


| Előadó: | Purestyle Division |
|---|---|
| Album: | Keressük! |
| Szövegírók: |
Cupi Konex Rain Csiszti |
| Keressük a zeneszerzőt! | |
| Kiadó: | Keressük! |
| Stílus: | Keressük! |
| Címkék: | Keressük! |

Csiszti:
üdv a klubban, osztály vigyázba
a pulthoz kiállva, 4 parti piránnya
bánat vagy öröm? mind1 fojtsuk piába
nem mentjük a menthetőt, és nem érdekel ki látja
minden hiába nem ismerek félelmet
nekem a józan eszem ma már rég elment
már azelőtt hogy lement egy kanna bor
táncoltam az asztalon aludtam a hangfalon
"jajj be ne baszcsizz" áá még csak szűrök
De ahogy csak züllök, jönnek ám a zűrök
a másik sarokban cincognak a zugivók
most nem szól a zene vagy már kidobtak a buliból?
hát keressünk egy kocsmát de ne olyan éttermit
mind1 csak a pultostól kérjél ki 4 centit
vagy 4szer ennyit a kényszeren majd enyhít
és nem mellékesen a képemen is szebbít
ki lennék száradva? olyat én nem ismerek
valami savasat gyorsan még kerítsetek
de csak tisztát, mer a kólától bepilledek
azt behányok, másnap meg depis leszek...
Konex:
Megjöttek a buliba az ordenáré állatok
nálatok sztár vagyok, ott egy gáré, rákapok
jössz egy kefére? véged éjfélre
ne állj ott tétlen, borulj féltérdre
pár perc vaker, és a szoba lesz cél
elcsábít Konex, a szoknyapecér
és megadod magad lazán babám, azáám
csődör vagyok, de patám az nincs
a legnagyobb kincs az te vagy, és hatalom
hogy kalóz módjára megkapom, ha akarom
a tested, látom hogy tetszett a dumám
másnap kérlek ne nézzél csúnyán
hogyha nem hívlak, szerinted bírlak??
A fajtámnak a lényeg, hogy isznak, meg ívnak
Azért megyek ferdén, mert beütött a champaign
Szórjuk az aprót, nincs lyuk a zsebén
Ma este senkinek, ne nézzél jenkinek
Meg a helyi buszomat, se véld bentleynek
Beintek a világnak, nem számít a stressz
Ez Konex, a buli pezseg mint a schweppes
Cupi:
minden ivás után üvegekből van hajnalig kordon
kifosztom az italboltot, mint Mo.-t Bajnai Gordon
ha szexelni akarok, a farkamon Bajnai kondom
és ha majd nem lesz mit enni, zabálhatunk Bajnai Gordon
blőőt, mert itt minden politikus blőd
és ők tehetnek róla, hogy 10millió ember csak bőg
de sírás helyett inkább italba fojtom bánatom,
és félrészegen az alapra a repszövegem rárakom
a zenémre táncol mindenki: a gyurcsány és shakira
nekem meg azt mondják közben, hogy gyújtsak rá a spanglira
de én nem hagyom annyiban, durván tolom, mint a Zámbó,
még akkor is, ha trágár szavak jönnek ki a számbó
egynek a vége száz szó, én ezt elmondtam már százszor
én magyarul reppelek, nekem idegen a szász szó.
jöhetne már 100 sör, hogy a szomjamat eloltsam,
jön is már a pultos tölti, hallom, ahogy loccsan.
jajj, de berúgtam, és megint kavarog a gyomrom,
így már nem is érdekel, hogy mit csinál a Bajnai Gordon
Rain:
én is stréber diák voltam, de nem állt jól a tornadressz
a szert vártam a szertárba, aztán reggelig folyt a szesz
a klubba felest kaptam, meg egy ötöst ma bioszból
csak álljatok körbe, majd a szerepeket kiosztom
ha az élet olyan lapokat oszt, hogy minek szoroznál
mer a zene is mindig ugyanaz, csak változik a korosztály
Csak várok egy lányt aki színekből érzéseket hajtogat
most gipszbe rakjuk az álmokat, és bezárjuk az ajtókat
és aludj nálam, minden szív ajtaja szálloda
itt mindenki szív, aki ma valóságról álmodna
nincs számodra több kérdés, majd mindent itt hagyok
koccintok egy felhővel, és velünk isznak a csillagok
magába beszél az isten, meg rajtam sincsen headset
saját értékrendet alkotok, mer másoké nem teccet
a jegyzetem a hajnal, minden új lap témazáró
de egyszer majd 10 oldalas esszét írtok minden éjszakámról



Három évvel legutóbbi turnéja után IAMX, azaz Chris Corner és zenekara Artificial Innocence elnevezésű turnéjával érkezik Budapestre, hogy sötéten pulzáló dalaival vonjon bennünket ismét bűvkörébe, ezúttal 2026. március 18-án, a Dürer Kertben.
Corner művészete mindig is felforgatta a műfaji határokat
Chris Corner útja, amely az IAMX megszületéséhez vezetett, egyszerre volt színházias, transzcendens és mélyen személyes. Egy kisvárosi fiúval kezdődött, majd a trip-hop ikon Sneaker Pimps tagjaként bontakozott ki, végül pedig az IAMX megálmodójaként vált ismertté. Corner művészete mindig is felforgatta a műfaji határokat és elmosta a nemi szerepek közötti vonalakat nyers, formabontó kifejezésmódjával.
Identitás, szexualitás, mentális egészség és egzisztenciális vágyakozásAz elektronikus kísérletezést punk energiával és bensőséges dalszövegekkel ötvözve IAMX zenéje, vizuális világa, előadásai és személyisége egyszerre ikonikus és megrendítően sebezhető.
Több mint két évtized alatt Corner tizenegy IAMX stúdióalbumot, két koncertlemezt, valamint számos feldolgozást és remixet adott ki. Munkásságát az identitás, a szexualitás, a mentális egészség és az egzisztenciális vágyakozás témái hatják át. Legutóbbi albuma, a Fault Lines² (2024 augusztus) a Deutsche Alternative Charts listáján debütált az első helyen, és hat egymást követő héten meg is őrizte ezt a pozíciót.
Saját depresszióval, álmatlansággal és autizmusával való tapasztalatai révén Corner nemcsak kompromisszumokat nem ismerő művészként, hanem a mentális betegségekkel és a neurodiverzitással kapcsolatos stigmatizáció felszámolásának szenvedélyes szószólójaként is ismertté vált.
A HEADNOISE projektet Corner alapította IAMX-os kollégájával, Janine Gezanggal (előadó és akkreditált ADHD coach), hogy olyan tereket hozzanak létre, ahol a mentális egészségről való őszinte, nyílt párbeszéd természetessé válhat.
Az IAMX egyik központi eleme a művész és a rajongók közötti őszinte, elkötelezett kapcsolat
Miután Corner Dél-Kaliforniába költözött, birtokát kreatív sivatagi oázissá alakította, amelyet más művészek és rajongói számára is megnyitott.
A felújított lóistállóban több kisebb eseményt is tartott, amelyek kurált művészeti galériákat, természetjárásokat, Corner által főzött közös vacsorákat és intim IAMX-előadásokat foglaltak magukban.
A találkozásokon túl Corner virtuálisan is tartja a kapcsolatot az IAMX közösséggel Patreon-oldalán keresztül, ahol személyes hangüzeneteket, kulisszák mögötti tartalmakat oszt meg, és élő videóbeszélgetéseket tart.
Minden új megjelenéssel IAMX tovább feszegeti a kreatív határokat
Eközben egyre mélyebb kapcsolatot alakít ki az alkotó és a közönség között. Hűen nevében az „X” jelentéséhez – amely az ismeretlent szimbolizálja – Corner művészete és identitása folyamatos fejlődésben van.