Előadó: | EXAN |
---|---|
Album: | Nyers Kedélyek |
Megjelenés: | 2012 |
Hossz: | 0:00 |
Szövegírók: |
Sándor Márton (EXAN) |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | EXAN\'S.M.EDIA |
Stílus: | Rap |
Címkék: | Keressük! |
VERZE 1:
Könnyek égetik arcom, ha a múltba tekintek.
Ne menj el, kérlek, várj egy percet rám.
Nem engedlek el egyedül, utánad szállok, járj
Bárhol, úttalan utakon túl, hív már a végtelen távol.
Soronként borulok térdre, testem sírhantod födémére
Roskad, hol ma ordító kínhalál szaggat széjjel.
A Nap is elfordul tőlem, vérvörösen izzó szenvedéssel.
Könnyfacsaró érzés, szívem széttépik emlékképeid,
Felemészt a fájdalom, élve eléget itt engem,
Porig zúzódott valóság, kopár lelkem nyugvását már sosem lelem.
REFRÉN:
Egy mozdulat, egy kérdés, a ki nem mondott szavak,
Ébresztik, bódult fikcióim bennem mik életben tartanak.
Elmentél, itt hagytál, véres valóságom vesz körül végleg,
Csak egy álomkép, vagy holmi délibáb vethet véget a szenvedésnek.
VERZE 2:
Egy álomkép, vagy holmi délibáb vethet véget a szenvedésnek,
Sivár gondolataim sínylődő világom végtelen mélységében égnek.
Szívem szép várát összedőlve, vérben látom, kínzó képzeteim átjárta tájon át,
Fájdalmam nyugvása ezen kínhalálom, nem bírom ki már a következő éjszakát.
Nélküled, lelkem csak érted lüktet, felfázó vénámtól minden mozdulat megszűnhet,
De nyugtalan elmém a szívembe tép, talán utoljára léphetnék már,
Mert, ha bánatom dönt igába, vár lelkem béklyójában, egy soha napján sem oldódó zár.
REFRÉN:
Egy mozdulat, egy kérdés, a ki nem mondott szavak,
Ébresztik, bódult fikcióim bennem mik életben tartanak.
Elmentél, itt hagytál, véres valóságom vesz körül végleg,
Csak egy álomkép, vagy holmi délibáb vethet véget a szenvedésnek.
LEVEZETŐ:
Egy álomkép, egy holmi délibáb vetett véget a szenvedésnek…
Lelkem tükreiben ég…
REFRÉN: MONOLÓG …. REFRÉN (2x) …
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah