Előadó: | Rapülők |
---|---|
Album: | Rapülők |
Megjelenés: | 1992 |
Hossz: | 3:52 |
Szövegírók: |
Presser Gábor Geszti Péter Sztevanovity Dusán Szentmihályi Gábor |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | New Tone |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
A tükör előtt állok, és iszonyú a látvány,
Csak bámulok, mint egy ma született hátrány.
"Na, mi a gond? Na, mondd, mi a gond?!"
Valaki mondja meg, hogy ki vagyok, és pont!
"Hát idehallgass most, kis haver!
Örülj, ha valaki még hátba ver!
Ne filozofálj, hidd el, az a fő,
Hogy sok pénz legyen és elég nő!
Mi ez a kivagyiság, mikor a lényeg az,
Hogy kinek látszol és kinek játszol,
Hiszen elmúlsz húsz és elmúlsz negyven,
És elmúlsz lassan, szépen és csendben."
Sakk. Sokk. Ez nem valami sok.
Évek óta kutatom, hogy mégis ki vagyok.
Nem hős, nem nős, nem gyémánt és nem is agyag,
Se csúcstechnika, se hanyag anyag.
Gyors vagyok a lánynak, a zsarunak személy,
Moszkvában gazdag, de idehaza szegény.
Törpének óriás, óriásnak törpe,
Playboynak téboly, egyenesnek görbe.
"Hát idehallgass most, kis haver!
Örülj, ha valaki még hátba ver!
Ne filozofálj, hidd el, az a fő,
Hogy sok pénz legyen és elég nő!
Lemehetsz hídba, de nincs, aki felavat,
Híd sem vagy, szedd össze magadat!
Nem vár se dicsfény, se kárhozat,
Tettes se vagy, se áldozat."
De nehogy már a nyúl vigye a vadászpuskát,
A befőtt pedig eltegye a nagymamát!
Én kérdezek, amíg szétesek,
És ha nincs, aki felel, én nem adom fel.
Nem adom fel, míg egy darabban látsz,
Nem adom fel, míg életben találsz,
Nem adom fel, míg nem robbanok szét,
Míg akad egy kerék, mi tovább vihet még,
Mi tovább forog még.
Néha félek, hogy élek, s bárhova nézek,
Az ég és a föld közé - na szép! - jól beférek.
Éppen ideférek, akár a hamburgerbe a ledarált részek
És az akarok lenni, ami akkor voltam,
Mikor az akartam lenni, ami most vagyok.
A kérdést kilövöm az űrbe, ha kell,
Hátha válaszolnak rá a marslakók.
"Már megint ez a duma hé, kis haver,
Örülj, ha valaki még hátba ver!
Ne filozofálj, hidd el, az a fő,
Hogy sok pénz legyen és elég nő!
Mi ez a kivagyiság, mikor a lényeg az,
Hogy kinek látszol és kinek játszol,
Hiszen elmúlsz húsz és elmúlsz negyven,
És elmúlsz lassan, szépen és csendben."
De nehogy már a nyúl vigye a vadászpuskát
A befőtt pedig eltegye a nagymamát!
Én kérdezek, amíg szétesek,
És ha nincs, aki felel, én nem adom fel.
Nem adom fel...
- Nagyon örülök, hogy sikerült összehozni ezt a klipet, régóta tervben volt Viktorral egy együttműködés. Nagyon szeretem a látásvilágát, és nagyon boldog voltam, hogy most egyszerre két anyagon is dolgoztunk együtt. A végeredménnyel pedig különösen elégedett vagyok -
A rendkívül rétegelt, dinamikus, rengeteg különböző motívumot használó dal alapját az énekes állandó szerzőtársa és producere, Tembo jegyzi, különlegesség viszont, hogy Dzsúdló zenekarának basszusgitárosa, Pap Attila is részt vett a dalszerzésben - a Presso lead dallamát neki köszönhetjük.
A szövegben az előadó kritikus hangot üt meg a látszatra sokat adó karakterekkel szemben.
- Nem szeretem azokat az embereket, akik nyilvánvalóan valamilyen szerepbe erőltetik magukat, és nem önazonosak, hanem valami mondvacsinált karaktert adnak elő személyiség címén
mondta a dalról az énekes.
A videó rendezője Horváth Viktor volt, aki az online térben korábban elterjedt NPC-jelenséget megjelenítve egy nagyon karakteres, különleges vizuális anyagot hozott létre a Presso-hoz. A szereplők között megjelenik a korábban Dzsúdló előtt a Budapest Parkban játszó Böiler punkzenekar frontembere, Riger János is.
- Nemsokára készülök valami izgalmasra, ami egy még izgalmasabb dolog előfutára lesz. Kíváncsi vagyok, hogy fog elsülni, bizakodó vagyok - fogalmazott sejtelmesen Dzsúdló a következő időszakkal kapcsolatban.
Fotók: Dzsúdló hivatalos/Miskolczi Milán