Előadó: | Moby Dick |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Pusztai Zoltán |
Mentes Norbert |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Élet-halál ura, a törvény fura ura
vérszagot szimatol a vad, unom a koholt vádakat
ki mer a szemembe nézni
Káini törvényt meddig fog még a gyűlölet kőbe vésni
ki mer a szemembe nézni
ki mer a szemembe nézni
kinek a bűne, hogy koldusok lettünk
hogy gyarmaton múlnak az évek
meddig játszik Brüsszel a tűzzel
hol van egy igaz lélek
ki mer a szemembe nézni, mikor fog értünk "Európában"
egy gyertya csonkig égni
ki mer a szemembe nézni
ki mer a szemembe nézni
élet-halál ura, a törvény fura ura
vérszagot szimatol a vad, unom a koholt vádakat
ki mer a szemembe nézni, nyelvére ostyát térdel csúszva
kitől fog Júdás kérni
ki mer a szemembe nézni
ki mer a szemembe nézni
nyitott könyv régen az életem, nem szorít sarokba a félelem
nem gofok kegyelmet kérni, ki mer a szemembe nézni
ki mer a szemembe nézni
szabad Hazában, szabad Országban
szeretnél végre élni
ki mer a szemembe nézni
ki mer a szemembe nézni
szabad Hazában, szabad Országban
szabad Hazában, szabad Országban
szeretnék végre élni
szeretnék végre élni
A most lezárt jogosultkutatás során az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) csaknem 210 millió forint, 2016 és 2022 között beszedett jogdíj jogosultját azonosította be és fizette ki pótlólag. Az EJI folytatja a tavaly beszedett jogdíjak felosztását is.
Az EJI jelentős erőforrásokat mozgósít a jogdíjak begyűjtése mellett a jogosultak beazonosítására is. A szükséges adatok hiánya miatt ugyanis előfordul, hogy előadók kimaradhatnak a felosztásokból.
A korábban nem azonosított felvételek között nagy számban vannak olyanok, amelyeket az érintett előadók nem regisztráltak határidőn belül, illetve hiányos vagy téves adatokkal szerepelnek a felhasználói adatszolgáltatásokban.
Az EJI alapelve, hogy jogdíj nem maradhat kifizetetlenül
Az egyesület szakemberei összetett informatikai eljárásokkal és egyéni kutatási módszerekkel dolgoznak a jogdíjak kifizetéséhez hiányzó információk beszerzésén.
Az EJI hangfelvételi adatbázisának bővítése eredményeként az idén lehetővé vált a filmzenei jogdíjak széles körű felosztása is: az úgynevezett főcím-, és vége főcímzene elkészítésében közreműködő előadóművészek között a felosztási szabályzat szerint az eredeti főszereplő jogdíjának megfelelő összeget kell felosztani, a háttér, illetve betétzene elkészítésében közreműködő előadóművészek között pedig hangfelvételenként összesen egy-egy eredeti szereplőre eső jogdíjat osztottak fel.
Az EJI munkaszervezete folytatja a tavaly beszedett jogdíjak felosztását, amelyet idén várhatóan júniusban a hangfelvételeket, szeptember végén pedig az audiovizuális jogdíjakat illetően tervez lezárni.
Fotó: illusztráció/Freepik