Előadó: | Essemm |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Essemm Ricsi 47 Boros Tamás |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
[Essemm]
Baby superstarnak hívnak, szemed szivárvány az égben
Ruhád az ágyon ledobva, az illatod a szélben
Én a régi vagyok pussy, csak nem lent a mélyben
Mióta angyal vagy szárnyakkal együtt fent az égben
Baby csakis te meg én, ketten, alatta a blues
A felhők tetején, de a szoba mindig visszahúz
Nem tett be soha a pénz, nem tett be soha a money
Ugyanaz a szemét vagyok, de ugyanaz aki...
Ha csörög a telefon, mindig azt hiszem te hívsz
Ha vakít a nap mosolyogsz, ha eső esik sírsz
A gyertyák egyedül, a kádba elmerül a víz
Minden éjjel...látlak minden éjjel...
Egyik napról a másikra éreztem a jókedv elhagy
Party-k jöttek, olcsó nőkkel, sok itallal, csak mert nem vagy
Én ilyen voltam mindig, nem játszok valakit
Ugyanaz a szemét vagyok, de ugyanaz aki...
Emlékszem a napra, az időt számolom még
Legutoljára egy karnyújtásnyira voltál, de már távol vagy rég
De minden party-n, látlak minden party-n
De amikor utolérnélek te még sem vagy kint
Emlékszem a napra, az időt számolom még
Legutoljára egy karnyújtásnyira voltál, de már távol vagy rég
De minden party-n, látlak minden party-n
De amikor utolérnélek te még sem vagy kint
[Ricsi 47]
A pillantásod volt a megváltásom
Nem kellett soha melletted meghátrálnom
Szabad voltam, de mégis a tied
Te vitted a szívem én vittem a szíved
Oly jó volt, bőven kaptunk a jóból
Egy nézésből vagy egy szóból levágtad, hogy mivan
Messze röppent a csókod íze
Baby mondd meg miért tettél vízre?
Pedig azt mondtad szereted a trógerságom
A csibészségem, a gizdaságom
Tudod jól, hogy lehet gádzsim húsz
De nekem az adja amikor te rám indulsz
Mindig pont le késem a másik buszt
Amire te szállsz fel, változni nem fogok, ne várd el
Ez vagyok, ilyennek kamáztál
Ég veled, ha nálam jobbat találtál
[Essemm]
Emlékszem a napra, az időt számolom még
Legutoljára egy karnyújtásnyira voltál, de már távol vagy rég
De minden party-n, látlak minden party-n
De amikor utolérnélek te még sem vagy kint
Emlékszem a napra, az időt számolom még
Legutoljára egy karnyújtásnyira voltál, de már távol vagy rég
De minden party-n, látlak minden party-n
De amikor utolérnélek te még sem vagy kint
[P.G.]
Még mindig magam előtt látlak a csókod izét érzem
A szerelem tengerpartján mindig eljössz értem
Szivárvány az égen, de sajnos ez csak álom
És mikor reggel felkelek a helyem nem találom
Akárhova nézek, minden rád emlékeztet
Emlékszel a kezdetre szemét voltam de tetszett
Mert magamat adtam, nem egy pénzes gagyi formát
A szemembe rafkó, de nem tudtad az agyam hol járt
Még mindig ugyanaz a mocsok vagyok kit szerettél
Ez nem csak egy színdarab volt, ez több volt egy szerepnél
Nélküled tél, elmentél
Jöttek mentek gádzsik, de hiányzik a szenvedély
Adtam a lovat mindenki alá
Városi, falusi, vidéki csak strici
Szerepet töltöttem, mert nem volt, aki hazavágjon
De jöttél te, tudtam nem csak egy vad ribi
[Essemm]
Emlékszem a napra, az időt számolom még
Legutoljára egy karnyújtásnyira voltál, de már távol vagy rég
De minden party-n, látlak minden party-n
De amikor utolérnélek te még sem vagy kint
Emlékszem a napra, az időt számolom még
Legutoljára egy karnyújtásnyira voltál, de már távol vagy rég
De minden party-n, látlak minden party-n
De amikor utolérnélek te még sem vagy kint
– A fesztiválszezon végén már csak a karszalag fakó lenyomata emlékeztet a nyárra, de a közösen átélt kalandok, a felejthetetlen koncertélmények és a frissen megtapasztalt szabadság érzése velünk maradnak. Ezeket az élményeket és az általuk felvetett kérdéseket vizsgálja a Fesztiválország című zenés mozifilm – szól a beharangozó.
Fotó: JUNO11
Kötelező és marginális nyilatkozatok a Fesztiválországban
A legismertebb magyar fesztiválszervezők szólalnak meg: Lobenwein Norbert, Fülöp Zoltán, Márta István, Oszkó-Jakab Natália, Valde Orsolya, Varga Balázs, Lovasi András és persze kihagyhatatlan Gerendai Károly és Müller Péter Sziámi. Emellett Lovasi András, a Halott Pénz, a Bagossy Brothers Company, a Quimby, Дeva, Sisi, a Margaret Island, a Blahalouisiana is mesél a fesztivál-élményekről.
Müller Péter Sziámi a film díszbemutatóján
Fotó: JUNO11
De miért maradtak ki olyan fesztiválok, amelyek máig meghatározó szereplői (Campus) vagy azok voltak (Hegyalja) a hazai fesztivál-történelemnek? Irreleváns a Dope Calypso és Soma Mamagésa megszólalása. Soma talán épp a forgatás idején lépett fel az Everness Fesztiválon és ezért nyilatkozott, nem derül ki. Önnön erőltetett poénjain nevetgélő, a Szigeten felbukkanó Nánásiék sem adnak hozzá a filmhez. Megszólal még Sisitől Grandpierre Attilán, az átszellemült Varga Líviuson át Beton.Hofiig Beck Zoli és Eke Angéla is, azonban a film készítőinek koncepciója így sem nyilvánvaló.
– A szerkesztési elvem az volt, hogy a hazai fesztiválvilág sokszínűségét mutassuk be, tehát egy-egy fesztiváltípus vagy szubkultúra reprezentálója került be a filmbe – fogalmazott Csizmadia Attila, rendező.
Csizmadia Attila rendező és Varga Lívius (Quimby)
a díszbemutatón
Indokolatlan, hogy a széttetovált, extrém külsejű modell Szintia, aki életében először járt (a Sziget) fesztiválon, egy önálló szeckiót kapjon a filmben. Nem elegáns az sem, hogy olyan nyilatkozatok is vannak, amelyek arról tanúskodnak, hogy egyes előadók mely fesztiválokat nem ismerik. Elmondható kulturáltan (ahogyan a Gryllus-testvérek megbeszélik az Ozora Fesztivált – és ez még vicces is), de ha mégsem sikerül, talán célszerűbb kihagyni az adott véleményt.
A Gryllus-fivérek a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO
Függetlenül attól, hogy mit gondolunk a Bánkitó Fesztiválról vagy hogy ismerjük-e a Fekete Zajt, nem tanácsos sértő megjegyzésekkel illetni az adott műfaj kedvelőit. Zenei stílusokról és azok rajongóiról illetlenség bántó dolgokat mondani, pláne ha színpadi ember az illető. Így épp az az elfogadás és nyitottság veszik el a történetből, amelyet hangsúlyoz.
Történetmesélés
Talán épp egy fiktív szereplős történet tette volna kerekké a filmet és törölte volna el a kissé nyers, dokumentumfilmes jelleget? (Ahogyan a Mi vagyunk Azahriah-filmnek jót tett az extra eseményszál.) A Fesztiválország a közlemény szerint abba a filmes hagyományba szeretne illeszkedni, amelynek mérföldkövei az Oscar-díjas Woodstock (Michael Wadleigh, 1970), a Glastonbury (Julien Temple, 2006) vagy az avantgárd Global Groove (Nam June Paik, 1973). Ez sajnos, nem sikerül neki.
Remek lépés volt az archív felvételek modern kori újraforgatása
Gerendai Károlyt már az első Sziget Fesztiválok idején is kamerák kísérték. Számos legendás lépésének (ahogyan sétál a K-hídon vagy a Hajógyárin) eredetijét és reprodukcióját is láthatjuk a Fesztiválországban. A kilencvenes években a fiatalok mertek nagyot álmodni. Megteremtették azt az atmoszférát, amely hazánkat Európa fesztivál-nagyhatalmává tette. Így lett a Diákszigetből Európa legsokszínű fesztiválja. Így élte az álmát a fiatal Gerendai is.
Lovasi András mesél arról, hogy hogyan találták ki a Fishing On Orfű fesztivált. Márta István arról sztorizik, hogy hogyan gyökerezett ki a Balaton-felvidéki falu pajtájából a Művészetek Völgye, amelyet aztán a Gryllus-fivérek értékes munkája is formált. Olyanná, amely ma lehetővé teszi, hogy az egykori Kapolcsi Művészeti Napok mára a nyár egyik legnagyobb kulturális ünnepe legyen.
Lovasi András, a Kispál és a Borz frontembere a film egyik
jelenetében
Fotó: JUNO11
A legjobb plakátragasztók a KFT-nek dolgoztak: a Volt Fesztivál alapítói
Szívmelengető érzés, ahogyan Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert abban a tornateremben mesél, amelyben a legendás soproni fesztivál alapjait lefektették. Kezdetben maguk plakátoltak. Majd híre ment, hogy ezt milyen jól csinálják, a KFT zenekar is felkérte őket a feladatra.
Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert fesztiválszervezők a film
díszbemutatóján
Fotó: JUNO11 Facebook
A Sziget Fesztiválon Torgyán József is tiszteletét tette
A Független Kisgazdapárt elnöke nyomatékosította a fiatal srácokban, hogy az a fontos, hogy a csajoknál jól teljesítsenek. Akkoriban a rendezvényen Drogbusz is volt – a szerhasználat ellen kampányolt – nevét sokan félreértelmezték.
Lemmy (Motörhead), David Bowie, vagy épp a az egyik utolsó Linkin Park-koncert az énekes tragikus öngyilkossága előtt Sopronban. A balatoni nyár vízparti élményei, a Bánki-tó bája, a Fekete Zaj experimentális zenéinek sötét mélysége és Paloznak lankáin szálló melódiák egy pohár gyöngyöző bort kortyolgatva – ez mind része a magyar fesztivál-kultúrának.
És a porból lett szabadság, ahogyan a film mottója hangzik. Pillanatnyi emlékképek, a hazai fesztivál-történelem hangulatos mementói, amelyek jólesőn melengetik a néző szívet.
A Blahalouisiana fesztiválkoncertje
Fotó: JUNO11
Életed mozija – hangzik a film másik szlogenje
A fiatalabb generációknak is annyit ad ez a film, mint a hőskor fesztiválozóinak? Inkább azok számára gazdag és üdítő, akik nem a zenei szektor szereplői és most pillantanak be először a magyar fesztiválok kulisszái mögé?
Egy korszak vége a hazai fesztiválozásban
Ahogyan Lobeinwein Norbert fogalmaz: most jött el egy korszak vége. Noresz az idei Strand Fesztiválon, a Dalszerző podcastjében beszélt arról, hogy a közelmúltban beszélgettek a szervező kollégákkal arról, hogy hogyan haladhat tovább a fesztiválok jövője a mai Magyarországon.
Vajon a jövő generációja is megtapasztalhatja majd, hogy milyen érzés a porból lett szabadság?
Közönség-találkozós vetítések listája itt.
A Fesztiválország 2025. szeptember 18-tól országosan látható a hazai mozikban.
Fotók: JUNO11