Előadó: | Punnany Massif |
---|---|
Album: | ShenKick |
Megjelenés: | 2010 |
Hossz: | 4:34 |
Szövegírók: |
Iványi Szabolcs Farkas Roland Sándor Felcser Máté Hamar Dániel Meszes Balázs Harmati Balázs |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | AM I PM Music |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Bár a szó elszáll, de amíg repül figyeld hol jár,
Mert mit mondasz az életre kel, holnap más útra terel, mit ma nem teszel.
Eszme, ideológia, haladunk az évekkel (évekkel),
Csak születünk s meghalunk az érvekkel,
Már Isten tudja melyik véglet az, mit az élet megkövetel...
(Wolfie)
Van bent kommunikatív, mert kommuna, feszül a kamura,
Választékos helyett lett maradi habi a duma,
Beszédünk rafinériája félredefiniál,
A nyelv doktora naivan haldoklókat defibrillál,
A gáz, a flash, a cool, a high, meg a sok izé,
Így hígul a magyar sablonos angol ízzé.
Nem kedvelem a szinkront,
Mert az szivárványos színt ront
A lingvisztika kőművese nem épít, hanem bont.
A kimondott szó öltöztet mint a kimonó,
De divatosan vetkőztet minket le minden hírmondó.
Mit nekünk retorika, azt se tudjuk mi az ma már,
Míg a Jóban Rosszban itt a hétköznapi memoár.
Én sem papírra írok, hanem inkább laptopon,
Hogy ne a pennémnek hegye, a klaviatúra kopjon.
Gyors a világ egyre több infó (nimfó),
Rövidül az ékezet, gyarapodik a sok bunkó.
Régi jelenség, mégis aktuális,
Bár az új élet fénysugara egyben a pusztulás is.
Bár a szó elszáll, de amíg repül figyeld hol jár,
Mert mit mondasz az életre kel, holnap más útra terel, mit ma nem teszel.
Eszme, ideológia, haladunk az évekkel (évekkel)
Csak születünk s meghalunk az érvekkel,
Mert Isten tudja melyik véglet az, mit az élet megkövetel...
(Rendben Man)
Egyszer megálmodtam egy világot magamnak,
De felébredve láttam ez itt már régen egy berepedezett vakablak,
Hiszen nem nagy számvitel, csak számolni kell
Azt hogy milyen sorsra juttathat el téged három hitel.
Diszharmonikusok vagyunk ez bizony notórius,
Mindenki másból élve épül fel a bomló ritmus.
Amit ma nem teszel, megcsinálja valaki helyetted holnap,
Viselkedési mintát, munkát meg stílust másolnak.
Ami nem kell kidobja, mintsem a szegény ember szomja...
Dolgozzon mer’ nincsen pénze, ezt így közhelyesen osztja
Úton útfélen, mert bizony van aki máson nem gázol át
Inkább könnyes szemmel tekintgetgeti a gázórát.
Értékek meg figyelmesség, ugyan má’ ez mind a múlté.
Csak tanulhatsz hogyan tapos el majd téged is a pórnép,
Hiszen van mindennek helye meg ideje a világban,
Jóban, rosszban, haragosan meg illumináltan.
Ahogy mondta Wolf' az új élet fénysugara a pusztulás,
Kómás fejek közt élve minden nap egy újabb tűszúrás.
Mert ott ahol mi sem látunk át, és túl magunkon
Ott majd hogyan nyitunk kifelé a rég bezárt vaskapukon?
Bár a szó elszáll, de amíg repül figyeld hol jár,
Mert mit mondasz az életre kel, holnap más útra terel, mit ma nem teszel.
Eszme, ideológia, haladunk az évekkel (évekkel)
Csak születünk s meghalunk az érvekkel,
Mert Isten tudja melyik véglet az, mit az élet megkövetel...
Fájdalomból született poptrilógia nyitja az új korszakot
Egy bevállalós bemutatkozással indítja az új érát. A Manipulatív című felvétel nemcsak zeneileg, de vizuálisan is rögtön egy erős antré. A hozzá készült klip misztikus, erotikus hangulatú és egy videótrilógia nyitódarabja.
Mindig nehéz kérdés, hogy mit kezdjen az a híresség a karrierjével, aki ország-világ előtt nőtt fel.
Bari Laci egyedi utat talált az újrakezdéshez
- Szeretnék végleg búcsút inteni a múltamtól és attól, amit a Bari Laci név jelentett. Büszke vagyok a kezdetekre és az első nagyobb sikereimre, de ma már mást keresek a művészetemben. Az a (kis)srác, aki feltűnt Az ének iskolájában, majd megírta a Féltelek című dalt, még mindig bennem él, csak azóta sokat változott emberként és zenészként. Szeretném megmutatni a Marsall-féle oldalamat: egy huszonöt éves előadót, aki zeneileg érettebb, és aki nem fél tovább, hanem nagy kanállal falja az életet - mondta el a miskolci énekes-szerző, aki a második keresztnevét, a Marcellt alapul véve választotta új művésznevét.
A váltás nem előzmény nélküli
Az elmúlt egy évben az énekes már egyértelmű jeleit adta annak, hogy sötétebb, kortársabb zenei világban találja meg önmagát. A Radics Gigivel közös közönségkedvenc, az Emlék is előrevetítette ezt az irányt.
A Manipulatív című szerzemény kiteljesedése
- Olyan zenét akartam csinálni, ami őszinte, nagy ívű dallama van, de közben abszolút mai, slágeres és erős a hangzása. Magyarországon piaci résnek érzem magát az éneklést, mint valódi fogalmat: hogy valaki tényleg énekel, érzéseket ad át a hangjával, nem csak dalolgat. Szerintem a szakmának szüksége van egy olyan hangra, ami tényleg megszólít, de közben nem marad rétegzene - fűzte hozzá Marsall.
A Manipulatív mögött megrázó személyes élmény áll
A dalt egy fájdalmas kapcsolat inspirálta, amelyben az előadó saját bőrén tapasztalta meg a manipuláció romboló erejét.
- Ez a dal egy nagyon személyes tapasztalatból született: egy olyan kapcsolatból, ahol saját bőrömön tapasztaltam meg a manipulációt. Akkor még nem láttam tisztán, de miután kijöttem belőle, már képes voltam kívülről, józanul ránézni, és megfogalmazni dalban, hogy egy férfi mennyire könnyen el tud veszni ebben a játszmában. A stúdiómunkában végig ott volt ez az őszinteség és fájdalom, amit át akartam adni, hogy aki hallgatja, az is érezze, miről szól igazán - fejtette ki érzéseit az előadó.
Látványban is erre a sztorira épített a klip
A videó a manipuláció erejét szimbolizálja, és hogy egy férfi milyen könnyen elcsábul, ha a szív és a vágy felülírja a józan észt. A vége pedig drámai és hátborzongató, és ez még csak a kezdet, hisz három részből áll. Tehát abban már biztosak lehetünk, hogy minimum két track is várható a közeljövőben Marsall néven.
Fotók: Marsall