Előadó: | Pajor Tamás |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Pajor Tamás |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Felhúztad este az órát csengeni,
Szíved tárt határ, mint a schengeni.
Reccsen alattad a plüsskanapé,
Léptek szólnak, új munkanapé.
Szellő himbál a fejen egy bojtot,
A gyerkőc arcán szeretetbojkott.
Tulajdonosa két kicsi kar,
Tőled egy százast még kicsikar.
A sofőr sercint, kiköpött apja,
Oly régen volt már pihenő napja.
A fiatalok, akik lent kóláznak,
Testüket adták a tetkóláznak.
És software által gyártva a farsang
A süket is hallja, hogy mindez fals hang.
Kéne már az az egy, az eredeti
Ki a sárkányt, legyőzi, és nem eregeti.
A világ egy tegnapi újság már,
Ahol mindent olvastál.
Lásd a más ugyanolyanságát,
Az unalom tantárgyát,
Ezt a kiürült bankkártyát!
Mert hol is a kincsed?
Lepereg minden, lásd át a múlását,
Halld a szív hívását!
A szériasztár szíve vadász, les,
Arcot cserél, mert most adás lesz.
A képernyő előtt a tévelygők,
Már dőlnek az ürített tégelytől,
Mert a család modell itt, a modellcsalád.
Vonzónak látszik, de szuper galád,
És zümmögnek halkan a fridzsiderek,
És túlsírja néha a kicsi gyerek.
Lelkeket szippant be ezer vákuum,
Kívül meg épül a rezervátum.
Benne sok bácsi, sok régi néni
Elfelejtve, mint a Frédi Béni.
Gomolyog a műsor, nagyon furcsa
Komoly oka van, a haszon kulcsa
És hol az eredeti, ami nem egy csel,
Amit csak úgy bevet egy menedzser.
A világ egy tegnapi újság már,
Ahol mindent olvastál.
Lásd a más ugyanolyanságát,
Az unalom tantárgyát,
Ezt a kiürült bankkártyát!
Mert hol is a kincsed?
Lepereg minden, lásd át a múlását,
Halld a szív hívását!
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah