Előadó: | Szavak Ereje |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
bs:
tesó nem értelek a repp rég halott
pont a magadfajta miatt kérdezem miért vagy ott
...nem értem amikor a szarok lefikáznak
én a szarokat leszarom téged a szarok lepipálnak
neked durva a szöveged én durvákról írok
én leoltom a kurvákat míg ti kurvákról sírtok
sírjál bazmeg!!! nekem mindkét szemem nevet
hidd el...én sírnék veled de nem
...spanom két pofára habzsolom az életet
ne hagyd ott a csajodat mert a végén vele fítelek
az este...kicsit huzamosabb lenne
hogy amit te hallasz az a huzatomba esne
...bizony feléd fúj a szelem
ráfüggesztettelek úgyhogy kattogjál a szeren
nagy a pofám te meg nem ütöd meg a limitet
meg nem ütöd a limitet nem ütöd meg
refr(2x):
ez limitált szar, minket kipipál majd
az élet, fos amit tolsz, inkább kritizáld azt
haver, mi csinálsz?! hagyd
a reppet,inkább dobd a májkot mert a hiphopot rég kicsináltad
bEba:
limitált a széria csak korlátozott számba
veheted a cuccut extrákkal, teszünk szöveget májkba
én má indulok, vágod má rég elkapott az indulat
itt mindenki így mulat, most csekk a spanom mit mutat
durván lereppel tesó akármelyikre gondolok
bene vagy bs, faszom jobb lesz ha megfontolod
kinek és mit mondasz mert itt egyedi a kiadás
nincsen gyémánt berakás, csakis garantált beszarás
ez bealáz, utcaká, sze, lesz majd utcabál
mint a diszno úgy zabál, az összes kurva utcalány
ki tudta már... előre az mié nem szólt időbe?!
hogy reppeljek és ne feküdjek az asztal alatt kidőlve
nincs miről be-szélni ez majd idővel-szédít
téged kilőttek mégis... mert szar vagy bazdmeg...
az élet évekkel ezelőtt ahogyan kell kipipált
mert belőled van millió, soha nem leszel limitált
refr(2x):
ez limitált szar, minket kipipál majd
az élet, fos amit tolsz, inkább kritizáld azt
haver, mi csinálsz?! hagyd
a reppet,inkább dobd a májkot mert a hiphopot rég kicsináltad
bEne:
a nagy átlagú tömeg paraszt főleg de én megedződtem
én szemeket szúrtam de a szemetet meg szemen lőttem
egyediek vagyunk így tettünk is van limitált bőven,
szólj be nyugodtan fel úgy is kritikán nőttem,
imitálj tőlem, bárkit akit akarsz
hasonlíthatsz a múltadra de az számít aki ma vagy,
kérdezni nem lehet de állítani szabad
hogy a míg a trekkünk megbasz tiéd csak baszni akar
tapasztalat aki paraszt, az ugyancsak paraszt marad
csak hiszi h személye nekem beszólva nagy falat
faszt, te is gyere elém sablondumáiddal
érdeklődve figyelem még ha már nagyon unnám is azt
mesélnek itt erős szavak utcai kultúrával,
a kurva anyád de mondhatnám még durvábban
de nem fogom nem vagyok egy tömegkamugengszter
mint spanod, mert mi jól de ő meg szarul reppel
refr(2x):
ez limitált szar, minket kipipál majd
az élet, fos amit tolsz, inkább kritizáld azt
haver, mi csinálsz?! hagyd
a reppet,inkább dobd a májkot mert a hiphopot rég kicsináltad
– A fesztiválszezon végén már csak a karszalag fakó lenyomata emlékeztet a nyárra, de a közösen átélt kalandok, a felejthetetlen koncertélmények és a frissen megtapasztalt szabadság érzése velünk maradnak. Ezeket az élményeket és az általuk felvetett kérdéseket vizsgálja a Fesztiválország című zenés mozifilm – szól a beharangozó.
Fotó: JUNO11
Kötelező és marginális nyilatkozatok a Fesztiválországban
A legismertebb magyar fesztiválszervezők szólalnak meg: Lobenwein Norbert, Fülöp Zoltán, Márta István, Oszkó-Jakab Natália, Valde Orsolya, Varga Balázs, Lovasi András és persze kihagyhatatlan Gerendai Károly és Müller Péter Sziámi. Emellett Lovasi András, a Halott Pénz, a Bagossy Brothers Company, a Quimby, Дeva, Sisi, a Margaret Island, a Blahalouisiana is mesél a fesztivál-élményekről.
Müller Péter Sziámi a film díszbemutatóján
Fotó: JUNO11
De miért maradtak ki olyan fesztiválok, amelyek máig meghatározó szereplői (Campus) vagy azok voltak (Hegyalja) a hazai fesztivál-történelemnek? Irreleváns a Dope Calypso és Soma Mamagésa megszólalása. Soma talán épp a forgatás idején lépett fel az Everness Fesztiválon és ezért nyilatkozott, nem derül ki. Önnön erőltetett poénjain nevetgélő, a Szigeten felbukkanó Nánásiék sem adnak hozzá a filmhez. Megszólal még Sisitől Grandpierre Attilán, az átszellemült Varga Líviuson át Beton.Hofiig Beck Zoli és Eke Angéla is, azonban a film készítőinek koncepciója így sem nyilvánvaló.
– A szerkesztési elvem az volt, hogy a hazai fesztiválvilág sokszínűségét mutassuk be, tehát egy-egy fesztiváltípus vagy szubkultúra reprezentálója került be a filmbe – fogalmazott Csizmadia Attila, rendező.
Csizmadia Attila rendező és Varga Lívius (Quimby)
a díszbemutatón
Indokolatlan, hogy a széttetovált, extrém külsejű modell Szintia, aki életében először járt (a Sziget) fesztiválon, egy önálló szeckiót kapjon a filmben. Nem elegáns az sem, hogy olyan nyilatkozatok is vannak, amelyek arról tanúskodnak, hogy egyes előadók mely fesztiválokat nem ismerik. Elmondható kulturáltan (ahogyan a Gryllus-testvérek megbeszélik az Ozora Fesztivált – és ez még vicces is), de ha mégsem sikerül, talán célszerűbb kihagyni az adott véleményt.
A Gryllus-fivérek a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO
Függetlenül attól, hogy mit gondolunk a Bánkitó Fesztiválról vagy hogy ismerjük-e a Fekete Zajt, nem tanácsos sértő megjegyzésekkel illetni az adott műfaj kedvelőit. Zenei stílusokról és azok rajongóiról illetlenség bántó dolgokat mondani, pláne ha színpadi ember az illető. Így épp az az elfogadás és nyitottság veszik el a történetből, amelyet hangsúlyoz.
Történetmesélés
Talán épp egy fiktív szereplős történet tette volna kerekké a filmet és törölte volna el a kissé nyers, dokumentumfilmes jelleget? (Ahogyan a Mi vagyunk Azahriah-filmnek jót tett az extra eseményszál.) A Fesztiválország a közlemény szerint abba a filmes hagyományba szeretne illeszkedni, amelynek mérföldkövei az Oscar-díjas Woodstock (Michael Wadleigh, 1970), a Glastonbury (Julien Temple, 2006) vagy az avantgárd Global Groove (Nam June Paik, 1973). Ez sajnos, nem sikerül neki.
Remek lépés volt az archív felvételek modern kori újraforgatása
Gerendai Károlyt már az első Sziget Fesztiválok idején is kamerák kísérték. Számos legendás lépésének (ahogyan sétál a K-hídon vagy a Hajógyárin) eredetijét és reprodukcióját is láthatjuk a Fesztiválországban. A kilencvenes években a fiatalok mertek nagyot álmodni. Megteremtették azt az atmoszférát, amely hazánkat Európa fesztivál-nagyhatalmává tette. Így lett a Diákszigetből Európa legsokszínű fesztiválja. Így élte az álmát a fiatal Gerendai is.
Lovasi András mesél arról, hogy hogyan találták ki a Fishing On Orfű fesztivált. Márta István arról sztorizik, hogy hogyan gyökerezett ki a Balaton-felvidéki falu pajtájából a Művészetek Völgye, amelyet aztán a Gryllus-fivérek értékes munkája is formált. Olyanná, amely ma lehetővé teszi, hogy az egykori Kapolcsi Művészeti Napok mára a nyár egyik legnagyobb kulturális ünnepe legyen.
Lovasi András, a Kispál és a Borz frontembere a film egyik
jelenetében
Fotó: JUNO11
A legjobb plakátragasztók a KFT-nek dolgoztak: a Volt Fesztivál alapítói
Szívmelengető érzés, ahogyan Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert abban a tornateremben mesél, amelyben a legendás soproni fesztivál alapjait lefektették. Kezdetben maguk plakátoltak. Majd híre ment, hogy ezt milyen jól csinálják, a KFT zenekar is felkérte őket a feladatra.
Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert fesztiválszervezők a film
díszbemutatóján
Fotó: JUNO11 Facebook
A Sziget Fesztiválon Torgyán József is tiszteletét tette
A Független Kisgazdapárt elnöke nyomatékosította a fiatal srácokban, hogy az a fontos, hogy a csajoknál jól teljesítsenek. Akkoriban a rendezvényen Drogbusz is volt – a szerhasználat ellen kampányolt – nevét sokan félreértelmezték.
Lemmy (Motörhead), David Bowie, vagy épp a az egyik utolsó Linkin Park-koncert az énekes tragikus öngyilkossága előtt Sopronban. A balatoni nyár vízparti élményei, a Bánki-tó bája, a Fekete Zaj experimentális zenéinek sötét mélysége és Paloznak lankáin szálló melódiák egy pohár gyöngyöző bort kortyolgatva – ez mind része a magyar fesztivál-kultúrának.
És a porból lett szabadság, ahogyan a film mottója hangzik. Pillanatnyi emlékképek, a hazai fesztivál-történelem hangulatos mementói, amelyek jólesőn melengetik a néző szívet.
A Blahalouisiana fesztiválkoncertje
Fotó: JUNO11
Életed mozija – hangzik a film másik szlogenje
A fiatalabb generációknak is annyit ad ez a film, mint a hőskor fesztiválozóinak? Inkább azok számára gazdag és üdítő, akik nem a zenei szektor szereplői és most pillantanak be először a magyar fesztiválok kulisszái mögé?
Egy korszak vége a hazai fesztiválozásban
Ahogyan Lobeinwein Norbert fogalmaz: most jött el egy korszak vége. Noresz az idei Strand Fesztiválon, a Dalszerző podcastjében beszélt arról, hogy a közelmúltban beszélgettek a szervező kollégákkal arról, hogy hogyan haladhat tovább a fesztiválok jövője a mai Magyarországon.
Vajon a jövő generációja is megtapasztalhatja majd, hogy milyen érzés a porból lett szabadság?
Közönség-találkozós vetítések listája itt.
A Fesztiválország 2025. szeptember 18-tól országosan látható a hazai mozikban.
Fotók: JUNO11