


| Előadó: | Barbárfivérek |
|---|---|
| Album: | Mennydörgés |
| Megjelenés: | 2012 |
| Hossz: | 3:52 |
| Szövegírók: |
Deego Tibbah Für Tibor Halpert Balázs |
| Keressük a zeneszerzőt! | |
| Kiadó: | Bloose Broavaz |
| Stílus: | Rap |
| Címkék: | Keressük! |

tibbah:
Azt az arcot meg fertőzte Compton,
Annyi vért sem látott mint egy tini tampon,
Túl van ő már a konditermi rangon,
Csehót őriz egy putris placcon,
Ez a csóka olyan beton mint a flaszter,
Testén a billog rá jó nagy raszter,
Hangosan csattog a vietnámi pacsker,
Stand up jelenség jó nagy faszfej
Az a másik meg minden összekér,
Olyan a klippje hogy lassan a napig ér,
Gotti a vásznon a büdzsébe belefér,
Este meg egy szaros viskóba hazatér,
Ez meg nézi hogy ki kit véd be,
Ki kit néz le meg kivel megy wc-re,
Ki lett éppen ki által ki pécézve,
Ki a karja zúzni majd éppen péppé le,
saiid:
Csak 10 év múlva ne ez a rap legyen!
Csak a klisét nyúltad, a szemem a szlengeden!
Ha kísért a múlt, hát menjen, ha engedem...
nem Super nem is Bat, hanem egyenesen Mennybe Man'.
Hamis tett, amit tett, mint a karitatív szamizdat
Alig tették ki a lábukat, a saját lányod tapiztad
a család szellőztet, a másik fele szolizgat,
(így) a kérdéseim nőnek: csak egy van, és az: hol izgat?
Rendőr állam angol-németül az police-stadt,
Porig áztatnak, mint mikor magadat szétbuliztad,
Köszönj szépen a magad szülte Dali-dnak,
Elfolynak az órák, amin a hangyák alig taliznak...
Óz a mágia nem lényeges eltakarásba,
Ahogy fenyeget az emlékezet megmaradása,
persze mit se szólok csak úgy wu tang-ek, lengek,
kicsengettek, irodalmat még 45 percet!
3/4-ed család oda, 1/4-ed a Radnóti,
Előre tett menetnél csak a múlton lehet aggódni!
Mondják egyből, hogy: nincs csak spontán belső,
De a törzsemhez képest ez az osztály első.
Vidék a városnak, városok a vidéknek,
Tradíciós muníció minden, ami idézet.
A „honnan merítesz?" fajta csakis úgy nő
hogy nézi más hideg tálát, amíg a saját kút fő.
deego:
Lassan már tényleg csak a gyerekek hiszik el a meséd
Aki értelmes csak legyint: haver kár is beléd
Kinek ködösít a rapje ki követi mind setét
Hogy rázhassa a fejét a csaja meg a csecsét
A magamfajta csak éli az átlagéletét
A hétvégéknek él fizeti a részletét
Nem szövegekbe írja a kényszerképzetét
Nem kamuzik bevállalja az átlag méretét
Más sikereit látva csak nyeled le az epét
Ha körbeállnak fogdosod a spanjaid kezét
Mivel fizetésként fogod fel haver a zenét
Ezért úgy nyomod ki a lemezed mint bogár a petét
A jó munkához nem kell idő? haver a fenét!!
Emiatt történhetett meg hogy a tiéd csak szemét
Mindenkinek üzenem ki ebből tölti zsebét
A királyság már megtelt te maradhatsz cseléd



Harcsa Veronika Flow By című albuma, amely egyszerre zenei és vizuális kísérlet, Vancsó Zoltán fotós slideshow-jával december 1-jén debütál a Müpa Fesztivál Színházában.
Az új zenei projekt a közönség és az előadó közötti határokat kívánja feloldani
A dalok karaktereihez olyan képi narratívák születtek, amelyek rejtett szálakon kísérik és egészítik ki a hallottakat. Az InterAction című esten az énekes Nora Thiele német ütőhangszeressel és a Soharóza kórussal lép színpadra.
Az előadóhoz kapcsolódó dalszövegek itt.
Harcsa Veronika tudatosan fordult az interaktív, közösségi élményt teremtő zene felé
Régóta vezet workshopokat, 2024-ben pedig a Pécsi Tudományegyetem zeneterápia szakán szerzett diplomát. Új albuma, a Flow By ennek a szemléletnek a folytatása.
A szerzemények úgy születtek, hogy az élő előadás során a közönség aktív részese lehessen a zene formálásának: a taps, a hangadás, a ritmikus gesztusok mind a közös flow-élmény részévé válnak.
- A dalokat úgy írtam, hogy belekomponáltam a közönség jelenlétét. Élőben erre épül minden, az viszont további ötletelést igényelt, hogy lemezként hogyan fog működni mindez.
A koncepcióba belevettem a Soharóza kórust, amely híres kísérletező kedvéről. A lemezen ők teremtik meg a közösségi hangzást
és a Müpa-beli koncerten is jelen lesznek, hogy a közönség közé vegyülve erősítsék a hangadást - fogalmazott Harcsa Veronika.
Fotó: Harcsa Veronika Facebook oldala
A lemezen és a koncerten közreműködő Nora Thiele német ütőhangszeres zeneszerzővel és hangszerépítővel az énekes berlini évei alatt ismerkedett meg. Thiele világzenei ihletésű hangszereivel, frame drum- és ritmuskísérleteivel különleges textúrát ad a hangzásnak.
Vancsó Zoltán 2005-ben fedezte fel, majd az elmúlt években művészi szintre emelte a zenével kísért fotó slideshow műfaját. Több száz rövid és csaknem egy tucat egész estés fotófilmet hozott létre, számos alkotása moziban is látható volt.
- Látom a zenét és hallom a képet, érzem e két világ összefonódásának lehetőségét. Ez a műfaj lehetőséget kínál több tucat fotó összefűzésére, ahol a szerkesztés önálló és rendkívül kreatív folyamattá válik.
A képek közötti áttűnések dramaturgiai és esztétikai szerepe, valamint a zenei kíséret hozzájárul ahhoz, hogy a vizuális élmény komplexebbé és átélhetőbbé váljon.
A lemez hangulatához 2017-ig nyúltam vissza az archívumomban, hogy korábban nem publikált képekkel dolgozhassak. Nem konkrét történeteket mesélnek el, hanem a zene tudatalattijába vezetik el a nyitott nézőt - részletezte az alkotó.
A rendhagyó koncepcióból születő lemez egyedi online megjelenést kívánt
- Ma már nagyon kevesen hallgatnak meg elejétől a végéig egy lemezt, de bízom benne, hogy ez az album a vizuális élmény miatt kivétel lesz. Éppen olyan hosszú, mint egy sorozat epizódja - tette hozzá Harcsa Veronika.
Kiemelt kép: Harcsa Veronika Facebook oldala