Előadó: | FankaDeli |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Kőházy Ferenc |
Wandraschek Bence |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Látom a szemedben, hiába rejted el
Néha napján te is már fegyverrel
Rohannál, de ki a valódi ellenség?
Az, aki fizet, vagy pont, akik megvették?
Az embernek egyetlen joga van
Szeretni a világot, pont úgy, ahogy van
Véletlen nincs, elmeséltem ezerszer
Pedig nem mese, nézz az égre fel
A bölcs nem szól, a buta hangos
Sok felnőtt toporzékolva csapdos
Kamu táltosok, pergő ezresek
Forog a kamera, egyből lelkesek
Egyénnek születtél, ne légy csak tömeg
Na, ölelés kell, vagy pénzből egy köteg?
Ez nem szentírás, nem is pop-sláger
Ne bokszolj, mert az élet rommá ver
Élned kell, mert csak rajtad múlik
Hogy zöldell a levél, vagy szárazon hullik
Élned kell, mert itt vár rád Isten
Nem a monitor mögött egy csipben
Élned kell, mert csak rajtad múlik
Hogy zöldell a levél, vagy szárazon hullik
Élned kell, mert itt vár rád Isten
Nem a monitor mögött egy csipben
A rendőrök parancsra őrzik a bűnözést
Ezernyi családban rántanak konyhakést
Csíkok az égen, erek a szememben
Bármilyen ruha jellem nélkül esetlen
Kapcsolod a tv-t, de szemet is nyiss hozzá
Mindazt, mi nemes, halálra kínozzák
A gyerekek buták, kevés a kivétel
Fájdalmas számukra ez az ítélet
A sok birka közt néhány oroszlán
Káromkodhatnék, de azzal se fokoznám
Az én csendem erősebb a szónál
A dalok közben te is Fanka voltál
Fontos a tükröd, hogy láthassam magam
A zongora erdő, a refrén a tavam
Ennyire egyszerű, bonyolult sose volt
Csak az ember maga elől eliszkolt
Élned kell, mert csak rajtad múlik
Hogy zöldell a levél, vagy szárazon hullik
Élned kell, mert itt vár rád Isten
Nem a monitor mögött egy csipben
Élned kell, mert csak rajtad múlik
Hogy zöldell a levél, vagy szárazon hullik
Élned kell, mert itt vár rád Isten
Nem a monitor mögött egy csipben
Azok a régi szép idők most vannak
A legtöbben mégis egész nap poshadnak
Csukott szemmel várnak a csodára
Aztán csodálkoznak, ha pofára
Esnek és maradnak a földön
Így lett a szabadság maga a börtön
Nyalókának álcázott méreg
Tudod róla, de mégis kéred
Függő lettél a rabszolgaságtól
A TV-ig jutottál anyád hasából
Fizeted hiteled, mi közel se hiteles
Ki maga jó ember, mondja, kit keres?
Ne szóljon bácsi, nem a maga dolga
Mikor három gyerekkel vár rád az utca
Egyszer majd te jössz, és akkor majd bánod
Hogy nem váltottad meg a világot
Élned kell, mert csak rajtad múlik
Hogy zöldell a levél, vagy szárazon hullik
Élned kell, mert itt vár rád Isten
Nem a monitor mögött egy csipben
Élned kell, mert csak rajtad múlik
Hogy zöldell a levél, vagy szárazon hullik
Élned kell, mert itt vár rád Isten
Nem a monitor mögött egy csipben
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana