Előadó: | Sztrájkergyerek |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Van egy kék vonat a MÁV alatt,
Ha odateszed, levágja a lábadat.
Sztrájkergyerek, kérjél bocsánatot,
Mert beléd vágom tövig, a bicskámat ott.
Megbántottál, sztrájkergyerek,
A vonat kék, a Föld meg kerek.
Magasról szarok én a MÁV-ra,
Bakanccsal lépek a pofádba.
Tudod, először hittem neked,
Azt mondtad a sztrájk majd gyorsan lepereg.
Megpróbáltam elviselni, hátha,
De azért mindennek van határa.
Van egy tuskó a bögyömbe’,
Ha nem probléma cuppanj rá a tökömre.
Sztrájkergyerek, kérjél bocsánatot,
Kettőötven nettó helyett a faszt kapod.
Mondhatod persze, hogy furcsa a sors,
De ne lepődj meg amikor majd kivasal a gyors.
Átröpít majd téged a halálba,
Aranyeső szálljon a családra! (Bódi Gusztisan)
Hiányzik már a vonatozás:
A zsebesek, a parasztok, a tolakodás
Tömegnyomor, bűz mocsok és lárma.
Jó lenne, ha vonat végre járna.
Könny szökik most a szemembe,
Kérek én is két ropit a zsebembe.
A MÁV Cargo-ból nekem is csak járna,
Hisz magyar vagyok, hej a kutya fája!
Szerintem hagyjuk ezt a komédiát,
Ezért is írtam ezt a melódiát.
Sztrájkergyerek fogadd el az ajánlatot:
Ne sztrájkolj, mert seggbe rakom anyádat, ott.
Sikeres showcase-nappal indult, majd változatos kanyarokkal, katartikus pillanatokkal és felfedezésekkel folytatódott a Bartók Tavasz keretében megrendezett Ritmo.
Ígéretéhez híven élményekben gazdag, globális merítést adott a 2024-es Budapest Ritmo háromnapos zenei utazása április 11-13. között. Gérald Toto varázslatos afro–francia sanzonjai, Gaye Su Akyol galaktikus karizmája, a BCUC által vezényelt transzszeánsz és a Puuluup felszabadult folkja ejtette rabul a közönséget.
Boldog arcok, a tavaszi estén teraszon pihegő közönség, networképítő nemzetközi szakemberek töltötték meg az Akvárium Klubot a Ritmo két fő koncert napján. A „felfedezések fesztiválja” szinte mindent felvonultatott, amit a műfajtól elvárhatunk: elmélyült pillanatokat, távoli kultúrák üzenetét és önfeledt bulit.
Gérald Toto
A hazai közönség imádta Gaye Su Akyol anatóliai pszichedéliáját, a BCUC afrofuturista őrületét, Gérald Toto simogató hangját és stílusát, vagy a Duckshell és Luca Bassanese közreműködését a Bella ciao erejéig. Az Erzsébet téren a legfiatalabb korosztály is kitáncolhatta magát a Duckshell és a Hét Hat Club ingyenes koncertjein. A Puuluup megnevettette és megtáncoltatta a hallgatóságot, míg a Romano Drom Terne Čhavéval közösen adott jubileumi koncertje ünnepi hangulatban telt. Az időjárás is kedvezett a fesztivál hangulatának, amihez tökéletes aláfestést adott Cyborg Templar és Tibsā az Akvárium teraszán.
A showcase-napon a hagyományos népzenétől a dark folkon át az elektronikus fúzióig vonultak fel térségünk zenei dialektusai.
Minden produkció telt házzal ment a Szimpla Kertben, a fellépések hatására több meghívást kaptak a zenekarok, ami a Ritmo egyik kiemelt törekvése. Sikerrel, az eddigi legmagasabb részvétellel zárult a Ritmo szakmai programja is a Magyar Zene Házában. Chris Eckmann, a ljubljanai székhelyű Glitterbeat kiadó alapítója kapta idén a Budapest Ritmo Díjat és az azzal járó egyedi bakelit lemezt, amelyet Weyer Balázs, a Hangvető programigazgatója adott át. A filmprogram idei különlegessége, Vincent Moon és a Dalinda közös alkotása erős szakmai visszhangot keltett.
A világzenei fesztivál idén is hozta, amitől jellegzetes és különleges ez a programsorozatot: nemzetközi szakemberektől az olasz költő-aktivistán át a dél-afrikai punk kollektíváig és a kíváncsi közönségig, mindenki találkozott a Ritmo sajátos erőterében.
Fotók: Pesthy Márton