Előadó: | FankaDeli |
---|---|
Album: | ...LélekJelenLét... |
Megjelenés: | 2010 |
Hossz: | 4:49 |
Szövegírók: |
Kőházy Ferenc Wirth Attila |
Kőházy Ferenc (FankaDeli) |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
bármilyen nagykutya legyen is belőled,
semmit nem ér, ha felfordulhat felőled
az ember, aki ott fekszik a padkán
másnak lehetsz főnök, nekem csak patkány
fiad nem ismered, de ő ismer téged
mindig csak pénzt kap, bármit is kérhet
az asszony szenved, meghalna egy csókért
a szíve hatástalanított pokolgép
várja a postást, erről szól a hete,
mert az legalább kicsit beszélget vele;
amíg el nem veszíted, nem tudod mennyit ér;
a nő költőpénzt, a gyerek meg enni kér
ennyi az elmélet, így nem is csodálom
a legokosabb ember te vagy a világon
de majd egy szépnapon jön a banánhéj
akkor majd mindent megtennél a családért
refrén: engedd el, had égjen porrá
engedd el, felejtsd el, ki voltál
engedd el, menjen a pénz, ahogy jött
engedd el, lásd a gyermeket, lásd a nőt
refrén: engedd el, had égjen porrá
engedd el, felejtsd el, ki voltál
engedd el, menjen a pénz, ahogy jött
engedd el, lásd a gyermeket, lásd a nőt
ha vered a gyereked, ki fog majd ápolni?
és még akkor sem érted, 'mikor el fog pártolni
az utca szemébe, akár az anyjának
a férfiak ilyenek: szívükben kasztráltak
ha te vagy a kivétel, örülj és becsüld meg
ugye, mennyiszer olyan, nem is hiszünk a szemünknek
hiába az autó, hiába a nagy ház
esténként kiégett bűnözőkkel flangálsz
az asszonnyal úgy beszélsz, akár a szódás
pedig ő rád soha nem rakott pórázt
az a te bajod, hogy túl jó a dolgod
és nem is emlékszel, hogy mitől vagy boldog
a pénz rabul ejt, lelkeden láncok
ölelés helyett százalék meg számok
és az az igazság, hogy most ez a dal
remélem fejbe vág és végre felkavar
refrén: engedd el, had égjen porrá
engedd el, felejtsd el, ki voltál
engedd el, menjen a pénz, ahogy jön
engedd el, lásd a gyermeket, lásd a nőt
refrén: engedd el, had égjen porrá
engedd el, felejtsd el, ki voltál
engedd el, menjen a pénz, ahogy jött
engedd el, lásd a gyermeket, lásd a nőt
ezt minden férfinak, aki azt hiszi magáról,
hogy bármit elérhetne egyedül, magától,
hátország nélkül nem létezik győzelem,
próbáld ki egyszer, légy teljesen önzetlen
ne akarj kapni, bőven elég ha adhatsz,
majd akkor rájössz, merre is tartasz
látni fogod, ahogy lángol a múltad,
sohasincs késő, el hiába szúrtad
minden egyes reggel egy új esély
egy köcsög helyett ember is lehetnél
ha valaki, akkor hidd el, én tudom jól
megtapasztaltam, mi az mi nem rólam szól
repült a gyufaszál, égtek a tettek
az apacuka szörnyek mindent megettek
rámtalált Malacka, Tigris meg Mackó;
Nyuszi megváltozott, nem volt többé bunkó
refrén: engedd el, had égjen porrá
engedd el, felejtsd el, ki voltál
engedd el, menjen a pénz, ahogy jött
engedd el, lásd a gyermeket, lásd a nőt
refrén: engedd el, had égjen porrá
engedd el, felejtsd el, ki voltál
engedd el, menjen a pénz, ahogy jött
engedd el, lásd a gyermeket, lásd a nőt
refrén: engedd el, had égjen porrá
engedd el, felejtsd el, ki voltál
engedd el, menjen a pénz, ahogy jött
engedd el, lásd a gyermeket, lásd a nőt
refrén: engedd el, had égjen porrá
engedd el, felejtsd el, ki voltál
engedd el, menjen a pénz, ahogy jött
engedd el, lásd a gyermeket, lásd a nőt
Végre megérkezett a pop koronázatlan királynőjének, Dua Lipának harmadik nagylemeze, a Radical Optimism, amely 11 dalból áll. Az énekesnő egyedüllétét kiemelő album első felvétele beszédesen az „End Of An Era” (azaz: egy éra vége) címet viseli és olyan slágerek gyűjteménye, mint a „Houdini”, a „Training Season” és az „Illusion”. Dua „pszichedelikus popként” írja le új lemezét, megjegyezve róla, hogy „olyan kiállások és különféle hangzások keveréke ez, amit ha csukott szemmel hallgatsz, akkor egy kész, vizuális világ tárul eléd”.
„Az albumot a szingliségem alatt írtam” – mondta el Dua. „Mindig valami vicces történettel érkeztem a stúdióba, és mindegyik más-más dalt inspirált. Van egy lazaság és őszinteség, ami korábban nem volt meg bennem.”
Az album elkészítésekor a világsztár olyan kivételes művészekkel dolgozott együtt, mint Caroline Ailin (Dua Lipa: New Rules), Danny L. Harle (Caroline Polachek, Charli XCX), Tobias Jesso Jr. (Adele) és Kevin Parker, akit művésznevén Tame Impalaként ismerhet a nagyvilág.
Dua hozzátette: „Mindenki háttere és munkamódszerei jól összeálltak barátként és zeneileg is.” Így folytatta: „Nagyon nyitottak voltunk egymással, és úgy éreztem abban a szobában, hogy sebezhető lehetek, és szabadon beszélhetek a tapasztalataimról. Ennek a zeneisége olyan gazdagnak és izgalmasnak hatott, és szerettem volna ebben teljesen elmerülni és részese lenni.”
A Dua önfelfedezése által ihletett Radical Optimism egy olyan anyag, amelyben értelmet nyer a tiszta öröm és boldogság megélése azokban a helyzetekben is, amelyeket korábban lehetetlennek tűnt elfogadnunk.
A 11 szám közül egy igazán mély jelentésű, a „These Walls” kapott fókuszt a Spotifyon, amelyről elárulta az énekesnő a Zane Lowe-nak adott, nemrég közzétett interjújában, hogy:
„Van ez a közhely, hogy "ó, ha ezek a falak beszélni tudnának, tudod, mit mondanának". Szerintem érezhető az az energia, amikor besétálsz egy szobába és két ember veszekedett, vagy ideges.”
„Azt gondolom, hogy elkerülhetetlen az a beszélgetés, amit senki sem akar, de meg kell tenni, valakinek ki kell szállnia, és bármennyire is fájdalmas, ez általában megfelelő okok miatt történik, mert rólad van szó, és a megérzésed mindig megmondja, hogy valami jó vagy nem…”
Íme a Radical Optimism dallistája:
1. End Of An Era
2. Houdini
3. Training Season
4. These Walls
5. Whatcha Doing
6. French Exit
7. Illusion
8. Falling Forever
9. Anything For Love
10. Maria
11. Happy For You
Fotók: Dua Lipa