Előadó: | Ulmann Zsuzsa - Demeter György |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Néha úgy tűnik, lehetnek
álmaink,
S végre jövőbe vezet az híd -
de nem megy, mert aki csak
erre jár minket felszabadít.
Csak ülök és nézem, hogy
mit tudok
amikor épp ilyen szabad vagyok -
amikor fölemelt kézzel,
mosolyogva a falhoz is állhatok...
Ma én megyek, holnap én
küldelek -
mindent kell játszanunk
mindent, mert ennyi szerephez
túl kis színház vagyunk.
Én ígértem szebb jövőt
és álltam is a szavam -
Elindultam fehér lovon
és gettóba küldtem magam.
Majd vörös csillag a mellemen
és belül a szívem arany - és
idegen tankok tetejéről
így lőttem magam.
Lassan jönnek az új idők
még semmiről nem tudunk -
egyet érzünk csak biztosan:
győzni itt nem fogunk.
Mondd milyen legyek?
Mondd, hogy akarod?
Mondd, kire ragyognak ma
a csillagok
Mondd, ki érdemes
ma kegyelemre?
A nemzeti színű szerelemre?
Mondd ki van soron?
Most kit üldözünk?
Mondd ki lesz mostantól a
mi emberünk?
Mondd mit játszunk el?
Mondd kik is legyünk?
Mondd mi lenne jó?
Hogy hová megyünk,
mondd kit érdekel?
Jobb, ha csöndbe maradsz
és nem kérdezel.
Ha parancsra lősz,
helyesen teszel -
Majd ha téged lőnek
a hősünk leszel!
És szép közös emléktáblád lesz
lesz velem:
" Itt öltük egymást, hogy béke legyen..."
S mert nem leszünk ott,
mikor megérkezünk -
Csak azt mondanám el
hová megyünk!
Sikeres showcase-nappal indult, majd változatos kanyarokkal, katartikus pillanatokkal és felfedezésekkel folytatódott a Bartók Tavasz keretében megrendezett Ritmo.
Ígéretéhez híven élményekben gazdag, globális merítést adott a 2024-es Budapest Ritmo háromnapos zenei utazása április 11-13. között. Gérald Toto varázslatos afro–francia sanzonjai, Gaye Su Akyol galaktikus karizmája, a BCUC által vezényelt transzszeánsz és a Puuluup felszabadult folkja ejtette rabul a közönséget.
Boldog arcok, a tavaszi estén teraszon pihegő közönség, networképítő nemzetközi szakemberek töltötték meg az Akvárium Klubot a Ritmo két fő koncert napján. A „felfedezések fesztiválja” szinte mindent felvonultatott, amit a műfajtól elvárhatunk: elmélyült pillanatokat, távoli kultúrák üzenetét és önfeledt bulit.
Gérald Toto
A hazai közönség imádta Gaye Su Akyol anatóliai pszichedéliáját, a BCUC afrofuturista őrületét, Gérald Toto simogató hangját és stílusát, vagy a Duckshell és Luca Bassanese közreműködését a Bella ciao erejéig. Az Erzsébet téren a legfiatalabb korosztály is kitáncolhatta magát a Duckshell és a Hét Hat Club ingyenes koncertjein. A Puuluup megnevettette és megtáncoltatta a hallgatóságot, míg a Romano Drom Terne Čhavéval közösen adott jubileumi koncertje ünnepi hangulatban telt. Az időjárás is kedvezett a fesztivál hangulatának, amihez tökéletes aláfestést adott Cyborg Templar és Tibsā az Akvárium teraszán.
A showcase-napon a hagyományos népzenétől a dark folkon át az elektronikus fúzióig vonultak fel térségünk zenei dialektusai.
Minden produkció telt házzal ment a Szimpla Kertben, a fellépések hatására több meghívást kaptak a zenekarok, ami a Ritmo egyik kiemelt törekvése. Sikerrel, az eddigi legmagasabb részvétellel zárult a Ritmo szakmai programja is a Magyar Zene Házában. Chris Eckmann, a ljubljanai székhelyű Glitterbeat kiadó alapítója kapta idén a Budapest Ritmo Díjat és az azzal járó egyedi bakelit lemezt, amelyet Weyer Balázs, a Hangvető programigazgatója adott át. A filmprogram idei különlegessége, Vincent Moon és a Dalinda közös alkotása erős szakmai visszhangot keltett.
A világzenei fesztivál idén is hozta, amitől jellegzetes és különleges ez a programsorozatot: nemzetközi szakemberektől az olasz költő-aktivistán át a dél-afrikai punk kollektíváig és a kíváncsi közönségig, mindenki találkozott a Ritmo sajátos erőterében.
Fotók: Pesthy Márton