Előadó: | Börgyári Capriccio |
---|---|
Album: | Tulsó Oldal |
Megjelenés: | 2010 |
Hossz: | 7:18 |
Szövegírók: |
Bereményi Géza |
Cseh Tamás |
|
Kiadó: | Saját |
Stílus: | Blues-rock |
Címkék: | feldolgozás [+] |
Aztán a HÉV megállt
tudtam a régi szabályt
búcsúhoz inni kell
hagytam, hogy menjen el
Ittam, ne féltsetek,
szemét nő elmehet
másszon a HÉV-re fel
másszon a HÉV-re fel
dobjad az üveget el
dobjad az üveget el
dobjad az üveget el
dobjad az üveget el
Aztán a HÉV kiment
ők vele, én meg lent
nagyon is, nagyon is lent
valami rég kiment
Az üveg eltörött
kövön hátam mögött
a nő a HÉV-re fel
a nő a HÉV-re fel
viszi a gyereket el
viszi a gyereket el
viszi a gyereket el
viszi a fiamat el
Valami rég kiment
ők fenn, én valahol lent
A HÉV-ben lámpa ég,
az állomás sötét
csend lett és rohadt sötét
az asszonyt és gyerekét
elvitte valami HÉV
elvitte valami HÉV
nincs pénzed, hogy igyak még
nincs pénzed, hogy igyak még
nincs pénzed, hogy igyak még
nincs pénzed, hogy igyak még
Nézz rám, hát fázom, fiú,
Mondjuk, hogy du-du-du-du
Te piszok fényes ég,
elnyelt a rohadt sötét
hideg van, pénzem sincs
egy pici pénzt keríts
az üveg eltörött
kövön, hátam mögött
állj meg, állj meg, megőrülök
(állj meg, állj meg, megőrülök)
állj meg, állj meg, megőrülök
(állj meg, állj meg, állj meg)
pénzt adj, az üveg eltörött
(pénzt adj új üvegre, fiú)
szétment a hátam mögött
(szétment, szétment, szétment)
pénzt adj új üvegre, fiú
(pénzt adj új üvegre fiú)
mondjuk, hogy du-du-du-du-du-du
(du-du-du-du-du-du-du-du-du)
állj meg, a régi eltörött,
(állj meg, a régi eltörött)
állj meg, állj meg, megőrülök
Aztán a HÉV megállt
tudjuk a jogszabályt:
a srácot viszi a nő
üveget szét a kő
Miként üveg kövön,
szétmegyek, esküszöm,
hideg van, pénzem nincs,
egy pici pénzt keríts
állj meg, állj meg, megőrülök
(állj meg, állj meg, megőrülök)
állj meg, állj meg, megőrülök
(állj meg, állj meg, állj meg)
pénzt adj, az üveg eltörött
(pénzt adj, az üveg eltörött)
szétment a hátam mögött
(szétment, szétment, szétment)
pénzt adj új üvegre, fiú
(új üvegre fiú)
mondjuk, hogy du-du-du-du-du-du
(du-du-du-du-du-du-du-du-du)
állj meg, a régi eltörött,
(állj meg, a régi eltörött)
állj meg, állj meg, megőrülök
állj meg, állj meg, megőrülök
pénzt adj, az üveg eltörött
állj meg, állj meg, megőrülök
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana