Előadó: | Omega |
---|---|
Album: | Omega XIII: Babylon (CD) |
Megjelenés: | 2004 |
Hossz: | 4:21 |
Szövegírók: |
Trunkos András Molnár György Kóbor János Mihály Tamás Benkő László Debreczeni Ferenc Zákányi Emőke A |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Hungaroton-Mega |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
A falak mögött milliónyi emberarcú gép
Betontornyok fölött szürke éj
Az aranysárga bálvány körül egyre vadabb a tánc
De minden fogoly lelkén ott a lánc
Többé már úgyse menekülsz
Gonosz város örökre fogva tart
Lázadj hát, úgyse sikerül
Elkábít a füst, a fény, a zaj
A városból úgyse menekülsz
Gonosz város örökre fogva tart
Minden éjjel ledöntik a bukott hős szobrát
És arra festik az új isten nevét
Szebb holnapot hirdetnek a hamis próféták
A tegnapot már elfelejtették
Többé már úgyse menekülsz
Gonosz város örökre fogva tart
Lázadj hát, úgyse sikerül
Elkábít a füst, a fény, a zaj
A városból úgyse menekülsz
Gonosz város örökre fogva tart
Egyre többet tudhatunk meg a bohóc maszk mögül kikacsintó srácról, aki egy évvel ezelőtt debütált Morionesként és akire rekordidőn belül óriási figyelem szegeződött.
Miközben az előadó Manuellel közös, toplistás featje, a „Voodoo Baba” továbbra is pörög, addig is egy új, igazán személyes szólófelvétellel jelentkezik. Az „ALVAJÁR” egy uptempo, pop-latin-deep house dalnosztalgia, amelyben a gyerekkor keveredik a keserédes jelen vívódásaival, miértjeivel.
„Az ALVAJÁR-t nagymamámmal való kapcsolatom ihlette nagyrészt, a jelenem küzdelmei pedig kiegészítették”
– mondja Bakos Kristóf, azaz Moriones, aki múlt héten ünnepelte első albumának, a ’Tébolyda’ egyben karrierjének is csekély egyéves jubileumát. Az akkor még csak zenéjéről és TikTokról ismert fura hajú fiú azóta három önálló, teltházas koncertet adott Budapesten, legutóbbit éppen a közel 1300 férőhelyes Akvárium Klub Nagyhalljában. Ekkor a bohóc a színpadon meghalt, és ezzel egy új érát indított el, kilátásba helyezve egy új lemez érkezését.
Az „ALVAJÁR” is egy mozaikrész, amelyről a dalszerző bővebben így mesélt
„Unokatestvéremmel forgattuk a videóklipet. Mindenképp egy olyan helyet szerettem volna a szám nosztalgikus kedvessége miatt, ahol gyerekkorom nagy részét töltöttem, és a klipben feltűnő hintaágy az volt. Sokszor átmentem és beszélgettünk mamával, és ekkor a nap mindig odasütött. A kontraszt az csak hozzáadódott a történethez, hiszen a bohóc meghalt, de az albummal minden tiszta lesz. Nagyon durva, mert a klip elején a kisfiú én vagyok, ahogy nézi a jelenem. Azt a részletet unokatesóm egy egyetemi projektjéből vettük ki, ami ráadásul egy 14 éves felvétel, hiszen 2010-ben forgott és valahol megtalálta. Eszméletlen sorsszerűen történik ismét minden és mondhatjuk, hogy minden egyszerű volt, hiszen hazamentünk.”
Az „ALVAJÁR” egyfajta életigenlő figyelmeztetés is, hogy a jelen zsúfoltságában, ha a múltat elfelejtjük és nem tudjuk értékelni a pillanatot, azt később meg fogjuk bánni.