Előadó: | FankaDeli |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Kőházy Ferenc (FankaDeli) |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Verse:
Kettőt mutatok, hármat gondolok, négyet csinálok, ötre meg pattanok
Ilyen az élet, csajok szerint meg a méret, ami fontos
Erre Isten gondos
Ne legyen vita rajtunk a szerkó, ki tudja, mit rejt csak az úgy frankó
Gitárom nincsen, de szép a mosolyom, gyere, ülj mögém,
Vadiúj motorom, száguld az úton
Rendőrbá' viszlát,
Ha trágyával dolgozol, mindig húzz csizmát
Rímeket keresek azért, hogy szeress
Hisz a mondandóm felesleges
Nagyokat álmodni Feri is tud ám
Cangámról megint ellopták a dudám
Minden lányt akarok, habiszti lettem
Minden MC-t felfalok, mint a pacman
Real vagyok frankón, nem fake reppsrác
Domina gyere csak, Fanka megaláz
Elverlek téglával, azt az még hagyján
Talál még vénát az öcséd a karján
Pezsgőt a punciba, újdonság varázsa
Fuxba beruháznék, minden csaj kajázna
Főokos én vagyok, vágom a lényeget
Bal fel a feladó, jobbra a bélyeget
Refrén:
Egy a lényeg, hogy mindegy mennyi a pénzed,
hogy mindegy mire költöd, kitől loptad,
mindegy mit hoz majd a holnap
Egy a lényeg, mindegy ki a csajod vagy a faszid,
amíg él úgyis meg csalod, amíg ő nyugodtan alszik
Egy a lényeg hogy mindegy mit mondok én,
mert úgyis mindenki mást mond ezen a földtekén
Egy a lényeg, hogy minden mindegy kivéve egyet,
hogy az élet fut előled, vagy éppen kerget.
Verse:
Tetszik a muterod, ő is bír engem
Élvezni az életet mi a rossz ebben
Bár semmit nem szabad, lehet itt bármi
Csak ne legyen piszkos a vadiúj kárpit
Senki sem számít, pótolni nem nehéz
Én vagyok Repp Feri, te legyél Repp Teréz
Sok köcsög összenéz, kiforr a gonoszság
Amiről beszélek, igen az a magyarság
Kocsimat pattintják, lopok egy másikat
Hülye vagy, csakis zsebre add a gázsimat
Megmar a média, címlapon új botrány
Figyelem elterel, na akkor jön a kormány
Pénzmagod forgatja, itt a lé, hol a lé
Dolgozol száz évig, miért?
Egy zsák szarért
A véred is kiszívom, te meg az enyémet
Mi van haver, nem érted?
Refrén x2
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana