Előadó: | Children of Distance |
---|---|
Album: | 333 km |
Megjelenés: | 2009 |
Hossz: | Keressük! |
Szövegírók: |
Somogyi Péter (Horus) Ács Róbert (Carp-E) Ladányi Patrícia Nyári Roland (Shady) Ács Róbert Nyári Roland Somogyi Péter |
Kevin Touw |
|
Kiadó: | Gold Record |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
1. Versszak: (Carp-E)
Én is érzem minden nap, a mi szerelmünk relatív
Amikor csak hozzám bújsz, duplán kettőt ver a szív
Ami velünk történt még számomra is hihetetlen
Megzavartál érzem, de amíg tudom kirekesztem
Bízok magamban, ahogy száz betűnek lába kel
Csak rólunk szólnak, pár furcsa érzést tárva fel
Megjelensz… miközben elmém mélyét tisztítom
Megijedek én is, úgy mozdul meg a szívizmom
Félek még… mert a hitemben is megingatott,
Lemondtam a szerelemről, de a múltam legyint ma ott
Az érzést rég elfeledtem, itt az idő, hogy felébressze
A szívem lett a tollam, ami a kezedben kel életre
Meghálálni nem tudom, csak próbálom megköszönni
Az elmúlt idő egyetlen szép emléket sem törölt ki
Nem búcsúzom mégis, így köszönök most tőled el
Az emlékem veled lesz a csillagokhoz lőve fel
Refrén:
Egy angyal hangja száll mikor csendül a dal
Égő szívem még fiatal
Nem menj el, ó ne hagyj itt
De a sors keze visszahúz, ha hívsz (Gyere, gyere mondd el, miért alakult így)
Nem te vagy rossz, az élet hív
Ne feledd el, mikor itt voltál,
És szívemből kérlek várj még rám!
2. versszak: (Shady)
Marionett báb… ezt mondja egy barát,
Hogy csak ez vagy számomra, mert hatalmas a táv.
Pedig, ölelnélek, csókolnálak éjszakákon át,
De nem tudom tekerni az időt, csak átélni a mát.
Néha úgy elegem van a világból, néha úgy eltűnnék pár évre,
Néha úgy érzem a tehetetlenség kényszerít térdre,
Ezért örülök, ha hozzám bújsz, a bút ezért teszem félre,
Ezért babusgatlak, őrizgetlek, becézgetlek félve.
Elszorul a torkom, mikor látom ahogy integetsz,
Ahogy távolodsz, és zokogsz, úgy sajnálom, hogy így szeretsz.
Inába szállt a bátorságom hiába vágyom Rád,
Mindkettőnknek be kell látni, hogy vége, nincs tovább!
Nehezen mondom ezt a szót, melyet leírni sem merek,
Melyért ezer vers szól, de nélküle egyik sem kerek.
Így ezek a sorok elmosódnak, az irka már csak tintafolt,
Bízva írtam, időt adtam, mert türelmem is birka volt.
Refrén:
Egy angyal hangja száll mikor csendül a dal
Égő szívem még fiatal
Nem menj el, ó ne hagyj itt
De a sors keze visszahúz, ha hívsz (Gyere, gyere mondd el, miért alakult így)
Nem te vagy rossz, az élet hív
Ne feledd el, mikor itt voltál,
És szívemből kérlek várj még rám!
Bridge:
Várj meg védj meg
Várj még értsd meg
Fáj még de kérlek ne menj még
Ha a búcsú könnyebb
Légy bárhol
Köztünk ez szóljon másról…
3. Versszak: (Horus)
Azt hittem minden éj, minden nappal mi ketten,
Eltévedtem, itt ülök most egy sötét rengetegben.
A parton üldögéltünk, átöleltél karjaiddal,
Most meg éget a kín, szétszáll hamvaimmal.
Minden mire egyszer, azt hittem, hogy igazi,
Nem fáj, de miért pont én nem várhatom?
Hogy megértse valaki bánatom.
Ne menj még el! Ne menj, csak ölelj
Még nem búcsúztál el, még nem készültem fel,
Még nem tudom mi vár, hova sodor a sors,
De hogyha mennem kell, vigyázz rám.
…
Soha többé, nem megyek a szívem után már,
Egyszer elhittem a mesét, hittem tárt karokkal vár,
Amire vágyom, miről álmodtam,
Minden emlékem itt hever előttem egy sáros lábnyomban.
De vigasztal magányomban a tudat, élni szeretnék,
Nem pedig eltűnni, hisz eljöhet aki szeret még,
Mosoly is költözhet-e házba, ha még eljutok,
De a gondok elől elfutni a halálomig nem tudok.
Refrén:
Egy angyal hangja száll mikor csendül a dal
Égő szívem még fiatal
Nem menj el, ne hagyj itt
De a sors keze visszahúz, ha hívsz (Gyere, gyere mondd el, miért alakult így)
Nem te vagy rossz, az élet hív
Ne feledd el, mikor itt voltál,
És szívemből kérlek várj még rám!
Egy angyal hangja száll mikor csendül a dal
Égő szívem még fiatal
Nem menj el, ne hagyj itt
De a sors keze visszahúz, ha hívsz (Gyere, gyere mondd el, miért alakult így)
Nem te vagy rossz, az élet hív
Ne feledd el, mikor itt voltál,
És szívemből kérlek várj még rám!
– A fesztiválszezon végén már csak a karszalag fakó lenyomata emlékeztet a nyárra, de a közösen átélt kalandok, a felejthetetlen koncertélmények és a frissen megtapasztalt szabadság érzése velünk maradnak. Ezeket az élményeket és az általuk felvetett kérdéseket vizsgálja a Fesztiválország című zenés mozifilm – szól a beharangozó.
Fotó: JUNO11
Kötelező és marginális nyilatkozatok a Fesztiválországban
A legismertebb magyar fesztiválszervezők szólalnak meg: Lobenwein Norbert, Fülöp Zoltán, Márta István, Oszkó-Jakab Natália, Valde Orsolya, Varga Balázs, Lovasi András és persze kihagyhatatlan Gerendai Károly és Müller Péter Sziámi. Emellett Lovasi András, a Halott Pénz, a Bagossy Brothers Company, a Quimby, Дeva, Sisi, a Margaret Island, a Blahalouisiana is mesél a fesztivál-élményekről.
Müller Péter Sziámi a film díszbemutatóján
Fotó: JUNO11
De miért maradtak ki olyan fesztiválok, amelyek máig meghatározó szereplői (Campus) vagy azok voltak (Hegyalja) a hazai fesztivál-történelemnek? Irreleváns a Dope Calypso és Soma Mamagésa megszólalása. Soma talán épp a forgatás idején lépett fel az Everness Fesztiválon és ezért nyilatkozott, nem derül ki. Önnön erőltetett poénjain nevetgélő, a Szigeten felbukkanó Nánásiék sem adnak hozzá a filmhez. Megszólal még Sisitől Grandpierre Attilán, az átszellemült Varga Líviuson át Beton.Hofiig Beck Zoli és Eke Angéla is, azonban a film készítőinek koncepciója így sem nyilvánvaló.
– A szerkesztési elvem az volt, hogy a hazai fesztiválvilág sokszínűségét mutassuk be, tehát egy-egy fesztiváltípus vagy szubkultúra reprezentálója került be a filmbe – fogalmazott Csizmadia Attila, rendező.
Csizmadia Attila rendező és Varga Lívius (Quimby)
a díszbemutatón
Indokolatlan, hogy a széttetovált, extrém külsejű modell Szintia, aki életében először járt (a Sziget) fesztiválon, egy önálló szeckiót kapjon a filmben. Nem elegáns az sem, hogy olyan nyilatkozatok is vannak, amelyek arról tanúskodnak, hogy egyes előadók mely fesztiválokat nem ismerik. Elmondható kulturáltan (ahogyan a Gryllus-testvérek megbeszélik az Ozora Fesztivált – és ez még vicces is), de ha mégsem sikerül, talán célszerűbb kihagyni az adott véleményt.
A Gryllus-fivérek a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO
Függetlenül attól, hogy mit gondolunk a Bánkitó Fesztiválról vagy hogy ismerjük-e a Fekete Zajt, nem tanácsos sértő megjegyzésekkel illetni az adott műfaj kedvelőit. Zenei stílusokról és azok rajongóiról illetlenség bántó dolgokat mondani, pláne ha színpadi ember az illető. Így épp az az elfogadás és nyitottság veszik el a történetből, amelyet hangsúlyoz.
Történetmesélés
Talán épp egy fiktív szereplős történet tette volna kerekké a filmet és törölte volna el a kissé nyers, dokumentumfilmes jelleget? (Ahogyan a Mi vagyunk Azahriah-filmnek jót tett az extra eseményszál.) A Fesztiválország a közlemény szerint abba a filmes hagyományba szeretne illeszkedni, amelynek mérföldkövei az Oscar-díjas Woodstock (Michael Wadleigh, 1970), a Glastonbury (Julien Temple, 2006) vagy az avantgárd Global Groove (Nam June Paik, 1973). Ez sajnos, nem sikerül neki.
Remek lépés volt az archív felvételek modern kori újraforgatása
Gerendai Károlyt már az első Sziget Fesztiválok idején is kamerák kísérték. Számos legendás lépésének (ahogyan sétál a K-hídon vagy a Hajógyárin) eredetijét és reprodukcióját is láthatjuk a Fesztiválországban. A kilencvenes években a fiatalok mertek nagyot álmodni. Megteremtették azt az atmoszférát, amely hazánkat Európa fesztivál-nagyhatalmává tette. Így lett a Diákszigetből Európa legsokszínű fesztiválja. Így élte az álmát a fiatal Gerendai is.
Lovasi András mesél arról, hogy hogyan találták ki a Fishing On Orfű fesztivált. Márta István arról sztorizik, hogy hogyan gyökerezett ki a Balaton-felvidéki falu pajtájából a Művészetek Völgye, amelyet aztán a Gryllus-fivérek értékes munkája is formált. Olyanná, amely ma lehetővé teszi, hogy az egykori Kapolcsi Művészeti Napok mára a nyár egyik legnagyobb kulturális ünnepe legyen.
Lovasi András, a Kispál és a Borz frontembere a film egyik
jelenetében
Fotó: JUNO11
A legjobb plakátragasztók a KFT-nek dolgoztak: a Volt Fesztivál alapítói
Szívmelengető érzés, ahogyan Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert abban a tornateremben mesél, amelyben a legendás soproni fesztivál alapjait lefektették. Kezdetben maguk plakátoltak. Majd híre ment, hogy ezt milyen jól csinálják, a KFT zenekar is felkérte őket a feladatra.
Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert fesztiválszervezők a film
díszbemutatóján
Fotó: JUNO11 Facebook
A Sziget Fesztiválon Torgyán József is tiszteletét tette
A Független Kisgazdapárt elnöke nyomatékosította a fiatal srácokban, hogy az a fontos, hogy a csajoknál jól teljesítsenek. Akkoriban a rendezvényen Drogbusz is volt – a szerhasználat ellen kampányolt – nevét sokan félreértelmezték.
Lemmy (Motörhead), David Bowie, vagy épp a az egyik utolsó Linkin Park-koncert az énekes tragikus öngyilkossága előtt Sopronban. A balatoni nyár vízparti élményei, a Bánki-tó bája, a Fekete Zaj experimentális zenéinek sötét mélysége és Paloznak lankáin szálló melódiák egy pohár gyöngyöző bort kortyolgatva – ez mind része a magyar fesztivál-kultúrának.
És a porból lett szabadság, ahogyan a film mottója hangzik. Pillanatnyi emlékképek, a hazai fesztivál-történelem hangulatos mementói, amelyek jólesőn melengetik a néző szívet.
A Blahalouisiana fesztiválkoncertje
Fotó: JUNO11
Életed mozija – hangzik a film másik szlogenje
A fiatalabb generációknak is annyit ad ez a film, mint a hőskor fesztiválozóinak? Inkább azok számára gazdag és üdítő, akik nem a zenei szektor szereplői és most pillantanak be először a magyar fesztiválok kulisszái mögé?
Egy korszak vége a hazai fesztiválozásban
Ahogyan Lobeinwein Norbert fogalmaz: most jött el egy korszak vége. Noresz az idei Strand Fesztiválon, a Dalszerző podcastjében beszélt arról, hogy a közelmúltban beszélgettek a szervező kollégákkal arról, hogy hogyan haladhat tovább a fesztiválok jövője a mai Magyarországon.
Vajon a jövő generációja is megtapasztalhatja majd, hogy milyen érzés a porból lett szabadság?
Közönség-találkozós vetítések listája itt.
A Fesztiválország 2025. szeptember 18-tól országosan látható a hazai mozikban.
Fotók: JUNO11