Előadó: | FankaDeli |
---|---|
Album: | Egyenesen az éjszakából 2 |
Megjelenés: | 2009 |
Hossz: | Keressük! |
Szövegírók: |
Kőházy Ferenc (FankaDeli) Kőházy Ferenc |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Van aki arról lett híres, hogy utálja Fankát, mielőtt bántanád, nézd meg az apját.
A lélek választ el, nem a bőrszín, mindegy hogy negyedik, vagy a földszint.
Egy kisszoba titka, ami életünk, meg se becsüljük, hogy mi élhetünk.
Futunk a pénz után, vár a szakadék, gyorsan elrepül a pár szép kamaszév.
Hiába vagy menő Audi kulccsal, életed szerelme, ahogy nem szégyell úgy csal.
A Barátok köztben, nincsenek barátok, ha van mit enni, miért zabáltok?
A repphez ennyi kell, szív és tehetség, ha nem volna annyi, egyiket se vehetnék.
Valamit nem kaphatsz, hiába fizetnél, hova jutottál, ennyire siettél.
Átvertek minket, hazudtak a világról, tömeggyilkosok beszélnek Dzsihádról.
Ingoványos a becsület útja, aki valaha járta, biztosan tudja.
Felnőttem panelba, szeretetéhesen, számok a cd-n, vagyis az életem.
Ikertestvér, az amit megéltél, semmi sem változna, ha velem cserélnél.
Titkos telefon, itt a szívemben, bármikor hívnál, én majd felveszem.
Itt a számom, tedd el a névjegyem, ez a cégem, a szeretet végtelen.
Titkos telefon, itt a szívemben, bármikor hívnál, én majd felveszem.
Itt a számom, tedd el a névjegyem, ez a cégem, a szeretet végtelen.
Magadban bízz, és csak utána másban, a magány az ördög, gondolkozz párban.
Férfi vagy tényleg? Látom a javából. Szerintem inkább egy bika a karámból.
A negró a szádban, valóban világít, nem is csoda, ha a kukacod irányít.
Sokszor mondtam, a könnyű út veszélyes, küzdeni kell, hogy valamit elérhess.
Apámé hálám, anyámé szívem, pedig kamaszfejjel, nekik se hittem.
Lányok a pornóba, fiúk fűvel, filmekkel oltanak, már nem a tűvel.
Az igazság keserű, a hazugság édes, mennyi kell hozzá, hogy teljesen szétess?
Ahogy én látom, hajszálon múlik, akár egy kisgyerek, húzom a csúzlit.
Előttem Góliát, mögöttem puszta, gyönyörű vidék, Petőfi is tudta.
A telepek dallama, lépcsőház árnyéka, milyen sötét, nézz csak anyádékra.
Szomorú történet, nem volt esélyük, harminc év múlva, ki néz majd feléjük.
Amiről beszélek, úgy hívják élet, betonházak között is látni a szépet.
Refrén 2x
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana