Előadó: | Deák Bill Gyula |
---|---|
Album: | A Király meséi |
Megjelenés: | 2009 |
Hossz: | 4:32 |
Szövegírók: |
Deák Bill Gyula Koltay Gergely |
Deák Bill Gyula Szűts István |
|
Kiadó: | Sony Music |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Kitették a szomszédot
ki itt lakott húsz éve
Nem fizette a gázszámlát
villanya sem volt régen
Kitalálták a bankárok
az adósság nem szégyen
A lakás kellett valakinek
a harminc négyzetméter
Fehér Erzsi ott állt
a gangon két gyerekével
Nem tudta mit tegyen
az ajtaján pecséttel
Megszűnt a konzerv üzem
ahol raktáros volt régen
A férje elitta vagyonát
meglépett egy éjjel
A hivatalból jött egy nő
a végzéssel nagy hangon
Otthonba rakják két fiát
nem élhet így egy asszony
Száradtak a lepedők, ruhák
kinn a kötélen
Nylon zacskóban kenyér és tej
a segély erszényében
Fehér Erzsi így szólt:
,,-Csak ennyi van vigyék kérem!"
Ellopták a biciklit is
amivel jártam régen
Megérkeztek a hiénák
kamerákkal a kézben
Nem értették mi ebben a hír
csak egy nő két gyerekével
Egyre többen gyűltek
hangosan kiabálva
Hívtak néhány rendőrt
legyen meg a látszat
Fehér Erzsi hallgatott
szemében könnyek
Fiai kezét szorította
már nem élt földi létben
Három angyal szállt
három emeletnyi mélyben
Három angyal szállt
a végtelen sötétben
Három angyal nevét
elfelejtik majd csöndben
Három angyal szomszédom volt
eltűnt a fekete ködben
Három angyal szállt
három emeletnyi mélyben
Három angyal szállt
a végtelen sötétben
Három angyal elvitte a száradó lepedőket
szálltak fehér szárnyakkal
időtlen időkre
Három angyal szállt
Három angyal szállt
a végtelen sötétben
Három angyal nevét
elfelejtik majd csöndben
Három angyal szomszédom volt
eltűnt a fekete ködben
Három angyal szállt
a végtelen sötétben
Három angyal szállt
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana