Előadó: | Ganxsta Zolee és a Kartel |
---|---|
Album: | Jégre teszlek |
Megjelenés: | 1997 |
Hossz: | Keressük! |
Szövegírók: |
Pityinger László (Dopeman) Pityinger László Marosi Tamás Z |
Marosi Z.Tamás (Pierrot) |
|
Kiadó: | Sony Music |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Refrén:
Itt a kibaszott nyolcker, itt a kibaszott nyolcker.
Angyalföld, tudod az utca jött el
1-8-7-es gringo,
Amit most lökünk az a gengszter lingó
Dope:
Mindent a pénz ural körülöttem
Nincsen szeretet, nincsen Isten.
A világ csak egy dolog körül forog
Mindenkit leszarok adok-kapok, lopok-csalok, hazudok.
Tul sok a szar bármit teszek mindig nyakamon a baj
Itt a kibaszott nyolcker, itt a kibaszott nyolcker.
Tudod az utca kibaszott dzsungel.
A gyenge veszit, de az erős sem nyer
Egy nap majd ugyis, hah megmurdel
Nem érdekel, hogy meddig élek
De amig tudom elkövetem az összes vétket.
Bocsáss meg uram ha rosszat mondtam,
Nekem a pokolba vezet a kibaszott utam.
Ott vár a játékosok klubja,
A Kartel, az egész átkozott hip hop maffia.
Forog a kocka, ömlik a pia,
Tárogat a sok borotvált maca.
Ez volt Dopeman meg az első versszak,
Most jön Döglégy meg a strici hip-hop.
Zolee:
Engem akarnak élve vagy halva,
U.P. te kis köcsög le vagy szarva.
Lory, te tudod ki a fasza gyerek
Lóry:
Te vagy a fasza gyerek Zolee, én tudom!
Zolee:
Megjött a tanár, kezemben a mikrofon
A cuccom nagyot robban mint az atombomba, ez nem Hiroshima,
Angyalföld a házban meg a Szigony utca.
Második album, maradok, nem megyek,
Sokan szidtak, de még mindig rappelek.
Komisz vagyok mint Dennis Rodman,
Ha nem tetszik, hát nyald ki a seggem!
Mondtam neked öcsi, hogy figyeld magad
Most már késő, nincsen bocsánat
Én fogom a csajodat és szanaszét baszom
Utána még a hugodat is magamra huzom.
A mamád már túl kövér nekem haver,
Légy jó öreg és intézd te el.
A szövegem a kibaszott fegyver a kalibere 45-ös
Kibaszott Kartel!
Ez volt Döglégy a család donja,
Itt jön Lory B, rögtön nyomja.
Lóry:
Ciao Bella, Lory B. vagyok
Mindent akarok és semmit sem adok.
Mert viszem a pénzed, a cuccod, a bukszád,
Jó pénzért meg eladom a kibaszott bulád.
Hiába hivod a 07-et,
Mire ideérnek neked régen véged.
Minket üldöz az egész ország;
Zolee-t, Lory-t, Dope-ot, meg Szaszát.
4 darab hip-hop maffiozó,
Funky gigolo az összes ringyó
A farkamon lovagol, nyög, liheg, sziszeg
Utána meg rinyál - Lory nincs szived!
Kegyetlen vagyok te hülye kis ribanc,
Gonosz mint joker, durva a vaker.
Az ütem gengszter, a szövegem lever,
A kezeket dobd fel, ez a kibaszott Kartel!
Lory beszélt te ostoba kurva,
Tátsd a szádat mert itt jön Szasza:
Szasza:
Beszívom, kifújom a füstöt,
Király a cucc, nagyon beütött!
Repülök a paradicsomba,
A farkamat egy nagydarab kurva szopja.
Az eredeti pinavadász a házban vártam,
De nem találtam a vetélytársam.
Szasza az igazi mester,
A végső célom Dolly Buster
Segge, lyuka, melle, szája
Utána Pamela Anderson bulája.
Nagyobb vagyok mint egy hegy,
Tökösebb mint Mohamed
Ali, tudod ez a kibaszott született
Játékos, nyertes sosem vesztes terhes kurva,
Belőlem nem lesz egy ruppód se, hiába is perelsz
Csak egy hülye lehet az akit egy liba levesz.
Bassza meg az összes feminista,
Ez a gengszterek meg a játékosok klubja.
Szasza a zorall pinavadász G.,
Most már késő haver megölni.
Refrén...(2X)
Zolee:
Notorius mint Magda Marinko
Lory:
Tudod öcsi ez a gengszter lingo
Szasza:
Visszajöttem haver funky gengszter
Dope:
Dopeman Dopeman a funky zene nepper
Zolee:
Zolee meg Lory két kibaszott G.
Lory:
Rémesebb álom mint a kibaszott Freddy
Dope:
Minkenki keményen leszarva
Zolee:
Az életem drága drágábban adom mint Bruce Willis
Szasza:
Te kis pisis, hah látod
Lory:
Nem fog az átok, az Aranyzsiráfot
Zolee:
Akarom, nekem a legjobb a vakerom
Lory:
Az utcán bazdmeg én vagyok otthon.
Refr.
Sikerrel zárult a MOST projekt, a Magyarországról indult, a balkáni és a nyugat-európai zeneipart összekötő úttörő kezdeményezés első, több mint négy éves fázisa.
Az ötletgazda és projektvezető Hangvető 10 balkáni és nyugat-európai partnerrel egy komplex, négypilléres szakmai programmal indított el hosszútávú pozitív folyamatokat az egész régióban. Ez volt az első, magyar cég által elnyert, nagyméretű Kreatív Európa Program által támogatott együttműködési projekt.
A MOST nem csak a térségben, hanem egész Európában példaértékű: egy rendkívül diverz régió teljes iparágának fejlesztésére tett ‒ sikeres ‒ kísérletet a 4 millió eurós projekt.
A Hangvető és a MOST partnerszervezetek nemcsak pénzügyi támogatást, hanem szakmai képzéseket, mentorálást, gyakornoki lehetőségeket és egy kiterjedt kapcsolatrendszert is kínáltak a több mint 500 résztvevőnek. Összesen 30 zenekar, 80 menedzser, 60 fesztivál és klub és 20 helyi projektet megvalósító szervező vett részt a programban - mind a népzene, mind a világzene tágabb területéről.
A MOST hatására létrejött egy új, az európai piacon és kapcsolati hálóban otthonosan mozgó szakmai generáció.
A balkáni zene eljutott egy szélesebb, európai közönséghez, ami a régió pozitív megítélésére, és identitásuk erősödésére is visszahat. Több zenei exportiroda jött létre a térségben a projekt közvetett hatásának köszönhetően, a térség művészeit egyre több nyugat-európai fesztivál szerepelteti.
A MOST kiemelt figyelmet fordított a balkáni zene sokszínűségének bemutatására. A projektben elektronikus, kísérleti, a hagyományos zenéből új irányokba induló művészek is otthonra találtak. Románia, Szerbia, Bulgária, Észak-Macedónia, Montenegró, Horvátország, Albánia, Koszovó és Bosznia-Hercegovina művészei és zeneipari szakemberei vettek részt a projektben, amelynek egyik fő üzenete a sztereotípiák lerombolása; egy izgalmas térség újrafelfedezése volt. A zenészek megismerését segítendő a Balkánon kívüli európai fesztiválok is résztvevők és partnerek voltak.
"A MOST teret engedett a balkáni zene sokszínűségének, gyökereinek és a térség újat kereső, virágzó kreativitásának."
– Christine Semba, WOMEX
Így történhetett, hogy egy alapvetően bosnyák műfajra, a sevdalinkára szakosodott zenekar, a Divanhana megkapta a világzene egyik legrangosabb elismerését, a Songlines magazin díját, és tizenötezres tömeg előtt játszhatott Londonban, vagy hogy a program támogatásával megjelent lemeze első helyre került a World Music Charts Europe európai világzenei sikerlistán.
A Perija, egy dark folkot játszó, utcazenéléssel induló zenekar a MOST segítségével szintet lépett, világszerte utaznak és felléptek az Eurosonic fesztiválon.
Az E.U.E.R.P.I. kísérleti elektronikája Japánba kapott meghívást, a Lenhardt Tapes-ről a WIRE magazin áradozott, Zarina Prvasevda észak-macedón énekes a Blogotheque-kel forgatott és az egész európai szakma megismerte hangját. A sor folytatható, a MOST sikerét a résztvevő művészek előtt kinyílt szakmai lehetőségek is mutatják.
"A MOST rengeteg lehetőséget nyitott meg számunkra, új helyekre jutunk el. Manapság szinte naponta kapunk meghívást egy fesztiválra vagy showcase-re."
– Rodjenice, szerb zenekar
Ezt részben a négy éven át zajló, szisztematikus kapcsolatépítés, a közös munka fesztiválokkal, koncertszervezőkkel és szakemberekkel, a MOST konzekvens szakmai jelenléte eredményezte. A Hangvető további projekteken keresztül viszi tovább a projekt örökségét, és folytatja a kiépült szakmai hálózat építését.
“A MOST legnagyobb sikere, hogy elkezdte eloszlatni a balkáni zenét övező sztereotípiákat. A művészek sokkal felszabadultabbak és tudják, nem csak a Macskajajra vagyunk kíváncsiak.
A szakmai oldalon sokat számított, hogy a MOST a teljes iparág minden szereplőjének lehetőséget adott a fejlődésre, és azok egymással is kapcsolatba kerültek. Egy olyan ugrásra kész szakmai hálózatot építettünk fel, amely tehetséges művészekből és rátermett szakemberekből áll, akiket már nem köt meg a térség nehéz hagyatéka.” – Lelkes András, Hangvető ügyvezető igazgatója.
A MOST számokban