Előadó: | 2Arc |
---|---|
Album: | Kultúr tróger rap |
Megjelenés: | 2011 |
Hossz: | 4:05 |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | szerzői kiadás |
Stílus: | Rap |
Címkék: | Keressük! |
Bevezető:
Van a város peremén egy földszinti erkély,
Ahonnan ellátni bárhova, legyen akár az a Szováta utca, Nagyvárad, Erdély,
Csak az a baj, hogy innen nézve, rohad minden körülöttünk testvér.
2arc:
Isten hozott Kelet-Európában,
Az analfabéták, tolvajok és legyek országában,
Ahol az elit háromnegyede nyomorult szarevő geci, valamint
Akkora kommunista, letekeri a TV-ről otthon a színt.
Funk:
(Héj) Dől a lé, innen a limonádé.
Szóljon hangosan az ének, tisztelt nacionálé! (Olálé)
Gengszter váltás, viccet félretéve,
Csak átültek a fekete Volgából a BMW-be.
2arc:
Az unibóban néznek, itt autósztrádára kérnek,
És ebből 17 km speciális út szekérnek épül,
Mint akit lapáttal basztak képül, itt a nép,
Hol az öltönyösök villái fel, a társadalom leépül.
Hosszú telek várnak lenn, a koszos szürke tereken.
Otthon elszáradt virág a hideg kalorifereken.
Monoton, emészted magad a mindennapi gondokon,
Azon gondolkodva, kit lőjél egy téglával homlokon,
Itt évente 2000 kislány, 14 év alatt,
Szülnek gyermekeket a koszba, porba vagy a híd alatt,
Ami hivatalos, az-az szóval sokkal többen vannak,
Akik két tábla szalonnáért három évet kapnak.
Egy kenyér meg egy flakon sör a kosárba, a szokásos.
Szokja a gyerek! Otthon a konyha ablaka rácsos.
Láttad párszor a birka pásztort [??????????????]
A'szed a menny, de a pokol kapuját nyitják ezek a kulcsok.
Az élet iskoláját ha a sok buzi kijárná,
Melóból haza, egy kungfu lecke várná,
Mint minket, megértenék szavaink és tetteinket,
De amíg csak kínlódni látjuk a szeretteinket.
Mint ahogy örülnek a gyerekek egy feles Pepsinek,
Pont olyan örömet okozna nekem s a nép felének,
Ha bukásotok után munkásra váltana apátok,
És esti mozinak esetleg az akasztásotok.
-Csókolom, kenyér van?
-Itt tej nincs, kenyér az odaát nincs.
Már nem úgy van mint rég, ha nem éltél, ne legyints.
Most ugye van szinte minden, és egy szinten, már szinte ingyen. De hol a fogyasztóvédelem?!
Az áru alá évekbe kiírva mennyit fizetsz érte, MIÉRT NINCSEN?!
Funk:
Kőből főzök erőlevest, ami néha sótlan,
Ülök a konyhában, kezemben légycsapóval.
Napfényes a blokkom, istenverte mélygarázs,
Hallom, hogy a fenti szomszéd üríti a bélsarát,
Ordít az elvtárs, nem bírja az éjszakát,
Lefűrészeli kínjában üszkösödő végtagját,
Szarul de büszkén, mondj el egy imát,
Gazdag szegények, a borsodi krónikák,
Ha tíz rongyot lopsz, irány a kaptár,
Ha tíz milliárdot, akkor drága volt a kampány
A peca bot, a damil, a csali, az üres brifkó,
Jacuzziba macsétával vágják a disznót,
Manipulált a paraszt, manipulált a kulák,
Nem zörög a haraszt - a besúgó kapitulált
Csak a "mani" dumál, már nem is feltűnő,
Vagyok, aki vagyok, közveszélyes munka kerülő.
Koszorús költő.
Vagyok, aki vagyok, közveszélyes munka kerülő.
A tüntető-büntető betűvető.
Vagyok, aki vagyok, közveszélyes munka kerülő.
2arc:
Egy nyomorult munkás hátán patronból elhízik tíz is,
Majd ha anyád a kutyák kell elássák a kibaszott kertedbe, na látod, az krízis.
Nem mondom, hogy szarul élek, ne mondják félre dumálok.
Láthatod, fut a csikó, már csak villamossal járok, mint a smekkerek.
Gyalogoljon a faszom. Megengedhetem, mer' megérdemlem, dolgozom érte, mint a frájerek.
Igaz. De sznobok közt egyedül depressziósnak lenni számomra vigasz.
Te meg tudd meg, így szegényen is volt olyan szép nőm, ki - igaz, ha ma meglát, mellettem eloson, de - amíg fogta a kezem egyszer se néztek koldusnak a villamoson.
Te nyomorult kórház geci, még a biblia is azt írja rólad, hogy te vagy a nyomorult, te gazdag fasz. Nyomorult,
nyomorult,
nyomorult fasz.
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana