Előadó: | Marlboro Man zenekar |
---|---|
Album: | Tombol a hülyeség |
Megjelenés: | 1995 |
Hossz: | Keressük! |
Szövegírók: |
Gerdesits Ferenc Mayer Norbert |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | szerző kiadás |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Hatalmas pályaudvar,
tolong több ezer ember,
izzadtan és megpakolva,
sodródom a tömeggel.
De bemondják,hogy a vonatom,
nem indul csak reggel,
még éjfél sincs és itt maradok,
egy kiürült sörösüveggel.
A csomag megőrző drága volt,
zsebembe nyúltam mélyen,
aztán elindultam büfét keresni,
mert nem ettem már régen.
Láttam odébb a bejáratnál,
valamit árul egy néger,
kértem tőle egy sört és egy virslit,
mert hosszú még az éjjel.
Virslit ne kérj, nem vagyok hentes!
És különben is a sör,
alkoholmentes!
És szólt a néger:
Beer no alcohol!
Mondtam neki, gondolja meg,
ilyet nem tehet velem!
Kaja nélkül nem bírom ki,
és ha nem ad sört,meg is verem!
De csak rám vigyorgott bambán
és a képét közelebb tolta,
és elmondta még egyszer,
hogyha nem értettem volna:
Virslit ne kérj, nem vagyok hentes!
és különben is a sör alkoholmentes!
És szólt a néger: Beer no alcohol!
Hát mit tehettem, vettem tőle
egy kiszáradt zsemlét.
És egy alkoholmentes sört,
-fújj!
Undorító egy emlék!
Rémálmaimban azóta
egy fekete arc rám hajol,
és vigyorogva csak ennyit szól:
Hey mister! Beer no alcohol!
Virslit ne kérj,
nem vagyok hentes!
És különben is a sör alkoholmentes!
És szólt a néger: Beer no alcohol!
...
Sikeres showcase-nappal indult, majd változatos kanyarokkal, katartikus pillanatokkal és felfedezésekkel folytatódott a Bartók Tavasz keretében megrendezett Ritmo.
Ígéretéhez híven élményekben gazdag, globális merítést adott a 2024-es Budapest Ritmo háromnapos zenei utazása április 11-13. között. Gérald Toto varázslatos afro–francia sanzonjai, Gaye Su Akyol galaktikus karizmája, a BCUC által vezényelt transzszeánsz és a Puuluup felszabadult folkja ejtette rabul a közönséget.
Boldog arcok, a tavaszi estén teraszon pihegő közönség, networképítő nemzetközi szakemberek töltötték meg az Akvárium Klubot a Ritmo két fő koncert napján. A „felfedezések fesztiválja” szinte mindent felvonultatott, amit a műfajtól elvárhatunk: elmélyült pillanatokat, távoli kultúrák üzenetét és önfeledt bulit.
Gérald Toto
A hazai közönség imádta Gaye Su Akyol anatóliai pszichedéliáját, a BCUC afrofuturista őrületét, Gérald Toto simogató hangját és stílusát, vagy a Duckshell és Luca Bassanese közreműködését a Bella ciao erejéig. Az Erzsébet téren a legfiatalabb korosztály is kitáncolhatta magát a Duckshell és a Hét Hat Club ingyenes koncertjein. A Puuluup megnevettette és megtáncoltatta a hallgatóságot, míg a Romano Drom Terne Čhavéval közösen adott jubileumi koncertje ünnepi hangulatban telt. Az időjárás is kedvezett a fesztivál hangulatának, amihez tökéletes aláfestést adott Cyborg Templar és Tibsā az Akvárium teraszán.
A showcase-napon a hagyományos népzenétől a dark folkon át az elektronikus fúzióig vonultak fel térségünk zenei dialektusai.
Minden produkció telt házzal ment a Szimpla Kertben, a fellépések hatására több meghívást kaptak a zenekarok, ami a Ritmo egyik kiemelt törekvése. Sikerrel, az eddigi legmagasabb részvétellel zárult a Ritmo szakmai programja is a Magyar Zene Házában. Chris Eckmann, a ljubljanai székhelyű Glitterbeat kiadó alapítója kapta idén a Budapest Ritmo Díjat és az azzal járó egyedi bakelit lemezt, amelyet Weyer Balázs, a Hangvető programigazgatója adott át. A filmprogram idei különlegessége, Vincent Moon és a Dalinda közös alkotása erős szakmai visszhangot keltett.
A világzenei fesztivál idén is hozta, amitől jellegzetes és különleges ez a programsorozatot: nemzetközi szakemberektől az olasz költő-aktivistán át a dél-afrikai punk kollektíváig és a kíváncsi közönségig, mindenki találkozott a Ritmo sajátos erőterében.
Fotók: Pesthy Márton