dalszöveg, előadó kereső
Dalszöveg, előadó kereső
előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Tartalom
Children of Distance: Még utoljára (ft. Oláh Ibolya)

Children of Distance - Még utoljára (ft. Oláh Ibolya)

on on on on on
IV. Felvonás
Megtekintve: Ma 3, összesen 44521 alkalommal
Tartalom
Dalszöveg

Még utoljára (ft. Oláh Ibolya)

Ref. (Oláh Ibolya)

Anya, mondd el, miért nem hívtál?
Anya, rossz, hogy kitagadtál
Tudod felnőttem már és a szívem még fáj
Nem kellesz, már így jó

Verse 1 (Shady)

Nem hallottál rólam, soha nem hallottam rólad én
Egy idegennél kellett éljek, voltaképpen szolgaként
Gyerekként szerinted, mit értettem az egészből?
A nem kevés verésből, a kiabálva kelésből
A mai napig erre emlékeztetnek a sebeim
A mai napig mutatják a fájdalmat a szemeim
A mai napig olyan, mintha kellék lennék,
Mert én csak közbe jöttem, mint egy selejt melléktermék
Milyen szabadságot adtál? Minek ennyi elpocsékolt év?
Mi lenne, ha 20 év után álarcodat levennéd?
Érzem erős vagyok rég, a hangom lehet remeg még
Elfeledtél, nem szerettél, milyen ember lehettél
Itt a telefon a kezemnél, már válaszokat szeretnék

Ref. (Oláh Ibolya)

Anya, mondd el, miért nem hívtál?
Anya, rossz, hogy kitagadtál
Tudod felnőttem már és a szívem még fáj
Nem kellesz, már így jó, Anya

Verse 2 (Carp-E)

Miért lettem áldozat? Miért lettem játékszer?
Miért nem felelsz? Csak válaszokat várnék el
De erre 100 év kell, jobb is, ha leteszem
A vonal végén a sírásod, ne hidd, hogy beveszem.
Lett volna rá idő, hogy felemeld a telefont
"Hiányoztál te is nekem": ezt kell, hogy belemond
Álmok voltak ezek csupán, sok kérdés, sok válasz
Azt hittem nem lehetetlen, de tudom, hogy most már az
Ez lett az életem, elfogadtam a tényeket
Nem félek a sorstól, majd rád nyomja a bélyeget
Megérdemled a kérdéseim, azért amit velem tettél
Eldobtál gyáván, aztán elfelejtettél

Ref. (Oláh Ibolya)

Anya, mondd el, miért nem hívtál?
Anya, rossz, hogy kitagadtál
Tudod felnőttem már és a szívem még fáj
Nem kellesz, már így jó, Anya

Verse 3 (Horus)

Emlékszem régen csak te meg én az ágyam és egy álom
Az idő szalad, tudom felesleges várnom
Egyszer eljön még a nap, mikor kérdőre vonlak
De az élet indái, most még szorosabban fognak.
Tudom panaszkodni fáj, de kár is minden szóért
Akkor eldobtál magadtól mégis, megannyi jóért
Kívánom, hogy örök emlék maradjak a számodra
És emlékezz rám akkor is, ha kísértelek álmodban.
Remélem, hogy egyszer te is rájössz majd,
Hogy a szíved mit sem ér, ha máshoz hajt
Talán már nem is szeretném, hogy velem légy vagy én veled
Az életed már másé, beletörődtem, hát ég veled

Ref. (Oláh Ibolya)

Anya, mondd el, miért nem hívtál?
Anya, rossz, hogy kitagadtál
Tudod felnőttem már és a szívem még fáj
Nem kellesz, már így jó

Anya, rólad álmodoztam
Anya, százszor belehaltam
Tudod nagyon is fáj, hogy soha nem ölelsz át
Nem kellesz, már így jó, Anya

előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Hírek
Hírek

Fesztiválország: a porból lett szabadság filmje nem lesz mindannyiunk életének mozija

– A fesztiválszezon végén már csak a karszalag fakó lenyomata emlékeztet a nyárra, de a közösen átélt kalandok, a felejthetetlen koncertélmények és a frissen megtapasztalt szabadság érzése velünk maradnak. Ezeket az élményeket és az általuk felvetett kérdéseket vizsgálja a Fesztiválország című zenés mozifilm – szól a beharangozó.



 

Kiss Tibi, a Quimby énekese a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO11


 

Kötelező és marginális nyilatkozatok a Fesztiválországban

 

A legismertebb magyar fesztiválszervezők szólalnak meg: Lobenwein Norbert, Fülöp Zoltán, Márta István, Oszkó-Jakab Natália, Valde Orsolya, Varga Balázs, Lovasi András és persze kihagyhatatlan Gerendai Károly és Müller Péter Sziámi. Emellett Lovasi András, a Halott Pénz, a Bagossy Brothers Company, a Quimby, Дeva, Sisi, a Margaret Island, a Blahalouisiana is mesél a fesztivál-élményekről.



Müller Péter Sziámi a film díszbemutatóján
Fotó: JUNO11

 

De miért maradtak ki olyan fesztiválok, amelyek máig meghatározó szereplői (Campus) vagy azok voltak (Hegyalja) a hazai fesztivál-történelemnek? Irreleváns a Dope Calypso és Soma Mamagésa megszólalása. Soma talán épp a forgatás idején lépett fel az Everness Fesztiválon és ezért nyilatkozott, nem derül ki. Önnön erőltetett poénjain nevetgélő, a Szigeten felbukkanó Nánásiék sem adnak hozzá a filmhez. Megszólal még Sisitől Grandpierre Attilán, az átszellemült Varga Líviuson át Beton.Hofiig Beck Zoli és Eke Angéla is, azonban a film készítőinek koncepciója így sem nyilvánvaló.

 

– A szerkesztési elvem az volt, hogy a hazai fesztiválvilág sokszínűségét mutassuk be, tehát egy-egy fesztiváltípus vagy szubkultúra reprezentálója került be a filmbe – fogalmazott Csizmadia Attila, rendező.



Csizmadia Attila rendező és Varga Lívius (Quimby)

a díszbemutatón

Fotó: JUNO11 Facebook

 

Indokolatlan, hogy a széttetovált, extrém külsejű modell Szintia, aki életében először járt (a Sziget) fesztiválon, egy önálló szeckiót kapjon a filmben. Nem elegáns az sem, hogy olyan nyilatkozatok is vannak, amelyek arról tanúskodnak, hogy egyes előadók mely fesztiválokat nem ismerik. Elmondható kulturáltan (ahogyan a Gryllus-testvérek megbeszélik az Ozora Fesztivált – és ez még vicces is), de ha mégsem sikerül, talán célszerűbb kihagyni az adott véleményt.



A Gryllus-fivérek a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO


Függetlenül attól, hogy mit gondolunk a Bánkitó Fesztiválról vagy hogy ismerjük-e a Fekete Zajt, nem tanácsos sértő megjegyzésekkel illetni az adott műfaj kedvelőit. Zenei stílusokról és azok rajongóiról illetlenség bántó dolgokat mondani, pláne ha színpadi ember az illető. Így épp az az elfogadás és nyitottság veszik el a történetből, amelyet hangsúlyoz.

 

Történetmesélés


Talán épp egy fiktív szereplős történet tette volna kerekké a filmet és törölte volna el a kissé nyers, dokumentumfilmes jelleget? (Ahogyan a Mi vagyunk Azahriah-filmnek jót tett az extra eseményszál.)  A Fesztiválország a közlemény szerint abba a filmes hagyományba szeretne illeszkedni, amelynek mérföldkövei az Oscar-díjas Woodstock (Michael Wadleigh, 1970), a Glastonbury (Julien Temple, 2006) vagy az avantgárd Global Groove (Nam June Paik, 1973). Ez sajnos, nem sikerül neki.

 

Remek lépés volt az archív felvételek modern kori újraforgatása

 

Gerendai Károlyt már az első Sziget Fesztiválok idején is kamerák kísérték. Számos legendás lépésének (ahogyan sétál a K-hídon vagy a Hajógyárin) eredetijét és reprodukcióját is láthatjuk a Fesztiválországban.  A kilencvenes években a fiatalok mertek nagyot álmodni. Megteremtették azt az atmoszférát, amely hazánkat Európa fesztivál-nagyhatalmává tette. Így lett a Diákszigetből Európa legsokszínű fesztiválja. Így élte az álmát a fiatal Gerendai is.

 

Lovasi András mesél arról, hogy hogyan találták ki a Fishing On Orfű fesztivált. Márta István arról sztorizik, hogy hogyan gyökerezett ki a Balaton-felvidéki falu pajtájából a Művészetek Völgye, amelyet aztán a Gryllus-fivérek értékes munkája is formált. Olyanná, amely ma lehetővé teszi, hogy az egykori Kapolcsi Művészeti Napok mára a nyár egyik legnagyobb kulturális ünnepe legyen.



Lovasi András, a Kispál és a Borz frontembere a film egyik

jelenetében

Fotó: JUNO11

 

A legjobb plakátragasztók a KFT-nek dolgoztak: a Volt Fesztivál alapítói

 

Szívmelengető érzés, ahogyan Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert abban a tornateremben mesél, amelyben a legendás soproni fesztivál alapjait lefektették. Kezdetben maguk plakátoltak. Majd híre ment, hogy ezt milyen jól csinálják, a KFT zenekar is felkérte őket a feladatra.



Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert fesztiválszervezők a film

díszbemutatóján

Fotó: JUNO11 Facebook

 

A Sziget Fesztiválon Torgyán József is tiszteletét tette

 

A Független Kisgazdapárt elnöke nyomatékosította a fiatal srácokban, hogy az a fontos, hogy a csajoknál jól teljesítsenek. Akkoriban a rendezvényen Drogbusz is volt – a szerhasználat ellen kampányolt – nevét sokan félreértelmezték.

 

Lemmy (Motörhead), David Bowie, vagy épp a az egyik utolsó Linkin Park-koncert az énekes tragikus öngyilkossága előtt Sopronban. A balatoni nyár vízparti élményei, a Bánki-tó bája, a Fekete Zaj experimentális zenéinek sötét mélysége és Paloznak lankáin szálló melódiák egy pohár gyöngyöző bort kortyolgatva – ez mind része a magyar fesztivál-kultúrának. 


És a porból lett szabadság, ahogyan a film mottója hangzik. Pillanatnyi emlékképek, a hazai fesztivál-történelem hangulatos mementói, amelyek jólesőn melengetik a néző szívet.



A Blahalouisiana fesztiválkoncertje
Fotó: JUNO11

 

Életed mozija – hangzik a film másik szlogenje

 

A fiatalabb generációknak is annyit ad ez a film, mint a hőskor fesztiválozóinak? Inkább azok számára gazdag és üdítő, akik nem a zenei szektor szereplői és most pillantanak be először a magyar fesztiválok kulisszái mögé?

 

Egy korszak vége a hazai fesztiválozásban

 

Ahogyan Lobeinwein Norbert fogalmaz: most jött el egy korszak vége. Noresz az idei Strand Fesztiválon, a Dalszerző podcastjében beszélt arról, hogy a közelmúltban beszélgettek a szervező kollégákkal arról, hogy hogyan haladhat tovább a fesztiválok jövője a mai Magyarországon.

 

Vajon a jövő generációja is megtapasztalhatja majd, hogy milyen érzés a porból lett szabadság?

 

Trailer itt.


Közönség-találkozós vetítések listája itt.

 

A Fesztiválország 2025. szeptember 18-tól országosan látható a hazai mozikban.

 

Fotók: JUNO11

 

 

Vers mindenkinek - zenei ajánlat

Tóth Árpád - Újév reggele c. megzenésített verse

Adományozás