Előadó: | Budapest Bár |
---|---|
Album: | Volume 2. Tánc |
Megjelenés: | 2009 |
Hossz: | 2:39 |
Szövegírók: |
Kollár Klemencz László Contet Henri Alexandre Norbert Glanzberg |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | EMI |
Stílus: | Sanzon |
Címkék: | Keressük! |
A dal, ami engem kísért,
A dal, ami senkit se kímélt.
Vonszolta már ezer zenész
Oly messziről, mint jöttem én.
Egy nap ez a dal megőrjít
Százszor mondtam,
Volna miért.
De örökké félbeszakított
Mindig előttem beszélt
És ez a hang:
néma harang!
Padam, padam, padam
A nyomomba lopakodik.
Padam, padam, padam
Az ajkamon pöffeszkedik
Padam, padam, padam
A dal mi hibázni tanít
Amiben minden dal
Benne van.
Vonszolom, mint tévedést.
Azt mondja:
Emlékezz rám!
Szerelmeid után te jössz,
Mert nincs arra ok, hogy ne sírja,
Ha mindent a karodba kötsz.
Segíts nekem s én viszontlátom
Azokat kik itt maradnak.
Ha húsz évem dobod el innen,
Látom a mozdulatok
Egymással verekszenek!
Padam, padam, padam
Az lesz az utolsó forradalom
Padam, padam, padam
Ha majd mindenem eladom!
Padam, padam, padam
Tegyél ma belőle még jobbá
És mindezt azért, hogy
Az utcasarkon egy dal mögött rám találj!
Padam, padam, padam
Csak engem, csak engem piszkál
Padam, padam, padam
Mindig a múltamba turkál.
Padam, padam, padam
Szomorúságot őrizni kell
Ha itt kérdésre csak
egy dobbanás, mit fából
a szív felel!
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah