


| Előadó: | Erdőhegyi Brigitta |
|---|---|
| Album: | Kis Meglepetés |
| Megjelenés: | 2006 |
| Hossz: | 3:37 |
| Szövegírók: |
Mánfai Tamás |
|
Pacsai Márk |
|
| Kiadó: | Saturnus |
| Stílus: | Trance, Europop |
| Címkék: | Keressük! |

Kérdeznék valamit de most már mindegy,
vártam már eleget végre felébredj!
Nem kell az autód, nem kell az ékszer,
nem kell már a dumád s nem kell a pénzed!
Mert volt egy álmom ahol ketten voltunk édes
de már tisztán látok és így most már nincsen több esélyed.
Eljön még a nap amikor vissza sírsz még engem,
de már végeztem veled, el kell engedned, végleg!
Ref.:
Mert vár most rám egy újabb élet,
mindent elrontottál engedj kérlek el!
Bár elmondhatnám úgy sem érted,
nem kérek semmit csak hogy engedj végleg el!
Mondd mit ér a szerelem, ha te nem érzed,
miért nincsen kegyelem én ezt nem értem!
Nem fáj már a magány eddig sem voltál.
Rossz volt így egyedül de sokkal jobb már!
Mert volt egy álmom ahol ketten voltunk édes
de már tisztán látok és így most már nincsen több esélyed.
Eljön még a nap amikor vissza sírsz még engem
de már végeztem veled, el kell engedned végleg!
Ref.: 2x...
El kell engedned végleg!
Ref.: 2x...


A Sávlekötő Camp egyik legfrissebb hangja, Szkym ledobta második nagylemezét.
Itt a Szaturnusz, egy húszszámos, sötét, elektronikus, trap-popos, grunge-ba kicsapó, érzelmileg túlfűtött éteri utazás, amely konkrétan úgy váltakozik a műfajokban, mintha belesétálnál egy kozmikus hidegfrontba.
A projekt már az előfutárain, a Szabikeyz-zel közös szép vagyok-on és a címadó szaturnusz-on is megmutatta, hogy ez a lemez nem sima „album”, hanem egy drámai, kísérletező univerzum: tele kattanásokkal, vibecserékkel és váratlan műfaji törésekkel.
A Szaturnusz egyik nagy pillanata az a felvétel, amit a Sávlekötő során már megimádott a közönség: a Más lesz, amelyben Mehringer és Plamyy is beszállt a ringbe, ráadásul két külön verzióban is helyet kapott a lemezen – egy energikus, popos–elektronikus verzióban és egy külön, grunge-os hangzású masleszgrunge című variánsban. Szkym szerint teljes meglepetés volt, hogy végül Mehringer lett a feat a Sávlekötő műsora alatt, aztán a közös munka annyira flottul ment, hogy a trekk szinte magát írta. Marci rátett egy rakat új ötletet, felénekelte a refrént, Palmyy pedig megszokott zsenialitással zsigerből kirakta a második verzét.
Ezzel állt össze Szkym új művészi érájának első ikonikus pillanata.
A grunge-verzió pedig egy akusztikus ötletből nőtt ki, amikor Szkym egy osztálytársánál, moszinál random elkezdett gitárokat felvenni, és egy intuitív ötletből megszületett az a hangzás, ami végül az egyik legkarakteresebb felvétel lett.
Teljes egészében Szkym szerezte, írta és producerelte a kiadványt, mely úgy működik, mintha a Szaturnusz jégből és törmelékből álló gyűrűje, valójában egy legalább annyira kiszámítatlanul érkező hangokból és műfajokból épülne fel.
A dark trap és az elektronikus elemek végigkeringenek a projektben, miközben néha popos fények villannak be, néha alternatívabb karcok hasítanak bele, máshol pedig nagyon is személyes rap-dramaturgia feszül a mélyben.
Itt egyszerre fér meg a pirkad melankóliája, a stoned trap fáradtsága, a flexelő rap attitűdje (ehhez például e7her is csatlakozik), a hardstyle-ba csúszó megőrülés, vagy épp a teljesen új irány, amit Mollinoe és Meszdap hoznak be a felnövök című dal pulzáló techno-energiájával. Ugyanígy davidkhaa és Palmyy is meglepőt húz a változás-ban, míg a szép vagyok Szabikeyz oldaláról érkezik egy synthwave-es, önironikus világ, és a nyúz-ban Palmyy ismét megcsillogtatja karakterét.
Két évnyi kísérletezés, érzelmi filterezés és hangzásbeli merülések után a lemez úgy szól, mint egy megszerkesztett, audiovizuális dráma, mintsem egy hagyományos album: a sokszínűség ugyanis nem melléktermék, hanem koncepció volt.
Minden egyes felvételhez társul ráadásul egy-egy vizuált rendelt az előadó maximálizálva a hatást és a művészi kiteljesedést.
Fotók: Szkym/Magneoton/Escape Plan Recordings