozz vissza az életbe,
Nem bírom ezt a szenvedést, csupán ennyit kérek,
De ez lehetetlen tudom, felfogom könnyekkel küzdve,
Az együtt töltött időre leszek majd örökre büszke.
A síron sírom kínom, a fejfán a fejem fáj,
Ha elmegyek, melletted remélem lehet majd ott helyem tán.
Soha senkit sem viseltem ennyire a szívemen,
Hozd vissza kérlek, apa, nekem ő volt a mindenem!
Neked csak egy senki volt, de nekem teljes családtag,
Ahol eddig Ő lépkedett, most nem jár más csak halál szag.
Hozd vissza! Az ürességet nem lehet pótolni mással,
Nem tudtam elmondani, de még tartozom egy vallomással.
Lehet, hogy még kicsi vagyok, de tudom mi az a szeretet.
Amikor csak hozzábújtam ezt érezni lehetett.
Nyugodj békében, nekem fekete így a nap már,
Csak akkor lennék boldog újra ha őt visszakapnám.
Refrén (Kriszta, Horus)
Mindegy mennyi idő, hogy megértsd
Nem számít, hozd vissza kérlek
Túl korán vetted el tőlem
Én itt várok rá, amíg élek
Nélküle nehéz az élet
Megtörtél hozd vissza kérlek
Túl korán vitted el tőlem
Én itt várok rá, amíg élek
3. Versszak (Horus)
Gyere vissza, ne engedd, hogy belefulladjak a bánatba,
Egyedül nem fog menni még szükségem van a támaszra.
Hol sírjam ki magam, hogy beszélhetnék egy halomnak?
Nem hallgat meg az ég sem, hát hogy hihetnék most magamnak?
Miért kellett elmenned, miért hagytál magamra?
Miért nem érzem, hogy mellettem ma bárki is itt maradna?
Hová szalad mindenki? Mondd, ki határoz minderről?
Ki dönti el ki marad és ki távozik az életből?
Kinek van joga szétszakítani egy családot?
És kinek joga dönteni, ki bűnhődjön, ki a megáldott?
Ki dönt arról újjászületnem vagy halnom kell?
Ma én veszítettem, de holnap másokat buktatsz el.
Hozd vissza, nincs jogod elszakítani tőlem,
Csak egy napra kérlek hadd búcsúzzak kellően.
Csak még egyszer, utoljára ennyi azt hiszem, hogy járhat ma,
Hozd vissza ne engedd, hogy belehaljak a bánatba.
Refrén 2x (Kriszta, Horus)
Mindegy mennyi idő, hogy megértsd
Nem számít, hozd vissza kérlek
Túl korán vetted el tőlem
Én itt várok rá, amíg élek
Nélküle nehéz az élet
Megtörtél hozd vissza kérlek
Túl korán vitted el tőlem
Én itt várok rá, amíg élek
– A fesztiválszezon végén már csak a karszalag fakó lenyomata emlékeztet a nyárra, de a közösen átélt kalandok, a felejthetetlen koncertélmények és a frissen megtapasztalt szabadság érzése velünk maradnak. Ezeket az élményeket és az általuk felvetett kérdéseket vizsgálja a Fesztiválország című zenés mozifilm – szól a beharangozó.
Fotó: JUNO11
Kötelező és marginális nyilatkozatok a Fesztiválországban
A legismertebb magyar fesztiválszervezők szólalnak meg: Lobenwein Norbert, Fülöp Zoltán, Márta István, Oszkó-Jakab Natália, Valde Orsolya, Varga Balázs, Lovasi András és persze kihagyhatatlan Gerendai Károly és Müller Péter Sziámi. Emellett Lovasi András, a Halott Pénz, a Bagossy Brothers Company, a Quimby, Дeva, Sisi, a Margaret Island, a Blahalouisiana is mesél a fesztivál-élményekről.
Müller Péter Sziámi a film díszbemutatóján
Fotó: JUNO11
De miért maradtak ki olyan fesztiválok, amelyek máig meghatározó szereplői (Campus) vagy azok voltak (Hegyalja) a hazai fesztivál-történelemnek? Irreleváns a Dope Calypso és Soma Mamagésa megszólalása. Soma talán épp a forgatás idején lépett fel az Everness Fesztiválon és ezért nyilatkozott, nem derül ki. Önnön erőltetett poénjain nevetgélő, a Szigeten felbukkanó Nánásiék sem adnak hozzá a filmhez. Megszólal még Sisitől Grandpierre Attilán, az átszellemült Varga Líviuson át Beton.Hofiig Beck Zoli és Eke Angéla is, azonban a film készítőinek koncepciója így sem nyilvánvaló.
– A szerkesztési elvem az volt, hogy a hazai fesztiválvilág sokszínűségét mutassuk be, tehát egy-egy fesztiváltípus vagy szubkultúra reprezentálója került be a filmbe – fogalmazott Csizmadia Attila, rendező.
Csizmadia Attila rendező és Varga Lívius (Quimby)
a díszbemutatón
Indokolatlan, hogy a széttetovált, extrém külsejű modell Szintia, aki életében először járt (a Sziget) fesztiválon, egy önálló szeckiót kapjon a filmben. Nem elegáns az sem, hogy olyan nyilatkozatok is vannak, amelyek arról tanúskodnak, hogy egyes előadók mely fesztiválokat nem ismerik. Elmondható kulturáltan (ahogyan a Gryllus-testvérek megbeszélik az Ozora Fesztivált – és ez még vicces is), de ha mégsem sikerül, talán célszerűbb kihagyni az adott véleményt.
A Gryllus-fivérek a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO
Függetlenül attól, hogy mit gondolunk a Bánkitó Fesztiválról vagy hogy ismerjük-e a Fekete Zajt, nem tanácsos sértő megjegyzésekkel illetni az adott műfaj kedvelőit. Zenei stílusokról és azok rajongóiról illetlenség bántó dolgokat mondani, pláne ha színpadi ember az illető. Így épp az az elfogadás és nyitottság veszik el a történetből, amelyet hangsúlyoz.
Történetmesélés
Talán épp egy fiktív szereplős történet tette volna kerekké a filmet és törölte volna el a kissé nyers, dokumentumfilmes jelleget? (Ahogyan a Mi vagyunk Azahriah-filmnek jót tett az extra eseményszál.) A Fesztiválország a közlemény szerint abba a filmes hagyományba szeretne illeszkedni, amelynek mérföldkövei az Oscar-díjas Woodstock (Michael Wadleigh, 1970), a Glastonbury (Julien Temple, 2006) vagy az avantgárd Global Groove (Nam June Paik, 1973). Ez sajnos, nem sikerül neki.
Remek lépés volt az archív felvételek modern kori újraforgatása
Gerendai Károlyt már az első Sziget Fesztiválok idején is kamerák kísérték. Számos legendás lépésének (ahogyan sétál a K-hídon vagy a Hajógyárin) eredetijét és reprodukcióját is láthatjuk a Fesztiválországban. A kilencvenes években a fiatalok mertek nagyot álmodni. Megteremtették azt az atmoszférát, amely hazánkat Európa fesztivál-nagyhatalmává tette. Így lett a Diákszigetből Európa legsokszínű fesztiválja. Így élte az álmát a fiatal Gerendai is.
Lovasi András mesél arról, hogy hogyan találták ki a Fishing On Orfű fesztivált. Márta István arról sztorizik, hogy hogyan gyökerezett ki a Balaton-felvidéki falu pajtájából a Művészetek Völgye, amelyet aztán a Gryllus-fivérek értékes munkája is formált. Olyanná, amely ma lehetővé teszi, hogy az egykori Kapolcsi Művészeti Napok mára a nyár egyik legnagyobb kulturális ünnepe legyen.
Lovasi András, a Kispál és a Borz frontembere a film egyik
jelenetében
Fotó: JUNO11
A legjobb plakátragasztók a KFT-nek dolgoztak: a Volt Fesztivál alapítói
Szívmelengető érzés, ahogyan Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert abban a tornateremben mesél, amelyben a legendás soproni fesztivál alapjait lefektették. Kezdetben maguk plakátoltak. Majd híre ment, hogy ezt milyen jól csinálják, a KFT zenekar is felkérte őket a feladatra.
Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert fesztiválszervezők a film
díszbemutatóján
Fotó: JUNO11 Facebook
A Sziget Fesztiválon Torgyán József is tiszteletét tette
A Független Kisgazdapárt elnöke nyomatékosította a fiatal srácokban, hogy az a fontos, hogy a csajoknál jól teljesítsenek. Akkoriban a rendezvényen Drogbusz is volt – a szerhasználat ellen kampányolt – nevét sokan félreértelmezték.
Lemmy (Motörhead), David Bowie, vagy épp a az egyik utolsó Linkin Park-koncert az énekes tragikus öngyilkossága előtt Sopronban. A balatoni nyár vízparti élményei, a Bánki-tó bája, a Fekete Zaj experimentális zenéinek sötét mélysége és Paloznak lankáin szálló melódiák egy pohár gyöngyöző bort kortyolgatva – ez mind része a magyar fesztivál-kultúrának.
És a porból lett szabadság, ahogyan a film mottója hangzik. Pillanatnyi emlékképek, a hazai fesztivál-történelem hangulatos mementói, amelyek jólesőn melengetik a néző szívet.
A Blahalouisiana fesztiválkoncertje
Fotó: JUNO11
Életed mozija – hangzik a film másik szlogenje
A fiatalabb generációknak is annyit ad ez a film, mint a hőskor fesztiválozóinak? Inkább azok számára gazdag és üdítő, akik nem a zenei szektor szereplői és most pillantanak be először a magyar fesztiválok kulisszái mögé?
Egy korszak vége a hazai fesztiválozásban
Ahogyan Lobeinwein Norbert fogalmaz: most jött el egy korszak vége. Noresz az idei Strand Fesztiválon, a Dalszerző podcastjében beszélt arról, hogy a közelmúltban beszélgettek a szervező kollégákkal arról, hogy hogyan haladhat tovább a fesztiválok jövője a mai Magyarországon.
Vajon a jövő generációja is megtapasztalhatja majd, hogy milyen érzés a porból lett szabadság?
Közönség-találkozós vetítések listája itt.
A Fesztiválország 2025. szeptember 18-tól országosan látható a hazai mozikban.
Fotók: JUNO11