Előadó: | Hegedűs a háztetőn (musical) |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Hodel: Mézédes ákácra méhecske száll,
nékem is kell férjecske már.
Nem kell, hogy túl szép, hogy túl jó legyen,
csak férjecske kell nekem.
Chava: Van tán egy ábrándos kuncsaftod már,
ki hűséges, jó asszonykát vár.
Szerelmünk cégednek reklámja lesz,
csak férjecske kell ehhez.
Hodel: Ha dúskál sok földi jóban.
Chava: Az jól van, de ha szegény se baj.
Együtt: Oly mindegy, hogy sakter vagy bakter,
de szíve az lágy legyen, mint a vaj.
Mézédes ákácra méhecske száll,
nékünk is kell férjecske már.
Raktáron van tán egy kedves legény,
ki csodára vár...
Bjelke, Sprince: Úgy mint én.
Cejtel: Chava! Mióta érdekel téged a házasság? Eddig azt hittem, téged csak a könyv érdekel. Téged meg csak a rabbi fia érdekel.
Hodel: Miért ne? Én mindig, mindenben a legjobbat akarom.
Cejtel: Csakhogy te szegény lány vagy. Érd be azzal, akit a Jente hoz. Aki egy ékszer, egy gyöngyszem. Stimmt? Stimmt.
Hodel, ó, Hodel, oly nagyszerű parti mind.
Egy érett, egy bölcs! Itt nagy szerencse int.
Csak hetvenéves, de édes. Stimmt? Stimmt.
Csak ide-oda csoszog, és csendes, mint a hal.
De ezzel szemben fix, hogy meg nem csal.
Chava! Ez férfi, ezt fogd meg a sólettel.
A nudli se rossz, és biztos nem fut el.
Mert kicsit hájas, de bájas. Stimmt? Stimmt.
Cejtel: Ő másfél mázsa hűség, s az idő bárhogy száll.
Ő jóban, rosszban mindég melletted ül.
Sose álmodj, ébredj fel! Neked pont egy herceg kell?
Nincsen strafirung, vagyon, a család se príma,
még jó, ha lesz egy férj.
Bjelke: Férjecském volt éjjel álmomban már,
nappal még nincs, jujj, de nagy kár.
Hárman: Zöld béka, hogy mersz te álmodni mondd? Még rajtunk a sor!
Cejtel: És pont.
Chava-Hodel: Ha dúskál a férfi sok jóban,
Sprince-Bjelke: Az jól van, mégse csak ez a fő.
S ha jön majd a sakter vagy bakter, még az is oly szédítő.
Öten: Mézédes ákácra méhecske száll,
nékünk is kell férjecske már.
Nem kell a nagyherceg, nem kell a pénz.
Mert lehet szegény, lehet szerény,
ha egy legény hozzám való, már együtt van minden jó.
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana