


| Előadó: | Punnany Massif |
|---|---|
| Album: | ShenKick |
| Megjelenés: | 2010 |
| Hossz: | 4:51 |
| Szövegírók: |
Farkas Roland Sándor Felcser Máté Harmati Balázs Gál Máté |
| Keressük a zeneszerzőt! | |
| Kiadó: | AM I PM Music |
| Stílus: | Keressük! |
| Címkék: | Keressük! |

Harmónia, egy test, egy lélek
Harmónia, szimpla összeállt képlet
Harmónia, kell a negatív képet
Az élet napos oldalát nézzed, mert süt
Rendbenmen
Jó barát, hitt is és odaállt, ami volt az lesz is
És nem számít a prestige
Egyensúlyban valahol mindenki győz és veszt is.
Kezdj hát, magaddal valamit rajtad áll
Személyed ez életben amiként alakít a valakit
Mögötted az mind csak lábnyom,
Szippantsd a jövőt, könnyedén, szét tárt szárnyon.
Új nap és új szemek
Tisztuljanak meg hát a lélegzetek
Érezd, úgy hogy el borítson a teljesség
Hisz része vagy, és ettől egész az egész
Nem bonyolult, csak azzá teszed
Ha nyitsz, fogadhatsz, van hozzá eszed.
Nincs lehetetlen, határ az égen túl
Szeresd Földed minden centiben egy élet búj
Harmónia, egy test, egy lélek
Harmónia, szimpla összeállt képlet
Harmónia, kell a negatív képet
Az élet napos oldalát nézzed, mert süt
Wolfie
Nem véletlen, fiatal vagy vagy vénember
Egyensúlyra törekvés, teljessége a véredben.
Láss a sötétségben szivárványt
Ellen forradalmár, mozgalom, kitárt fogalom
Bármely bálvány, mint járvány tetőtől talpig járjon át a nyugalom
Öröm áradat itasson ,
Meg szomjazol utadon, barátként
Koptassa a talpad az ellenséges árnyakat
Hisz szabad vagy így is, ne csak szavad nagy
Lépésről lépésre a jövő mossa tisztára a múltadat
Hisz a múlt, csak adott , mit a szél messze fúj
Dobd el a bánatot, a bút
Tárd szélesre a kaput, hogy fogadhass a tereden
Fújd ki magad, majd újra lélegezd be
Érezd, ahogy a világ veled pulzál
A tó vizétől az égig, vagy akár egy fűszál
Minden egy, aminek te is része vagy
Túl kevés az idő hogy bármit is feladj.


Az„i’m not her” című dallal teljessé vált CARI egész évben épülő EP-je, a „killing spree”.
CARI tavaly decemberben kezdte el felépíteni hatszámos minialbumát, ami egy szakítást, illetve a hozzákapcsolódó megéléseket, tapasztalatokat dolgozza fel. Bár a számok a különböző stációkból kifolyólag más-más hangzásvilágot és érzelmeket közvetítenek, az elsőként megjelent címadó dal, a „killing spree” az, ami talán legjobban összefoglalja a teljes anyagot, témáját és hangulatát tekintve is.
A rádöbbenés, hogy megfejlődted önmagad
Az első track egy szakítás utáni „rebound” kapcsolat káoszát mutatja be, míg a második, „don’t let go” című dalra bekúszik a valóság sötétsége, és bár a remény még pislákol, hogy van visszaút, tudjuk, hogy a továbblépés a jó döntés. A két fél közti dinamikára Oláh Marcell közreműködésével erősített rá az énekesnő.
A harmadik szám, az ARON-nal közös „töltény”
A szakítást követő időszak egyik legsötétebb momentuma, a toxikus kötődés felismerése és feldolgozása.
Ennek súlyát a hangzásvilággal és a hozzá készült klipben nagyon nyers és erős vizuális eszközökkel hangsúlyoztak.
A következőként megjelent „broken boy” már a feldolgozási időszak záróakkordja fele mutat, mikor a régi kapcsolaton már túl vagyunk, de az új kapcsolatba való belépéskor a kételkedést még vastagon hordozzuk magunkkal:
a dal érzelmessége közvetíti a félelmet, hogy saját magunkat is védeni akarjuk, és a másikat sem akarjuk összetörni.
Az utolsó előttiként megjelent „still healing” az egyetlen dal, ami tisztán, kizárólag az énről szól: a befelé figyelésről, az önismeretről és a fejlődési folyamatról, ami a szakítás következtében végbement, valamint, ahogy a cím is utal rá, annak elfogadásáról, hogy
a traumákból való gyógyulás nem lineáris, és elengedhetetlen, hogy magunk felé is türelmet gyakoroljunk.
Így érkezünk meg a záráshoz, az „i’m not her”-höz ami egy pozitív rádöbbenést dolgoz fel: a pillanatot, mikor rájövünk, hogy a befektetett energia és belső munka nem volt hiába, mert a végeláthatatlannak tűnő gyászfolyamat során megfejlődtük, amit meg kellett.
„A dalt magát egy kissé félresikeredett este után írtam, mikor elmentem egy buliba egy fiúval, és bár nagyon nem szerettem volna összefutni az exemmel, természetesen megtörtént. Ő nagyon szeretett volna velem beszélgetni, én pedig minden módon kerültem ezt” – mesélt inspirációjáról CARI.
„Ezeket a kaotikus érzéseket foglaltam bele a dalba, és a realizációt, hogy én már nem az vagyok, akit ő ismert, hanem egy sokkal erősebb verziója önmagamnak – erősebb, mint gondoltam. Én már rég túl vagyok rajta, ő pedig megragadt ugyanott, a múltban. Nem akartam hozzászólni, így inkább ebben a dalban mondom el neki egyszer és mindenkorra, hogy maradjon tőlem távol.”
Az énekesnő nagy hangsúlyt fektet arra, hogy dalai mellé vizuális élmény is társuljon
Így az „i’m not her” sem maradt klip nélkül. CARI nem először dolgozott Drin Dragovojával és Hatvani Krisztiánnal, így a kreatív munka nagy egyetértésben, gördülékenyen haladt.
„Az EP erájának lezárására egy igazi pop-punk, 2000-es évek eleji tinifilm vibe-ot álmodtunk meg. Egy iskolában és a tornatermében forgattunk, hogy átadjuk ezt a miliőt” – indokolja a látványvilágot az énekesnő.
„A maszkos férfi jelképezi az exemet és a traumákat, amiket okozott – ezek együttesével birkózom meg a videó végére.”
CARI zenekarával november 19-én a Gödör Klubban mutatja be először élőben a teljes EP-t, de persze a korábbi dalai is felcsendülnek majd, és a jövő évébe is nyerhetünk majd egy kis betekintést.
Fotók: CARI