Előadó: | IFS |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Nézek a mélybe hátha képbe ér a képletem
A két kezemmel égetem én fel a saját légterem
A nézetem a végtelen hogy kiállom vagy térdelem
Az én lelkem az én stresszem ez mind az én érdemem
Ha dolgozok, és éhezem, az országom már néptelen
Eltűnünk itt csendesen az albumom is névtelen
A reményt is csak éltetem, de nem értem, hogy mért velem
A mi házunk a mi várunk a mi helyzetünk képtelen
Ha rappelek ha rap pereg nem scratchelem az éveket
Ha ernyedek, se merjetek elköszönni, hogy Ég velem
Mert ez itt az én nevem az én blokkom az én terem
Az utolsó rímemmel a poklot is felégetem
Refrén:
Ez az ajtó, amin az élet, ha betoppan, akkor belobban
Máskor meg lerobban, mi is csalódunk a nőkben, haverokban
végig növünk mi a rózsák a betonban
Ez az ajtó, az élet, ha betoppan, akkor belobban
Máskor meg lerobban, mi is csalódunk a nőkben, haverokban
végig növünk mi a rózsák a betonban
Filo
A déli cirógat mi vedeljük a cinókat
A lakóknak haza érek a la coka-tól lekókad
Mint legokat mi magunkról lepakoljuk a kilókat
De magunk előtt legalább lóláb talán kilóghat
Húz a déli szél a port kavaró
Mikor erre felé kevés már a jót akaró
Most már mélyen alszom rajtam volt takaró
Ahol neved a szívemben mindig volt akaró
Ezek sorok, amiket egy MC meg sem írt
Segíts, magadon ne várd meg, amíg megsegít
Mert elmúlik egy tél aztán fel se hív
Amíg vedelek miatta, más meg este szív (helló)
Refrén:
Ez az ajtó, amin az élet, ha betoppan, akkor belobban
Máskor meg lerobban, mi is csalódunk a nőkben, haverokban
végig növünk mi a rózsák a betonban
Ez az ajtó, az élet, ha betoppan, akkor belobban
Máskor meg lerobban, mi is csalódunk a nőkben, haverokban
végig növünk mi a rózsák a betonban
FMaN:
Most már kereken egy éve hogy csak Túlórázok
Félévente dobom a medáliákat rátok
Belőlem csak ennyit láttok vagy ennyit se
Lehet hogy a zenélés témát kicsit eleresztette
A Tibcsó az FMaN már magamra se ismerek
A régi emlékképeim hihetetlenek számomra
Elveszek a saját álmomban
Volt egy életem mikor nem tartoztam ide
Volt nőm volt arcom, de nem volt ekkora hitem
Nem volt fülem és szemem
De kinevet mára a külvárosi egyetem
Refrén:
Ez az ajtó, amin az élet, ha betoppan, akkor belobban
Máskor meg lerobban, mi is csalódunk a nőkben, haverokban
végig növünk mi a rózsák a betonban
Ez az ajtó, az élet, ha betoppan, akkor belobban
Máskor meg lerobban, mi is csalódunk a nőkben, haverokban
végig növünk mi a rózsák a betonban
Smile of Hell
Ez az ajtó...ha belépsz rajta át
Ez az ajtó...hol feléd nyílik egy új világ
Ez az ajtó, mit nyithatsz csak magadban bízhatsz
Ha most mindent itt hagysz talán új lapot írhatsz tele hát
Refrén:
Ez az ajtó, amin az élet, ha betoppan, akkor belobban
Máskor meg lerobban, mi is csalódunk a nőkben, haverokban
Végig növünk mi a rózsák a betonban
Ez az ajtó, az élet, ha betoppan, akkor belobban
Máskor meg lerobban, mi is csalódunk a nőkben, haverokban
Végig növünk mi a rózsák a betonban
A tizennyolc főt számláló zenekar július 3-án a főváros legnagyobb szabadtéri koncerthelyszínén lépett fel. Tizenhárom énekessel, öt zenésszel és egy, háromtagú fúvós szekcióval álltak színpadra. A Budapest Bár monstre koncerttel ünnepelte a fennállása tizennyolcadik születésnapját.
Én a bánatomat mindig kifogom videó itt.
A Budapest Bár az elmúlt, közel két évtized egyik legkülönlegesebb társulása a hazai zenei életben. Farkas Róbert a magyar zene paletta ikonikus előadóit és zenészet összefogva dolgoz fel filmslágereket, kuplékat, táncdalokat és egyéb híres dalokat úgy, hogy azokat mívesen hangszerelt cigányzene kíséretében, újrahangolva adja elő a formációval. A rendszeresen koncertező Budapest Bár a sokak által ismert dallamokat, a rég elfeledett kincseket önti a mai kor közönsége számára is élvezhető formátumba.
A csapat eredetileg egy lemezt tervezett, 2025-ben azonban már elmondhatja, hogy 1500 koncert, 10 lemez, egy könyv, egy film, és sok-sok lehengerlő pillanat van mögötte.
Az este keretében fellépett a Parkban a formáció teljes tagsága, azaz: Behumi Dóri énekes, fuvolista, Farkas Richárd bőgős, Farkas Róbert zenekarvezető, hegedűművész, gitáros, Ferenczi Bora énekes, Ferenczi György énekes, szájharmonikás, Frenk énekes, Keleti András énekes, dalszerző, Kiss Tibor énekes, dalszerző, Kisvári Bence dobos, Kollár-Klemencz László énekes, dalszerző, Lovasi András énekes, dalszerző, Mező Misi énekes, Németh Juci énekes, dalszerző, Ökrös Károly harmonikás-zongorista, Rutkai Bori énekes, dalszerző, Szűcs Krisztián énekes, dalszerző, Tóth Vera énekes és Ürmös Sándor cimbalmos.
Nem meglepő, hogy kik kapták a legnagyobb tapsot
Fellépésük már a korai években kultikussá vált a Budapest Bár koncertjein. Ők azok, akik már a formáció előtt is a hazai zenei élet kiválóságai voltak a saját zenekaruk élén. Kiss Tibi és Lovasi András a legrégebbi motorosok a Bár életében, ahogyan Németh Juci is. Az énekesnő nem csupán énekelt egy dalt, hanem szórakoztató mesét is kreált hozzá, amelyet úgy adott elő, mintha egy mókás színdarab vezető színésznője állna a színpadon. Szórakoztató és végtelenül energikus volt a produkciója.
Mező Misi fellépése közben a Park stábja is táncra perdült.
Kollár-Klemencz Lászlóra egyszerűen nem lehet nem figyelni
Kollár-Klemencz László korábbi saját, Kistehén nevű formációjának ikonikus dalával, az Ezt is elviszem magammal című szerzeménnyel tarolt és kapott elképesztő tapsot. Az író-költő-énekes-dalszerző napjaink egyik legizgalmasabb jelensége a hazai kulturális élet palettáján és ez szinte tapintható volt a közönség rezgéseiben is.
Szűcs Krisztián, a Heaven Street Seven frontembere vitathatatlanul a hazai alternatív zenei élet legnépszerűbb előadója volt, két évtizeden keresztül. Majd amikor pár évvel ezelőtt – szintén a Budapest Parkban – a HS7 visszatért a színpadra bebizonyosodott, hogy mit sem veszített erejéből mindaz, amit az énekes és a köré épült minőségi muzsikálás képvisel. Ezen az estén a Húszezer éjszakás kalandot énekelte a Budapest Bár koncertjén.
Természetesen Rutkai Bori, Ferenczi Bora, Frenk, Behumi Dóri és Ferenczi Gyuri és a többi énekes is visszatért a színpadra a második felvonásban is. Mindenki olyannyira együtt lélegzett a produkcióval, hogy egymás dalait is – stílszerűen – bárként berendezett színpadon ülve nézték végig.
A Szilvafácska továbbra is osztatlan sikernek örvend
Az egyik legnagyobb ovációt a Lovasi András tolmácsolásában csúcsra járatott és a streaming-listák alapján is az egyik legnépszerűbb dal, a Szilvafácska zsebelte be a Parkban.
Ezt a nótát a tizenegynéhány éves lányok is teli torokból énekelték, s bár szokatlan volt hallani tőlük, hogy “nőjj nekem, hadd legyen a Bandi bának pálinkája”, az este hangulatához abszolút illeszkedett.
Az este végén kizárólag a zenekar játszott
Vérbeli cigány ritmusokat hallhatott a közönség, a zene iránt alázatos, a hangszereiket mesterien bűvölő zenészek tolmácsolásában.
Énmellettem elaludni nem lehet videó itt.
Kiss Tibi Tóth Vera kettőse zárta az estét
Az Eurythmics, Annie Lennox és Dave Stewart időtlen klasszikusával, a Sweet Dreams-szel léptek fel, amely természetesen a Budapest Bár-dalok stílusában, az egyik leginkább nagyívű hangszereléssel szólalt meg.
A teltház-teremtette hangulatot, a hömpölygő tapstenger képét, rengeteg boldog arc látványát és a táncoló staff-os lányok emlékét is hazavitte a koncertlátogató a Budapest Bár születésnapi koncertjéről.
A Parkban készült, tavalyi koncertvideó itt.
Fotók: Budapest Park Facebook