Két gyönge kéz,
a mozdulat bizonytalan
s egy másik, tele erővel, határozottan
Néhány vonal,
felfelé törő ív
Sok butácska jel: egy ceruza-ház hazahív
De nem messze már feltűnik
az első szín, egy sárga,
de még elkenõdött, sőt, kicsit fénytelen
De lám, a lángok színesek
és látni égő szíveket,
s a gondolat, mint szivárvány, körbefut odafenn
Ez itt az én képem
Magam festem ám, kérem
s bár félkész a világ rajta, s túl egyszerű,
mégis az én képem
Így élek, és így éltem
Ez a tarka rajz nekem az életmű
Száz tévedés,
félbemaradt büszke terv
A tétova, nagy karikákkal nem bírt a radír
lágy akvarell:
az álmokban átélt csodák
Pasztell foltok, tengerek, csupa hullám a papír
De megjelennek emberek,
és mindőjükön álarc
ezer színben, de kicsit kopottan, csak kevés, ami új
Néhányukon jel, egy furcsa jel,
mi alig látható
s el is moshatja nyomtalan egy megbocsájtó ujj
Ez itt az én képem
Magam festem ám, kérem
s bár félkész a világ rajta, s túl egyszerű,
mégis az én képem
Így élek, és így éltem
Ez a tarka rajz nekem az életmű
Feltűnt már a képhatár
még messze van, de fegyelmez
és érezteti szüntelen, nem végtelen a tér
Egyszer majd csak megtelik
a tiszta lap, és ennyi,
ez a haszontalan képregény a végéhez ér
Ez az én képem,
Vigyázzanak rá, kérem
Ugyan nem egy remekmű,
de nekem épp,
ettõl szép,
pont ettől szép,
mégis szép...
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah