Essemm
Gyere nézd meg ez itt a blokkom
Ez itt az én utcám ezt hívom úgy hogy otthon K.A.P.
Nézd meg viszem a neveteket a testvérek el söprik a szemeteket
Itt nőttem fel itt lettem egy igazi kanyi
Nem érdekelt a gagyi mindenből az igazi
Mindig mondtam nem lesz itt olyan aki velem kibaszik
Ki török a rappel meg mutatom itt kik a faszik
Mutatom haverom észak nyugat dobom a jelet
Ha tudjátok honnan jöttetek ki állok mellettetek
Amit ugatok ez itt az én tömböm 1/12 Kossuth rap börtön
Gyere nézd meg itt az első felvételem az első bukásom és az első sikerem
K.A.P. minden ideköt vissza
Minden egyes emlék a fejemben tiszta
2x Smith
Ha el is kell majd mennem
Itt hagyom a szlengem
De nem lesz meg egy ilyen hely
Mint a város ahol fel nőttem
Essemm
Ez a városom tesó honnan el indultam
Ahol fel nőttem és ahol a bőrt rúgtam
Gyere nézd meg nekem ez a világ közepe
Aki elfelejti honnan jött az a világ gyökere
Tudod tesó ne áruld el a házadat soha
Mert az éveket nem hozza vissza semmilyen csoda
Ugye értesz én nem felejtem honnan jövök
És csak úgy mint tizenkét éve ugyan az a kölyök
A beton temetőben ugyan úgy vagyok toppon
Mint a kertvárosba mert mind kettő a blokkom
És nem felejtem el mit mondtak régen a nagyok
Hogy csak önmagam maradjak mikor az égbe haladok
Itt édes a tél, édes az ősz, édes a nyár
Minden napom édes tavaszomba szült édes anyám (Igen)
Minden ide köt vissza
Minden egyes emlék a fejemben tiszta
4x Smith
Ha el is kell majd mennem
Itt hagyom a szlengem
De nem lesz meg egy ilyen hely
Mint a város ahol fel nőttem
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah