Előadó: | Echo Off |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Moson calling, le a Biczóhoz,
a húshoz krumplit majd a Hatos hoz.
Ott lesz a Seft, ott lesz az Uborka,
Aztán pár fröccsel, majd koccintunk
a Manóra.
Tűz a nap, a sárga házak közt,
néhány görény a hátam felé köp.
A világháborús Jézus fölfigyel,
ott ül az apám és Zelenka
Emánuel.
Óvár calling, a Szundi vár,
kéményét gyászolja, a Mofém-gyár.
A buszmegállóban törött ablakok,
az Adrigán itt mondta: "Hajléktalan
vagyok"
Zacskók kúsznak föl, a Nagyteszkó alól,
Stefkó József egy fenyőfáról lóg.
A Vártóban, alva járnak a vizák,
A szeméttelepnél, rám várnak
a vadkutyák.
Moson calling, a Bartók Bélába,
megreped alattam a betonos pálya.
Itt csak pár oszló gázálarc lehet,
megráncosodtak rég a gesztenye-
emberek.
A Csikusznál, nagy volt az erdő,
benőtte azt is rég a temető.
Kapuján trombitát fújó angyalok,
itt néha még mindig úgy érzem,
gyerek vagyok.
Óvár calling, a víztorony ledől,
fúj a szél, északnyugat felől.
A Lajta hív, de nem megyek vele,
a kékből lassan előtűnik:
a fekete.
Menetel a század, a Lenau körül,
a sötétnek csak néhány izzadt ház örül.
Szemükkel követnek a lókoponyák,
Halászi-bridge is falling down,
falling down.
Moson calling - Óvár calling.
Moson calling - Óvár calling.
Moson calling - Óvár calling.
Moson calling - Óvár calling.
I'm the Passenger!
A színpadon köszönthetjük – mások mellett – Vágó Bernadettet, Bori Rékát, Ember Márkot, Serbán Attilát, Veréb Tamást, Szinetár Dórát és Puskás-Dallos Pétert is.
Lebilincselő utazásra hívja a nézőket a Habsburgok fényűző, mégis tragikus világába a Sisi életét megidéző Elisabeth című musical. A világ számos országában méltán híressé vált darab magyar adaptációját október 3-tól mutatja be az Erkel Színház. Most az eddig titkolt szereposztásról is lehullt a lepel.
Több mint 30 éve debütált a bécsi Theater an der Wien színpadán, és azóta is a musicalirodalom legkiemelkedőbb alkotásaként, világszerte kultikus darabként tartják számon a Habsburg császárné, Sisi sorsának egyedi arcát bemutató, Elisabeth című darabot.
Az előadás nem csupán egy történelmi musical, hanem egy mélyen emberi dráma a szerelemről, veszteségről és a halál elkerülhetetlenségéről, amely új megvilágításba helyezi a császárné alakját és örökségét. Michael Kunze szövegkönyve és Sylvester Levay zenéje egyaránt arra törekszik, hogy Sisi életének árnyalt, érzelmekkel teli oldalát tárja fel, miközben a Halál karaktere nemcsak fenyegető, hanem szenvedélyes és szinte szerelmes figuraként jelenik meg a színen. A darab a zenés színház műfajában újszerű módon ötvözi a történelmi eseményeket és a személyes sorsokat. Szente Vajk rendezése pedig egyedi megközelítést kínál azzal is, hogy
Sisi életszakaszait kettéválasztva külön szereplőt szán a fiatal és az érett, nőiességében kiteljesedett címszereplő megformálására.
A színház ezúttal is különleges módját választotta a szereposztás bemutatásának
Az Erkel homlokzatáról egy többszáz négyzetméteres fátyol ereszkedett alá az épület előtt összegyűlt közönség segítségével, megidézve ezzel Sisi – az előadásban is hasonlóan visszatérő - esküvőjét. Ezután lebbent le a fátyol a darab szereposztásáról is. Eszerint Elisabeth szerepét Vágó Bernadett és Bori Réka játssza, a fiatal Sisit Kovács Gyopár és Pásztor Virág alakítja. Puskás-Dallos Péter és Cseh Dávid Péter Ferenc József, míg Veréb Tamás és Koltai-Nagy Balázs a Halál szerepében lép színpadra. Luigi Lucheni Ember Márk és Serbán Attila lesz az Erkelben, Zsófia főhercegnőt pedig Szinetár Dóra alakítja.