Előadó: | Olvasók a zŰrben |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Bati (Olvasók a zŰrben) |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
(Bati)
ezt most honnan
és te hogykerültél ide
mondanám ha tudnám
és odasúgnám félve
hogy maradj
~ még maradj (stekháttér)
és ne menj el
elpusztít az érzés
és felnevel
felnevel mindent
mi porrá lett égve
a hamuból épít
egy csillagot az égre
és fényesen világít
el sem hiszem
hogy te vagy az
aki fogja két kezem
és löklek jó messzire
mert nem értem
hogy itt volt az ajtó
és én (eddig) nem léptem...
és én (eddig) nem léptem...
(Stek)
te és ő,
tedd fel magadban a kérdést,
hogy hová tűnt el
az az elfelejtett érzés
(Bati)
hová repült,
és miért más a szereplő,
csak kapkodod a levegőt,
hallod, ébresztő..
(Stek)
de most elindultam újra
egy hanyag mozdulattal,
mint a múlt ami lehullott
a régi vakolattal,
én is átvezettem őt
egy másik világba,
egy másik helyre
ahol már nem élhet hiába...
de mégis,
ő álmaimban ilyen!
lángok között fáznék
a karjaiban hiszen
láttam egy átkot,
amit te és én neveltünk
mégis elvitt tőlem mindent
ezt is vele együtt,
(Bati)
pedig megtettünk
talán mindent amit lehetett
és újra meg néztük
a sokszor látott képeket
ezt így nem lehet..
tudod rájöttem magamba
ezt így nem lehet
vele nem találok magamra!
mert túlszárnyal mindent
repülök a magasba
aztán két kicsi szóval
föld alatti lavina
képében jelenek
mindentől elbújva
felképelt emlékek
hagyjatok magamra!
tudtam hogy jösztök
de én a csodára vártam
belém döftetek,
pedig én vigyáztam...
pedig én vigyáztam...
..
(Stek)
te és ő,
tedd fel magadban a kérdést,
hogy hová tűnt el
az az elfelejtett érzés
(Bati)
hová repült,
és miért más a szereplő,
csak kapkodod a levegőt,
hallod, ébresztő..
(Stek)
pedig vigyáztam
ó de nagyon vigyáztam,
hogy a pokol kapujában
ne lássam milyet hibáztam!
elindultunk
két külön irányba,
és így már látom
hogy nem volt hiába,
hogy lássam az arcod
szemed kékjét,
bájos bőre pírjén
mosolyának ívét
édes csókja ízjét,
mint méh a finom mézét,
vigyázza félti, hogy
ne lássa a végét
....
mint a sértő lámpa fényét
neked úgy hiányzom én
mint holdfénynek a kék ég!
de ez nem zavar,
nem bosszant,
nem érdekel
de tényleg
nem számít
ha nem találsz
a végzetedben
végleg
de nem értem
hogy miért
nem sírsz úgy
mint mások
ha látnád amit én
a sírásra lenne más ok ...
(Bati)
sz betü mint szánalom
b betü mint bazdmeg!
v-vel belém is lett vésve
de ezt miért kellett?
miért hiszed azt
hogy én lettem alul
és miért utánam
fordulsz ki magadból
csak látok
nem érzek
de...el sem hiszem
hogy ezt az állatot..
.........én etettem..
(Stek)
te és ő,
tedd fel magadban a kérdést,
hogy hová tűnt el
az az elfelejtett érzés
hová repült,
és miért más a szereplő,
csak kapkodod a levegőt,
hallod, ébresztő..
(Bati)
te és ő….
tedd fel magadban a kérdést,
hogy hová tűnt el
az az elfelejtett érzés
hová repült,
és miért más a szereplő,
csak kapkodod a levegőt,
hallod, ébresztő..
Semmihez sem fogható, örökérvényű dal az „Én a bánatot csak mindig kifogom”, amelyet a leghitelesebben Vámosi János óta egy női ikon, Bangó Margit tudott csak igazán átadni a közönségnek.
Sokan ezért a Kossuth-díjas énekesnőhöz kötik a tánczene világából fennmaradt remekművet. Nem is volt kérdés tehát, hogy a Swing à la Django zenekar sokoldalú feldolgozásának Bangó adja az origóját, a tengelyeit pedig két, a maga stílusában emblematikus előadó: Curtis és Takács Nikolas húzzák tovább.
„Django Reinhardt nagy kedvencem és volt szerencsém találkozni vele Brüsszelben. Ezért is nagyon tetszett a Swing à la Django névválasztása, nem is beszélve arról, hogy a legkiválóbb muzsikusok alkotják és már négy éve ők kísérnek hivatalosan.
Egyébként Dani Jánosal, aki az együttesben szólógitárosként játszik és zeneszerző, 10 éve dolgozunk már együtt. A másik ilyen kapocs a ritmus gitáros, aki a dédunokám vőlegénye, Dani Norbert, így komoly kötődés van feléjük. A dal rögzítése húzódott, de senki sem hagyta annyiban, így végül tavaly ősszel került rá sor. A két fiút pedig nagyon szeretem! Nikolas világszínpadokon is megállná a helyét, Curtis pedig szintén fantasztikus. Három különböző stílusú ember fogott össze és a zenében az a lényeg, hogy egyforma legyen a szív és az érzések is megtalálják egymást. Úgy gondolom, hogy nagyon-nagyon sok embernek fogunk ezzel örömet okozni, mindenki megtalálja benne a magához szóló szavakat, mondatokat” – mesélte Bangó Margit a felvételről, amely autentikusan kezdődik, majd egy Dani János által kigondolt, teljesen új rappelhető részbe csap át Curtis szövegével kiegészülve.
A változás a szám elnevezését is érinti, amely az „Én a bánatomat mindig kifogom” címmel szerepel.
A rapper elmondása szerint nem esett nehezére új sorokat szereznie a klasszikushoz: „Ez a világ rendkívül közel áll hozzám, így hamar megindult a tollam. Az, hogy Bangó Margittal közös dalban szerepelhetek, már magában egy áldás és hatalmas megtiszteltetés. A Swinges srácok pedig nemcsak remek emberek, de kiváló zenészek egytől egyig, Nikolas hangja pedig abszolút viszi a prímet.”
Az X-Faktor egykori nagy felfedezettje volt Takács Nikolas, aki nemcsak karizmatikus hangjával, de jellegzetes egyedi stílusával is otthagyta névjegyét az előadóművészetben. Gyermekkori álmát valósította meg Nikolas, hogy együtt énekelhet Bangó Margittal ebben a különleges együttműködésben. Így tovább bővült azon nagyjaink névsora, akikkel Nikolas közösen dolgozhatott. Az idei évre több zenei csemegét is ígér még az előadó a zeneszerető közönségnek.
A makulátlan összhangról pedig nemcsak a zene és a szöveg játéka tanúskodik, hanem a Jimy Punk Hollywood rendezte, meghitt videóklip is, amely a digitális megjelenést megelőzően már megtekinthető.
Fotók: Bangó Margit x Curtis x Takács Nikolas x Swing à la Django