Előadó: | Riddler közre. T-kyd |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Rap |
Címkék: | Keressük! |
T-kyd:
Haver én nem csak úgy születtem engem akartak az emberek,
hogy mossam le a világot mer rég a sárba hempereg,
hogy oltsam le a lámpát aztán gyújtsam fel a házakat,
hogy addig éljünk a mának amíg a holnap ránk szakad,
hogy tekerjük az órát arra amerre mi akarjuk
hogy addig viszkessen az élet amíg szét nem vakarjuk,
hogy úgy feküdj le este, hogy te már rég túl vagy mindenen
itt úgy ismernek megváltó de úgy hívnak, hogy Tom Denem
de nem szakad a szivárvány ha nem dörög az ég alja
az elmém nektek LSD ás minden ember szét nyalja.
Valami rémlik én már voltam itt ez mennyország
Riddler, kapaszkodj belém ne hagyd,hogy a szíved le oltsák
a világ vége volt a kezdet most a többi jön
de tedd össze a két kezed mert soha nem lesz több ilyen
meg mondtam előre ez nem playback ez meg torlás
és azért vágom el a torkod ollóval mert nem volt más
az első nevem Son a második meg Ézsiás
ha tényleg olyan könnyű a keresztem mért nem kéri más?
az egyik kezemben pisztoly a másikban lexikon
de azt súgta sok királynő hogy ő csak pénzér lesz ikon
a rapem ravatal te bele fekszel kis kurva
a tündérek világában a fajtátoknak nincs urna
neked párna nekem pornó nekünk páratlan
és ha rossz emlék vagyok akkor a lelkeden száradtam
én egy törött iránytűvel indultam el felétek,
hogy felégessem azt aki a mérget nyomta belétek
ha a házadba be lépek akkor érezd, hogy meg tisztelsz
és mikor sírva mondod, hogy: Szertesz. látom nem viccelsz
én egy palotában élek mit panelbol vakartak
anyámék Jedit nemzettek pedig embert akartak
és úgy jöttem, a világra, hogy percen múlt az életem
mert már akkor tudtam, hogy nem ide szól a bérletem
refrén: (2x)
Riddler
Ismerős az egész
rémlik minden
vannak hiányzó kockák
mint egy régi filmben
dereng pár részlet lehet csak félig stimmel
a mementót le jegyzi most T-kyd Riddler
Riddler:
Rémlik még a sorom egyik láb után a másik
alatta a pesti beton vagy dél Budán a pázsit
tök mind egy az árnyék utánam mászik
én meg séta közben, hogy a hold sugárral játszik
rémlik a Korridor több mint három éve nyílt ki
valami átjött rajta és azt súgta kéne írni
fél álomban a papír mint a számos jelet vésnék
megint itt van velem érzem a jelenlétét
de nem félek sőt mintha ekkor válnék egésszé
és újra örömmel leszek a szellem játék zerévé
észre se veszem az órák percenként rohannak
a sorok szépen lassan egy trekké olvadnak
a szenvedély kortalan de be érik az arcokban
haver én nem kérem a személyid az ajtóban
azt mondom ami bennem van gyere körbe viszlek
vannak itt lobogó lángok és van pár földel hintett
az emberek csalódtak akik sokkal többek hittek
mégis van sok olyan akit egy szar napján földerítek
hál'istenek több van aki vágja amit mondok
nem kis füves hülye gyerekek meg ötven IQs trollok
hál'istenek több van aki vágja amit mondok
színezem a világot a számmal míg a troll fog
ha elmerülsz meg látod fel ér egy Disneylandel
csak inverzben rémlik amit a T-kyd repel
nem szépítek mert akkor az válna meg szokottá
szép lassan a hétköznap át formál majd robottá
a városom vár tovább lépkedek a sötétben
agyalok mi volt tavaly meg előtte meg öt éve
félek, hogy elfogy minden álmom mint az ön élet
aki föl ébred, melózik, lefekszik, föl ébred
félek, hogy nem jutok el a következő célig,
hogy minden vágyam ra azt mondom majd valami rémlik.
refrén: (2x)
Riddler
Ismerős az egész
rémlik minden
vannak hiányzó kockák
mint egy régi filmben
dereng pár részlet lehet csak félig stimmel
a mementot le jegyzi most T-kyd Riddler
T-kyd Riddler... valami rémlik.
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana