Előadó: | Carlos |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Carlos Miks Csaba |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Miks:
Nem Offline testvér,nem is it’s rite gála
Életképek jöttek mentek eltűntek mára
Betűimből szavak, szavaimból sorok
Ebből lesz a verze mit az Andrásnál fel osztok
Buck beat ja, A.C.S. össze rakja totál kész
Carlos meg a Westy nyomja dupla nulla kilenc vége
Jönnek a nagy partik mindig olthatsz valakit
Mindig van kit az estében nyúlóan
A torkunkban százalék,a stúdióban célban
Anyád várhat még mert az utolsó tracket
Vesszük fel ebben az évben
Hallgasd a feloszlást a légkört kérem
Komló kárára válik minden
Ami valaha volt az mára már nincsen
Ami volt az mára már nincsen.. jó
Refrén:
Megkérlek a szívedre hallgass
Bármilyen legyél te ugyanaz maradsz
Ha megérted az életed dalát
Átléphetsz minden törvénynek szavát
Megkérlek a szívedre hallgass
Bármilyen legyél te ugyanaz maradsz
Magadban keresd ne másokban találd
Nézd meg jó szemmel az élet oldalát
Carlos:
Ez az évjárat át gördül lassan másra
Mint ahogy a sörömet is cserélem a májkra
A csapat az most más de a hangulat a régi
Nem számit hogy ki vagy jöhetsz velünk inni
Amiket mi tolunk haver, nem fogod majd Bírni
Elmehetsz majd te is a társaiddal sírni
Bárki bármit mondhat ellenem vagy rosszat
Engem az sem érdekel milyen lapot oszthat
Az én sorsom végtelen ha én beszélek hallgatsz
Tőlem függ minden most én osztok te balfasz
Nagyképű vagyok még a zenéket fel veszem
De a barátaimért a kezem tűzbe teszem
Éppen ezért mondom, ha a tesco is már zárva
Annyi baj se legyen a kannás sose drága
A végeredményt megadja ,a szándék volt a lényeg
De isten mentsen téged ha spanom nőjét nézed
Refrén:
Megkérlek a szívedre hallgass
Bármilyen legyél te ugyanaz maradsz
Ha megérted az életed dalát
Átléphetsz minden törvénynek szavát
Megkérlek a szívedre hallgass
Bármilyen legyél te ugyanaz maradsz
Magadban keresd ne másokban találd
Nézd meg jó szemmel az élet oldalát
Carlos:
Ismeretség is kell, de az összetartás lényeg
Ne ítélkezz előre ha rossz szemmel is nézed
Még én dolgos módón keresem az értelmet
Dallam minden zenémben megkérlek, hogy értsed meg
Bármilyen is legyél engem az sem érdekel
Kifejezem magam egy őszinte zenével
Kutya fejed érdekel, letéphetném két kézzel
Leégeted magad a hátam mögött intézel…
Miks:
Mi van? Kéne még nyolc sor verze?!
Mindegy spanommal felnyomjuk felesbe
Felváltva osszuk nektek a tracket rappet
Underground hip-hopot vetted?
Ahol mi élünk ez egy elbaszott város
Most nyomja a szokatlan páros
Te jössz batya ki a sorok közt, vájkál
A nevem Westy én voltam a májknál
Refrén:
Megkérlek a szívedre hallgass
Bármilyen legyél te ugyanaz maradsz
Ha megérted az életed dalát
Átléphetsz minden törvénynek szavát
Megkérlek a szívedre hallgass
Bármilyen legyél te ugyanaz maradsz
Magadban keresd ne másokban találd
Nézd meg jó szemmel az élet oldalát
– A fesztiválszezon végén már csak a karszalag fakó lenyomata emlékeztet a nyárra, de a közösen átélt kalandok, a felejthetetlen koncertélmények és a frissen megtapasztalt szabadság érzése velünk maradnak. Ezeket az élményeket és az általuk felvetett kérdéseket vizsgálja a Fesztiválország című zenés mozifilm – szól a beharangozó.
Fotó: JUNO11
Kötelező és marginális nyilatkozatok a Fesztiválországban
A legismertebb magyar fesztiválszervezők szólalnak meg: Lobenwein Norbert, Fülöp Zoltán, Márta István, Oszkó-Jakab Natália, Valde Orsolya, Varga Balázs, Lovasi András és persze kihagyhatatlan Gerendai Károly és Müller Péter Sziámi. Emellett Lovasi András, a Halott Pénz, a Bagossy Brothers Company, a Quimby, Дeva, Sisi, a Margaret Island, a Blahalouisiana is mesél a fesztivál-élményekről.
Müller Péter Sziámi a film díszbemutatóján
Fotó: JUNO11
De miért maradtak ki olyan fesztiválok, amelyek máig meghatározó szereplői (Campus) vagy azok voltak (Hegyalja) a hazai fesztivál-történelemnek? Irreleváns a Dope Calypso és Soma Mamagésa megszólalása. Soma talán épp a forgatás idején lépett fel az Everness Fesztiválon és ezért nyilatkozott, nem derül ki. Önnön erőltetett poénjain nevetgélő, a Szigeten felbukkanó Nánásiék sem adnak hozzá a filmhez. Megszólal még Sisitől Grandpierre Attilán, az átszellemült Varga Líviuson át Beton.Hofiig Beck Zoli és Eke Angéla is, azonban a film készítőinek koncepciója így sem nyilvánvaló.
– A szerkesztési elvem az volt, hogy a hazai fesztiválvilág sokszínűségét mutassuk be, tehát egy-egy fesztiváltípus vagy szubkultúra reprezentálója került be a filmbe – fogalmazott Csizmadia Attila, rendező.
Csizmadia Attila rendező és Varga Lívius (Quimby)
a díszbemutatón
Indokolatlan, hogy a széttetovált, extrém külsejű modell Szintia, aki életében először járt (a Sziget) fesztiválon, egy önálló szeckiót kapjon a filmben. Nem elegáns az sem, hogy olyan nyilatkozatok is vannak, amelyek arról tanúskodnak, hogy egyes előadók mely fesztiválokat nem ismerik. Elmondható kulturáltan (ahogyan a Gryllus-testvérek megbeszélik az Ozora Fesztivált – és ez még vicces is), de ha mégsem sikerül, talán célszerűbb kihagyni az adott véleményt.
A Gryllus-fivérek a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO
Függetlenül attól, hogy mit gondolunk a Bánkitó Fesztiválról vagy hogy ismerjük-e a Fekete Zajt, nem tanácsos sértő megjegyzésekkel illetni az adott műfaj kedvelőit. Zenei stílusokról és azok rajongóiról illetlenség bántó dolgokat mondani, pláne ha színpadi ember az illető. Így épp az az elfogadás és nyitottság veszik el a történetből, amelyet hangsúlyoz.
Történetmesélés
Talán épp egy fiktív szereplős történet tette volna kerekké a filmet és törölte volna el a kissé nyers, dokumentumfilmes jelleget? (Ahogyan a Mi vagyunk Azahriah-filmnek jót tett az extra eseményszál.) A Fesztiválország a közlemény szerint abba a filmes hagyományba szeretne illeszkedni, amelynek mérföldkövei az Oscar-díjas Woodstock (Michael Wadleigh, 1970), a Glastonbury (Julien Temple, 2006) vagy az avantgárd Global Groove (Nam June Paik, 1973). Ez sajnos, nem sikerül neki.
Remek lépés volt az archív felvételek modern kori újraforgatása
Gerendai Károlyt már az első Sziget Fesztiválok idején is kamerák kísérték. Számos legendás lépésének (ahogyan sétál a K-hídon vagy a Hajógyárin) eredetijét és reprodukcióját is láthatjuk a Fesztiválországban. A kilencvenes években a fiatalok mertek nagyot álmodni. Megteremtették azt az atmoszférát, amely hazánkat Európa fesztivál-nagyhatalmává tette. Így lett a Diákszigetből Európa legsokszínű fesztiválja. Így élte az álmát a fiatal Gerendai is.
Lovasi András mesél arról, hogy hogyan találták ki a Fishing On Orfű fesztivált. Márta István arról sztorizik, hogy hogyan gyökerezett ki a Balaton-felvidéki falu pajtájából a Művészetek Völgye, amelyet aztán a Gryllus-fivérek értékes munkája is formált. Olyanná, amely ma lehetővé teszi, hogy az egykori Kapolcsi Művészeti Napok mára a nyár egyik legnagyobb kulturális ünnepe legyen.
Lovasi András, a Kispál és a Borz frontembere a film egyik
jelenetében
Fotó: JUNO11
A legjobb plakátragasztók a KFT-nek dolgoztak: a Volt Fesztivál alapítói
Szívmelengető érzés, ahogyan Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert abban a tornateremben mesél, amelyben a legendás soproni fesztivál alapjait lefektették. Kezdetben maguk plakátoltak. Majd híre ment, hogy ezt milyen jól csinálják, a KFT zenekar is felkérte őket a feladatra.
Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert fesztiválszervezők a film
díszbemutatóján
Fotó: JUNO11 Facebook
A Sziget Fesztiválon Torgyán József is tiszteletét tette
A Független Kisgazdapárt elnöke nyomatékosította a fiatal srácokban, hogy az a fontos, hogy a csajoknál jól teljesítsenek. Akkoriban a rendezvényen Drogbusz is volt – a szerhasználat ellen kampányolt – nevét sokan félreértelmezték.
Lemmy (Motörhead), David Bowie, vagy épp a az egyik utolsó Linkin Park-koncert az énekes tragikus öngyilkossága előtt Sopronban. A balatoni nyár vízparti élményei, a Bánki-tó bája, a Fekete Zaj experimentális zenéinek sötét mélysége és Paloznak lankáin szálló melódiák egy pohár gyöngyöző bort kortyolgatva – ez mind része a magyar fesztivál-kultúrának.
És a porból lett szabadság, ahogyan a film mottója hangzik. Pillanatnyi emlékképek, a hazai fesztivál-történelem hangulatos mementói, amelyek jólesőn melengetik a néző szívet.
A Blahalouisiana fesztiválkoncertje
Fotó: JUNO11
Életed mozija – hangzik a film másik szlogenje
A fiatalabb generációknak is annyit ad ez a film, mint a hőskor fesztiválozóinak? Inkább azok számára gazdag és üdítő, akik nem a zenei szektor szereplői és most pillantanak be először a magyar fesztiválok kulisszái mögé?
Egy korszak vége a hazai fesztiválozásban
Ahogyan Lobeinwein Norbert fogalmaz: most jött el egy korszak vége. Noresz az idei Strand Fesztiválon, a Dalszerző podcastjében beszélt arról, hogy a közelmúltban beszélgettek a szervező kollégákkal arról, hogy hogyan haladhat tovább a fesztiválok jövője a mai Magyarországon.
Vajon a jövő generációja is megtapasztalhatja majd, hogy milyen érzés a porból lett szabadság?
Közönség-találkozós vetítések listája itt.
A Fesztiválország 2025. szeptember 18-tól országosan látható a hazai mozikban.
Fotók: JUNO11