Előadó: | Szenes Iván |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Szenes Iván |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Táncdal |
Címkék: | retro [+] |
1. sz. Emlékszel még…
A történet, amit most mondok,
Utolsó szóig mind való,
Oly gyakran megtörtént a múltban,
Hogy furcsának sem mondható.
Az életben a nagyravágyás
Nem célszerű és sose jó,
Ezt bizonyítja miképp járt a
Vidám édes
És húszéves
Aranyszőke Anikó.
2. sz. Anikó…
A lány egy csokoládégyárban,
Mint csomagoló dolgozott,
Hol fényes sztaniol ruhácskában,
Sorakoztak a bonbonok.
A kollektív fizetést kapta,
Ő is, mint a többiek,
És ebből nem telt nerc bundára,
Neki se, mint a többinek.
De mert a nerc bunda a boldogsághoz
Szükségesnek nem mondható,
Végeredményben boldog volt,
A vidám, édes és húszéves
Aranyszőke Anikó.
3. sz. A haja szőke volt…
Az édesanyjával lakott,
Akire mindig hallgatott,
A szeretett fénye ragyogott
Fiatal életére
És vidáman ébredt reggelenként
Az ébresztő zenére.
4. sz. Kora reggel…
Anikónak egy hibája volt?
Sok bűnösen rossz slágert dalolt.
„Holdvilágos éjszakán, miről álmodik a lány,
Hogy jön egy királyfi tán, hófehér paripán.”
És ehhez hasonló sorok
Szívébe oltották a mérget.
S elég naiv volt még ahhoz,
Hogy elhiggye az operettmeséket.
Pénze kevés volt, gondja sok,
Sok ponyvaregényt olvasott,
A grófról meg a varrólányról,
Kik szeretik egymást komolyan,
Persze házasság a regény vége
Egymáséi lesznek boldogan.
Vezérigazgató és a titkárnője,
A bankár és az árvalány,
„Mesék az írógépről”
Sikeres showcase-nappal indult, majd változatos kanyarokkal, katartikus pillanatokkal és felfedezésekkel folytatódott a Bartók Tavasz keretében megrendezett Ritmo.
Ígéretéhez híven élményekben gazdag, globális merítést adott a 2024-es Budapest Ritmo háromnapos zenei utazása április 11-13. között. Gérald Toto varázslatos afro–francia sanzonjai, Gaye Su Akyol galaktikus karizmája, a BCUC által vezényelt transzszeánsz és a Puuluup felszabadult folkja ejtette rabul a közönséget.
Boldog arcok, a tavaszi estén teraszon pihegő közönség, networképítő nemzetközi szakemberek töltötték meg az Akvárium Klubot a Ritmo két fő koncert napján. A „felfedezések fesztiválja” szinte mindent felvonultatott, amit a műfajtól elvárhatunk: elmélyült pillanatokat, távoli kultúrák üzenetét és önfeledt bulit.
Gérald Toto
A hazai közönség imádta Gaye Su Akyol anatóliai pszichedéliáját, a BCUC afrofuturista őrületét, Gérald Toto simogató hangját és stílusát, vagy a Duckshell és Luca Bassanese közreműködését a Bella ciao erejéig. Az Erzsébet téren a legfiatalabb korosztály is kitáncolhatta magát a Duckshell és a Hét Hat Club ingyenes koncertjein. A Puuluup megnevettette és megtáncoltatta a hallgatóságot, míg a Romano Drom Terne Čhavéval közösen adott jubileumi koncertje ünnepi hangulatban telt. Az időjárás is kedvezett a fesztivál hangulatának, amihez tökéletes aláfestést adott Cyborg Templar és Tibsā az Akvárium teraszán.
A showcase-napon a hagyományos népzenétől a dark folkon át az elektronikus fúzióig vonultak fel térségünk zenei dialektusai.
Minden produkció telt házzal ment a Szimpla Kertben, a fellépések hatására több meghívást kaptak a zenekarok, ami a Ritmo egyik kiemelt törekvése. Sikerrel, az eddigi legmagasabb részvétellel zárult a Ritmo szakmai programja is a Magyar Zene Házában. Chris Eckmann, a ljubljanai székhelyű Glitterbeat kiadó alapítója kapta idén a Budapest Ritmo Díjat és az azzal járó egyedi bakelit lemezt, amelyet Weyer Balázs, a Hangvető programigazgatója adott át. A filmprogram idei különlegessége, Vincent Moon és a Dalinda közös alkotása erős szakmai visszhangot keltett.
A világzenei fesztivál idén is hozta, amitől jellegzetes és különleges ez a programsorozatot: nemzetközi szakemberektől az olasz költő-aktivistán át a dél-afrikai punk kollektíváig és a kíváncsi közönségig, mindenki találkozott a Ritmo sajátos erőterében.
Fotók: Pesthy Márton