Előadó: | Cseh Tamás |
---|---|
Album: | Az igazi levél nővéremnek |
Megjelenés: | 2004 |
Hossz: | 4:32 |
Szövegírók: |
Bereményi Géza |
Másik János |
|
Kiadó: | Intuison Records |
Stílus: | Acoustic, Spoken Word |
Címkék: | Keressük! |
Szétszéledtünk, egyik erre, másik arra.
Szétszéledtünk, ki Párizsba, másik Svájcba,
aztán néhány jutott belőlük Amerikába.
Széjjelmásztunk, de nem terjedtünk el.
Kiderült, hogy nem voltunk ragály ...
Szétszéledtünk, szétszéledtünk bel- s külföldön
szétbomlottunk, széjjelmásztunk.
Egyik maradt, egyik maradt,
kérlelhetetlen '68-as, '68-as.
Prágai, párizsi, egyik sonka, másik szalámi,
amiből kedvére zabál az idő.
Kiderült, hogy nem voltunk ragály ...
Szétszéledtünk, széjjelestünk undergroundra,
baloldalra, funkcióra.
Mert még az jobb, hogyha ő van funkcióban,
mintha más van.
Jobb, jobb egy kissé egyenértéktelen.
Egyenértéktelen választások szórtak minket szét,
amiket találomra osztott az idő.
Kiderült, hogy nem voltunk ragály ...
Jaj, de szép vagy, jaj, de szép vagy
velem együtt, régi társam.
Értem én, hogy, értem én,
értem én, hogy mért hívjalak Tóth elvtársnak.
Fogd meg, fogd meg,
nyugodtan nyújtsd kezed.
Égen-földön nincs ragályveszély.
Égen-földön nincs ragályveszély.
Égen-földön nincs ragályveszély.
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah