_Ianaa_
Nézz ide még
Ez a kép, amit látsz
Már nem az enyém
M'ért vársz, ha jön a fény?
Lépj hát, ez a remény
_Filo_
Ez menjen neked szobára, 'míg vele fekszel meztelen
Én betonbítre járok, minden placcomat behesszelem
Minden kapun, minden utcasarkon tesztelem
Ha jön egy nálam nagyobb árnyék, behúzzák a westelem
Én ezt láttam, és tudom azt, hogy lesz szemem
Baj, ha majd egy hiénaként járkálok benn esztelen
Akkor szagolom a Napot, ha nem lesz velem
Mert tudom, hogy az erdőhöz, a fa mögé is lesz szemem
Támadjon fel minden szavam ott a füzetbe
Érezze a város, ez meg olaj lesz a tüzekre
Tudja meg minden arc ebbe' az üzembe,
A szarját ide küldte, akkor rossz városba üzente
Ezt a füledbe, mert tudom azt, hogy kinek lesz
Akkor, 'mikor megírom, mert nem tudod, hogy kit edzetsz
Kurva jó a filmem, súgjátok meg, ki rendez
Remélem, a végén az életemből kilenc lesz
Hoppá gecik, én még vedelem a dzsúszom
Mert ti akárhogyan lőttök, szúrtok, én kihúzom
A szavakat éjjelente a mélyhűtőből
Halhatatlan ez a rap, a déli gyűjtőből
Szarok rátok, megy a beef mindig (...)
Vonalról nem hibázok, úgy, mint Nick Van Exel
Van még hét éve, ha bírja stexel
Hogy bíttel kelsz fel, meg bítre fekszel
_Ianaa_
Nézz ide még
Ez a kép, amit látsz
Már nem az enyém
M'ért vársz, ha jön a fény?
Lépj hát, ez a remény
Nézz ide még
Ez a kép, amit látsz
Már nem az enyém
M'ért vársz, ha jön a fény?
Lépj hát, ez a remény
_Smile of Hell_
Könnyek az arcomon, 'mitől nem látom a másnapot
Csókok a számom, 'mitől szenvedélyes lázt kapok
Szívemben tűz, 'mitől a sorsnak egy ászt adok
Furminta kulacsomba', ami engem eláztatott
Élet és halál, engem várnak a fények
Föld alatt, föld felett engem rágnak a férgek
Többé nem alszom, nincsenek álmok
Én nem vagyok a megváltó, nem jövök, ha rám vártok
Egy rím és ennyi, ez volt az életem
Megjártam a poklot, most az Istenekkel kérkedem
Többé nem kérdezem, hogy mi jó és mi helytelen
A nevem a Pokol Mosolya, te meg maradj a seggeden
_Ianaa_
Nézz ide még
Ez a kép, amit látsz
Már nem az enyém
M'ért vársz, ha jön a fény?
Lépj hát, ez a remény
Nézz ide még
Ez a kép, amit látsz
Már nem az enyém
M'ért vársz, ha jön a fény?
Lépj hát, ez a remény
Van az az út, kínoktól ég már a testem
Ki az az ő, mondd Uram, én kit szeressek?
Melyik az út, melyiket válasszam hát?
Felelj már!
Segíts kérlek, ne bánts már!
_Smile of Hell_
Nekem a napsütés, amiért élek
A kezemben a mikrofon, többé nem félek
Amíg szavakat adsz nekem, addig kérlek, hogy ezek a sorok legyenek mindig az enyémek
Nekem a napsütés, amiért élek
A kezemben a mikrofon, többé nem félek
Amíg szavakat adsz nekem, addig kérlek, hogy ezek a sorok legyenek mindig az enyémek
_Ianaa_
Nézz ide még
Ez a kép, amit látsz
Már nem az enyém
M'ért vársz, ha jön a fény?
Lépj hát, ez a remény
Nézz ide még
Ez a kép, amit látsz
Már nem az enyém
M'ért vársz, ha jön a fény?
Lépj hát, ez a remény
Nézz ide még
Ez a kép, amit látsz
Már nem az enyém
M'ért vársz, ha jön a fény?
Lépj hát, ez a remény
Nézz ide még
Ez a kép, amit látsz
Már nem az enyém
M'ért vársz, ha jön a fény?
Lépj hát, ez a remény
A tizennyolc főt számláló zenekar július 3-án a főváros legnagyobb szabadtéri koncerthelyszínén lépett fel. Tizenhárom énekessel, öt zenésszel és egy, háromtagú fúvós szekcióval álltak színpadra. A Budapest Bár monstre koncerttel ünnepelte a fennállása tizennyolcadik születésnapját.
Én a bánatomat mindig kifogom videó itt.
A Budapest Bár az elmúlt, közel két évtized egyik legkülönlegesebb társulása a hazai zenei életben. Farkas Róbert a magyar zene paletta ikonikus előadóit és zenészet összefogva dolgoz fel filmslágereket, kuplékat, táncdalokat és egyéb híres dalokat úgy, hogy azokat mívesen hangszerelt cigányzene kíséretében, újrahangolva adja elő a formációval. A rendszeresen koncertező Budapest Bár a sokak által ismert dallamokat, a rég elfeledett kincseket önti a mai kor közönsége számára is élvezhető formátumba.
A csapat eredetileg egy lemezt tervezett, 2025-ben azonban már elmondhatja, hogy 1500 koncert, 10 lemez, egy könyv, egy film, és sok-sok lehengerlő pillanat van mögötte.
Az este keretében fellépett a Parkban a formáció teljes tagsága, azaz: Behumi Dóri énekes, fuvolista, Farkas Richárd bőgős, Farkas Róbert zenekarvezető, hegedűművész, gitáros, Ferenczi Bora énekes, Ferenczi György énekes, szájharmonikás, Frenk énekes, Keleti András énekes, dalszerző, Kiss Tibor énekes, dalszerző, Kisvári Bence dobos, Kollár-Klemencz László énekes, dalszerző, Lovasi András énekes, dalszerző, Mező Misi énekes, Németh Juci énekes, dalszerző, Ökrös Károly harmonikás-zongorista, Rutkai Bori énekes, dalszerző, Szűcs Krisztián énekes, dalszerző, Tóth Vera énekes és Ürmös Sándor cimbalmos.
Nem meglepő, hogy kik kapták a legnagyobb tapsot
Fellépésük már a korai években kultikussá vált a Budapest Bár koncertjein. Ők azok, akik már a formáció előtt is a hazai zenei élet kiválóságai voltak a saját zenekaruk élén. Kiss Tibi és Lovasi András a legrégebbi motorosok a Bár életében, ahogyan Németh Juci is. Az énekesnő nem csupán énekelt egy dalt, hanem szórakoztató mesét is kreált hozzá, amelyet úgy adott elő, mintha egy mókás színdarab vezető színésznője állna a színpadon. Szórakoztató és végtelenül energikus volt a produkciója.
Mező Misi fellépése közben a Park stábja is táncra perdült.
Kollár-Klemencz Lászlóra egyszerűen nem lehet nem figyelni
Kollár-Klemencz László korábbi saját, Kistehén nevű formációjának ikonikus dalával, az Ezt is elviszem magammal című szerzeménnyel tarolt és kapott elképesztő tapsot. Az író-költő-énekes-dalszerző napjaink egyik legizgalmasabb jelensége a hazai kulturális élet palettáján és ez szinte tapintható volt a közönség rezgéseiben is.
Szűcs Krisztián, a Heaven Street Seven frontembere vitathatatlanul a hazai alternatív zenei élet legnépszerűbb előadója volt, két évtizeden keresztül. Majd amikor pár évvel ezelőtt – szintén a Budapest Parkban – a HS7 visszatért a színpadra bebizonyosodott, hogy mit sem veszített erejéből mindaz, amit az énekes és a köré épült minőségi muzsikálás képvisel. Ezen az estén a Húszezer éjszakás kalandot énekelte a Budapest Bár koncertjén.
Természetesen Rutkai Bori, Ferenczi Bora, Frenk, Behumi Dóri és Ferenczi Gyuri és a többi énekes is visszatért a színpadra a második felvonásban is. Mindenki olyannyira együtt lélegzett a produkcióval, hogy egymás dalait is – stílszerűen – bárként berendezett színpadon ülve nézték végig.
A Szilvafácska továbbra is osztatlan sikernek örvend
Az egyik legnagyobb ovációt a Lovasi András tolmácsolásában csúcsra járatott és a streaming-listák alapján is az egyik legnépszerűbb dal, a Szilvafácska zsebelte be a Parkban.
Ezt a nótát a tizenegynéhány éves lányok is teli torokból énekelték, s bár szokatlan volt hallani tőlük, hogy “nőjj nekem, hadd legyen a Bandi bának pálinkája”, az este hangulatához abszolút illeszkedett.
Az este végén kizárólag a zenekar játszott
Vérbeli cigány ritmusokat hallhatott a közönség, a zene iránt alázatos, a hangszereiket mesterien bűvölő zenészek tolmácsolásában.
Énmellettem elaludni nem lehet videó itt.
Kiss Tibi Tóth Vera kettőse zárta az estét
Az Eurythmics, Annie Lennox és Dave Stewart időtlen klasszikusával, a Sweet Dreams-szel léptek fel, amely természetesen a Budapest Bár-dalok stílusában, az egyik leginkább nagyívű hangszereléssel szólalt meg.
A teltház-teremtette hangulatot, a hömpölygő tapstenger képét, rengeteg boldog arc látványát és a táncoló staff-os lányok emlékét is hazavitte a koncertlátogató a Budapest Bár születésnapi koncertjéről.
A Parkban készült, tavalyi koncertvideó itt.
Fotók: Budapest Park Facebook