Előadó: | Malek Andrea |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Irving Berlin Berlin Irving |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
As a child I went wild when a band played;
How I ran to that man when his hand swayed.
Clarinets were my pets, and a slide trombone
I thought was simply divine.
But today when they play I could hiss them;
Ev'ry bar is a jar to my system;
But there's one thing in the accompaniment
That I call my own.
...you know your best friend doesn't neccesserily have to be a person...
sometimes your best friend can be an inanimate object...
I love a piano, I love a piano,
I love to hear somebody play.
Upon a piano, a grand piano,
It simply carries me away.
I know a fine way to keep a Steinway,
I love to run my fingers o'er the keys, the ivories,
And with the pedal I love to meddle
When Padarewski comes my way, (orig. "Not only music from Broadway")
I'm so excited when I'm invited
To hear that long haired genius play.
So you can keep your fiddle, keep your bow
Give me a P-I-A-N-O, oh, oh,
I love to stop right beside an Upright,
Or a high toned Baby Grand.
I love a piano, I love a piano,
I love to hear somebody play. (hey)
Upon a piano, a grand piano,
It simply carries me away.
I know a fine way to keep a Steinway,
I love to run my fingers o'er the keys, the ivories,
And with the pedal I love to meddle
When Padarewski comes my way, (orig. "Not only music from Broadway")
I'm so excited when I'm invited
To hear that long haired genius play.
So you can keep your fiddle, keep your bow
Give me a P-I-A-N-O, oh, oh,
I love to stop right beside an Upright,
Or a high toned Baby Grand.
I love a Piano.
Azelőtt szárnyaltam én, ha a zenekar játszott
A karmesterért lángoltam én – bár csak a háta látszott
Oboák, brácsák, tubák és hegedűk
A mennyekbe szálltam velük
Ma pár taktus, és mind kifütyülném
Hogy itt harsogjanak – sose tűrném
Nekem elég most már egyetlenegy
Nálam ő sztár
Imádlak, zongora
Imádlak, zongora
Imádom minden hangodat
Te vagy a legszebb
A hangom reszket
Ha nézem formás lábadat
Ó, ó, nem kell csak egy kéj
Szóljon a Steinway
Úgy vonz a kottatartód
Bálványozom minden billentyűd
Na és a pedál
A szívem megáll
Ha lábam végre hozzáér
Csak ülünk ketten
Így, szemtől szemben
És bennem máris forr a vér
Nekem már nem kell a cselló, sem a tuba
Nekem csak ő kell, ő:
A zongora
Csak ő a párom
Őrjöngve várom
Azt az első billentést
Imádlak, zongora
Imádlak, zongora
Imádom minden hangodat
Te vagy az éjszaka
Legforróbb mámora
Imádom formás lábadat
Nekem már nem kell a cselló, sem a tuba
Nekem csak ő kell, ő:
A zongora
Csak ő a párom
Őrjöngve várom
Azt az első billentést
A zongorámon!
A Fonogram-életműdíjas Soltész Rezső az M5 Húrokon írt történelem című műsorában mesélt életéről és karrierjéről. "Ötven éve van jelen a zenei színpadokon, számtalan műfajt kipróbált, és az derült ki, hogy a romantikus dalokkal éri el a legnagyobb sikereit. Az 1981-es Táncdalfesztivál óta pedig azt javasolja mindenkinek, hogy 'Szóljon hangosan az ének'. Az előadó, akiről senki nem tud rosszat mondani. Egykori híres frizurája miatt itthon és a KGST országaiban nők sokasága rajongott érte. A frizura ment, Rezső maradt" - szól az epizód leírása.
Soltész Rezső-dalszövegek itt.
"A 'Húrokon írt történelem' valóban része az életünknek. Megtisztelve érzem magam, hogy részt vehettem a sorozatban, és köszönöm a lehetőséget. Külön köszönöm Lacinak a beszélgetést és Péternek a barátságot! Egy élmény volt veletek..."
- írta Soltész Rezső közösségi oldalán.
A Húrokon írt történelem a magyar beat-pop-rock történelem legendás előadóinak életútinterjú-sorozata. A zenészek pályafutásuk kezdetétől a rendszerváltoztatásig tartó évtizedek társadalmi, politikai, kulturális környezetéről mesélnek, sztoriznak, nevetnek és könnyeznek. Élettörténeteik egy olyan korszakba visznek vissza bennünket, amikor a könnyűzene a lázadás, az őszinte önkifejezés eszköze és egy jobb világ ígérete volt. A művészek beszélgetőpartnere és a sorozat producere Szabó László.
Forrás: fonogram.hu
Fotó: Soltész Rezső Facebook