Előadó: | Tóth Gabi és Ádok Zoli |
---|---|
Album: | Három álom |
Megjelenés: | 2011 |
Hossz: | Keressük! |
Szövegírók: |
Szabó Zoltán |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Magneoton |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Reflektorfény, egy villa, nonstop kamerák.
Játéknak tűnik, mégis nagy a tét.
Szerelem ébred itt, vagy csak pár buja vágy?
Győztesként ki az, aki hazatér?
Jöhet új barát, lehet ellenség.
Diadal talán, vagy gúnyos vereség.
Refrén:
Bárhova sodor az élet, hajszol a véred, csábít a fény.
Játszom a szerepet nézd, ez az egyszerű képlet:
Újra a lét a tét.
Itt a lét a tét!
Börtön, vagy kupleráj? Kezdet, vagy a vég?
Nem félek, mindig minden kiderül.
Titoknak nincs helye, végre törjön a jég!
Lássuk meg, ki az, aki menekül?
Jöhet új barát, lehet ellenség.
Diadal talán, vagy gúnyos vereség.
Refrén: 2x
A lét a tét, itt minden csakis rajtad áll!
Hát légy merész, ne félj, ne nézz hátra többé sohase már!
A lét a tét, hát légy merész!
Üdvözöl a Való Világ!
Refrén: 2x
Pörög az élet, egy kulcslyukon nézed,
Az egyszerű képlet: itt a lét a tét!
Két műfaj találkozását mutatja be a Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás, amely kedden nyílt meg Budapesten az MNMKK Magyar Nemzeti Múzeum kertjében.
A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közösen rendezi meg a kiállítást, amelynek másik része a városligeti intézményben látható. A két helyszínen megrendezett tárlatok fényképeit a Magyar Nemzeti Múzeum Történeti Fényképtárának gyűjteményeiből válogatták.
A Duett című kiállításban a zene és a fényképezés találkozik egymással
A két kifejezési forma egymással párbeszédet folytatva, formabontó módon mutatja be, ahogy a zenei élmények a fényképezés eszközei révén láthatóvá válnak.
A megszólaló zene betölti teret
Családi nappalit, hangversenytermet, rádióstúdiót, tánctermet, vendéglőt vagy akár egy városi teret, a képeken a zene, a zenélés és a hallgatás is képi formában jelenik meg.
Mindkét kiállítás azonos koncepció alapján jött létre
- A kiállítás archív felvételein zenei pillanatok, csend, harctér, polgári otthon és koncertek elevenednek meg. A pillanatfelvételek felidézik azt, hogy mi szólhatott ott és akkor. A néma képek a fantázia segítségével zenei élménnyé válnak - fogalmazott Bősze Ádám zenetörténész.
A kiállításon szereplő képek nem zenei hatást kívánnak kelteni a nézőben, nem a zenéből merítenek inspirációt, hanem a zenével töltött tereket nyitják meg előttünk, mindkét tárlatot különféle tértípusok mentén rendezték el.
Kilenc tértípus mentén mutat be archív felvételeket két hónapon keresztül
A szervezők olyan tereket kerestek, amelyek hangulatait és jelentéseit nagyban befolyásolta, hogy milyen zene szólt bennük és az, hogyan hatott az az ott lévőkre. Ezek a képek lehetőséget adnak arra, hogy kérdéseket tegyünk fel.
Az egyik képen a tizenhat éves Dohnányi Ernő látható édesapjával és más zenészek társaságában, egy másikon Cselényi József operaénekes otthonában a családjával, de Szabados György zongoraművész keze is felfedezhető az egyik archív felvételen zongorázás közben.
- Csellót készítő első világháborús katonák is megjelennek az egyik képen, de a kiállítás felvételei között feltűnik a Zeneakadémia tere is, amelyben "Clemens Krauss vezénylését képzelhetjük el, amint a Bécsi Operaház százfős énekkarát dirigálja a pesti közönség előtt" - mondta a kurátor.
Horn Márton, a Magyar Zene Háza intézményigazgatója beszédet mond a Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás megnyitóján a Múzeumkertben 2025. október 7-én. A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közös kiállítása december 7-ig látogatható
Fotó: MTI/Hegedüs Róbert
Horn Márton, a Magyar Zene Háza intézményigazgatója szerint a képeket nézve megszólalhat bennünk a zene: olyan emlékek jönnek elő a gyerekkorból, a mindennapokból, amitől azt érezheti a néző, hogy a zene jelen van - hangsúlyozta.
A Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás részlete a Múzeumkertben a megnyitó napján, 2025. október 7-én. A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közös kiállítása december 7-ig látogatható
Fotó: MTI/Hegedüs Róbert