Előadó: | DSP |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Dipa Hajdú Imre Bom Frog Krausz Attila Bády Péter Udvardy Gergő |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Frog:
Megőrül a nép, megremeg a föld, mint amikor begördül a HÉV
Bom:
Lassan elfelejtetted már, hogy nem kis pálya ha azt mondom
Hogy Dipa, Bom csak kibaszom amit kell, aztán hadd szóljon!
Tesztelték elegen és az egyetlen egy kritika
Az volt, hogy ehhez képest csak Telepszemle a Klinika
Nem tudod megunni, mer' jól szól
Ha kiteszed a többi cd leugrik a polcról
Ez csak a kezdet, de most fogadjunk egy piába
Hogy azt mondod a végén: A brigád megint megcsinálta!
Dipa:
Megint szól itt a lárma, eléget, olyan forró
A reppem 1100 fokon forr, mint a láva
Elmezaj az új lemez, ez digitális abszint
Olyan durván szól, elmebajt okoz a zajszint
nincs mit szépítenem, ez meg is éri neked
Amit mondok annyira valós, hogy meg is érintheted
Visszatértünk! Készülj, mer' nagy lesz a rumli
Ez DSP, a szomszédokat ne hagyd aludni!
Refrén:
Tapadjanak rá a fülek! Repedjenek meg a falak!
Maradjanak fent a kezek! Ragadjanak el a szavak!
Bom:
Nem tudtam milyen a jó rap, de végre rájöttem
Olyan pimasz, hogy rácsap a csajok seggére tánc közben
Mer' ez egy remek ajánlat
A szám stílus, a basszusba meg beleremeg a lábad
Kevés a raj, minden harmadik MC az csíra
Míg a régiek a mikrofont sorba teszik a sírba
Beteszed a szettet és kajak vakon vagy napokig
Mert beteget pakolok, az agyad baszom a plafonig!
Dipa:
Már az ország minden pontjáról vágják, hogy ez büntet
Az élet közeli üzenet adja a hitelünket
Az egész szakadt tábor üvölt torkaszakadtából
Mert a nehézsúlyú szövegből több tonna szakad rátok
Akik nem bírják a kiképzést, jobb ha elmenekülnek
Mert élve el temetjük ez még elvetemültebb
Te utálsz minket? Kapd be! Mi is utálunk!
Ez Hip Hop? Ez Hip Hop! Na csináld utánunk!
Refrén:
Tapadjanak rá a fülek! Repedjenek meg a falak!
Maradjanak fent a kezek! Ragadjanak el a szavak!
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana