dalszöveg, előadó kereső
Dalszöveg, előadó kereső
előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Tartalom
Eradication: Sorok mögött

Sorok mögött

Refrén 2x

Sok a tó miben fertőzött a hal,
tisztának tűnik víze, ám a látszat néha csal,
Az a baj, sok ember szelektíven lát és hall,
hájogként takarja szemük s fülük vastag fal.


Üdv a táblában, ez nem játék lenni...bízni,
A látszat súllya visszaszáll, orrba ver, mint egy frizbi,
Felesleges lesz hisztizni, ám tanulj magadban bízni
A benned lévő gyengeséggel próbálj szembe nézni,
Vagy menj a másik úton 's rángassanak dróton,
Ám a menekvésben gátol lábaidra öntött ólom,
Hisz érzelmeink söpörnek gyakran oroszlán torkába,
Az élet burkába, ettől érezzük magunk fogsába,
sokszor a csalódásnak árnya blokkol,
Ezért lelked, mit kitártál volna tripla zárra fordul,
De így kell élni, a helyzetet fel kell tudni mérni,
A nyúlcipő helyett problémáinkkal szembe nézni muszáj,
az út hosszú mint egy uszáj,
Nem te döntöttél, az élet hozta, úgyhogy beszállj.
(Nem te döntöttél, az élet hozta, úgyhogy beszállj.)

(ahh...Sorok mögött...)



Refrén 2x

Sok a tó miben fertőzött a hal,
tisztának tűnik víze, ám a látszat néha csal,
Az a baj, sok ember szelektíven lát és hall,
hájogként takarja szemük s fülük vastag fal.




A mondatok elszállnak, ám a tettek megmaradnak,
A nem öntözött rózsák a kertekben elhervadnak,
Tesók kik érted vannak, és nem szimplán szó a "szeresd",
A boldogság elúszhat, lehet késő lesz, hogy keresd már,
Az idő meg nem áll, a tikk-takk gyorsan pereg,
Elszállnak az évek, ám az emlékek bennünk élnek tovább,
Érezzük nyomát ez lehet sokszor, hogy korlát,
Ki homokba dugja fejét, a szemcséktől rosszul lát,
Az ösztön meg kell legyen, találka fent a hegyen,
Meredek sziklán ha segítség kell, fogdd meg itt a kezem,
ám véged, Fortunát hiába kéred,
ha magadon nem segítesz ő sem segít téged,
nézz körbe, rengeteg ember áll karöltve,
Ha kamunak nem dölsz be, úgy változhat a görbe,
kitisztulhat a kép, láthatsz a ködbe,
így magabiztos arccal nézhetsz tükörbe.
(kitisztulhat a kép, láthatsz a ködbe,
magabiztos arccal nézhetsz tükörbe.)




Refrén 1x

Sok a tó miben fertőzött a hal,
tisztának tűnik víze, ám a látszat néha csal,
Az a baj, sok ember szelektíven lát és hall,
hájogként takarja szemük s fülük vastag fal.





A vége dráma, ki szembe nézni önmagával gyáva,
Épp ezért saját ökle csapja szája alatt állba,
Kezemben pálca, így lesz minden ember arca álca,
Fogjál krétát körmöld le 100x, ott a tábla,
Ügyelj a sárra, elcsúszhatsz, de maradj állva,
Azoknak fordíts csak hátat kiket köt a felszínesség rácsa.
Figyelj az ácsra, hallgass a szaktanácsra,
mielőbb húzz fel falat, csak eztán fogj padlásba,
A felszínesség ára szélbélelte bárka,
Sakk-matt a játszma, ha nincs védelemben bástyja,
Sakk-matt a játszma, ha nincs védelemben bástyja.

(2007...Stigma...Gitáron közreműködött Lee...
Szlengstúdió...Demó...Rapterábpia EP)

Hírek
Hírek

TUDÓSÍTÁS: Petruska x Forte Társulat x Géem

Az esemény beharangozója így szólt.


 

A februári Zene x Mozgás esten három művészeti ág találkozott. Zene, tánc és színház is szerepet kapott.

 

Grecsó Zoltán vendége a Forte Társulat volt, akik színházi darabok táncos feldolgozásait adják elő. Repertoárjukban szerepelnek Petőfi Sándor és Borbély Szilárd drámák, de készítettek feldolgozást Lars von Trier Táncos a sötétben című filmjéből is. Grecsó Zoltán Horváth Csaba koreográfussal beszélgetett, a társulat pedig természetesen bemutatóval is készült a nézőknek.


Az esthez társult az A Dal felfedezettje, Petruska András. Ő zenélt a Forte Társulat performansza alatt, de muzsikált a fiatal tehetség, Géem is.


Az esemény a Petőfi 200 Emlékév keretében, a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával jött létre.


 

Petruska András két nagylemezzel és két EP-vel a diszkográfiájában, az A Dal felfedezettjeként is ismert a közönség számára. Az ő játékát és a tehetségkutatót megjárt Trouble in My Mind című dalt önálló előadásban is élvezhettük, s Petruska muzsikája szolgált aláfestőként a Forte Társulat műsorához is.



 


- Választottam egy olyan szakmát magamnak, amelyben ki tudok teljesedni és jól tudom érezni magam bárhol a világon, ahová leraknak. Nincsenek ennél nagyobb álmaim az életben


- vallja a művészetéről, a zenéről Petruska.


Petruska adatlapját itt találod.

 

Az este és a beszélgetés folyamán Petruska minimális betekintést engedett önmagába, a zenéhez való hozzáállásába és mély gondolataiba, amelyek irányítják a némiképp arisztokrarikusra vett karaktervonásait.

 

- Nem szeretem a gondolatolvasást


- vallja Petruska.

 

Vagyis jobban teszi a közönség, ha nem akarja megfejteni azt, hogy milyen ember is igazából Petruska.





A programban színházi darabok zenés-táncos feldolgozása szerepelt és persze a hangulatos pódiumbeszélgetés, melyet most is – mint minden korábbi tánc-témájú estet – Grecsó Zoltán táncművész moderált a tőle már megszokott barátságos és felkészült formában.

 

Horváth Csaba, a Forte Társulat művészeti vezetője és koreográfusa mesélt arról, hogy az A38-on látott performansz két fiatal tehetsége szerepel abban a darabban is, amelyet a veszprémi Hangvillában visz színpadra a társulat. Ez pedig a Petőfi-emlékév kapcsán az egyik leginkább kardinális darab a költő-óriástól: A helység kalapácsát rendezi, fizikai színház formájában.





Ebben - még ha drámai darabról is van szó - a szereplők ugyanannyira fejezik ki a testükkel, mint a szavak szintjén  a mondandójukat. Ez különlegesebbé és élvezhetőbbé teszi az előadást. Tánc, zene, színház és próza közöséből áll össze az, amit fizikai színháznak neveznek.

 




A fiatal tehetség, Géem zeneiségére már a kétezres évek közepén is azt mondtuk volna, hogy hálószoba-pop. 


Ültünk az albérletben délután háromkor, hatalmas semmitttevés és világmegváltó gondolatok közepette, egy üveg bor bódító társaságában és trip-hopot hallgattuk. Portishead-et vagy Flunk-ot. És rettentően fontosnak éreztük magunkat. És szükségünk volt erre az elvonulásra, a csendre, a megnyugvásra, a tűnődésre. 

 

De lehetne Géem műfaja a fürdőszoba-pop is. Előbbi azért illik jobban Géem zenéjére, mert Csillapító című klipje egyszálgitáros elmélkedés egy hálószobából. Álomvilágból, merengőn, padlót bámulón gondolatait dúdolva, gitárját pengetve. Ez a fajta muzsika napjaink életritmusát nulla százalékban tükrözi. Ugyanakkor felsejlik benne valami, ami arra enged következtetni: generációjának – és mindazoknak, akiket korosztályán túl is képes megszólítani – igenis szüksége van erre a lassan hömpölygő, magvas gondolatoktól mentes, merengő gondolat-folyamra.





Éppen azért, mert iszonyatos tempót diktálnak a hétköznapok. És jobb, ha olykor megállunk egy ilyen nóta felett tanakodva. Segít kiszakadni a pörgésből és némi digitális detox-ban részesít. Reménykeltő, hogy Géem generációja számára sem minden a technológiáról szól. Tekintve, hogy napjainkban óriási nosztalgia uralkodik a világban zeneileg, érzésekben, hangulatokban, emlékekben, nem is túlzottan idegen a közönségtől, hogy azonosuljon Géem-el. 





Ez a múltba révedés pedig az ezredforduló utáni évekre hatványozotton vonatkozik. Elhitte az emberiség, hogy nagy és pozitív változások elé néz, hogy a világ jobb hely lesz, mint volt. Aztán kaptunk a nyakunkba klímakatasztrófát, gazdasági válságot, természeti katasztrófát, világjárványt és háborút. Csoda, ha elvágyódik a nép (a hálószobába)?

 

Géem megtalálta azt az otthonosan megnyugtató érzést, amit akkor érzünk, amikor este magunkra húzzuk a takarót és teret engedhetünk lelkiállapotunk megnyugvásának. 

 




 

Fotók: Zeneszöveg.hu hivatalos