Előadó: | Nyavalyások (musical) |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Babiczky Tibor |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Musical |
Címkék: | Keressük! |
(Marion):
Ami elmúlt már többé nem lehet
(Kórus):
Ez a végzeted
(Marion):
Minden remény lásd, homokként szétpereg
(Kórus):
Üres fák ezek
(Marion):
Mind, aki várt, aki kért, aki szólt,
aki hívott, most menekül
(Kórus):
Nem áll meg, menekül
(Marion):
Végül itt maradok oly árván egyedül
Ami vár még rám bánat, szenvedés
(Kórus):
Szemembe nézz
(Marion):
Mikor új nap jön, hasít, mint a kés
(Kórus):
Mint a szívverés
(Marion):
Mind, ami volt, ami fájt, ami szúrt, ami kínzott, kalapált
(Kórus):
Kalapált, kalapált, kalapált
(Marion):
Igazából a szív volt az, mi hívta a halált
Az ég felzúg, hangom mennydörög
(Kórus):
Hangod mennydörög
(Marion):
Szívemben lásd istenek, ördögök
(Kórus):
Istenek, ördögök
Istenek, ördögök
(Marion):
Az ég felzúg a kék hegyek mögött
Tombol a szél s a fák keze eltörött
(Kórus):
A fák keze eltörött
(Marion):
Tántorgok, mint egy szélütött
-
(Marion):
Ez hát a kezdet, ez az életünk
(Kórus):
Néha tévedünk
(Marion):
Találkozunk, majd szétszéledünk
(Kórus):
Olykor elveszünk
(Marion):
Már a viták, az imák,
a beszéd és az álmok mind hazugok
(Kórus):
Hazugok, hazugok, hazugok
(Marion):
Frissül a szív, ha szeret,
mint forrás, ha sziklán lezuhog
Ez a röntgenkép, ez a rossz tüdő
(Kórus):
Ez a rossz tüdő
(Marion):
Nincs több vallomás, beszélni sincs idő
(Kórus):
Nincs több idő
(Marion):
Most a rigók, a kutyák, a kövek,
a virágok szava szól
(Kórus):
Szava szól, szava szól, szava szól
(Marion):
Nézd, az idő elfut, nézd, az idő araszol
A vágy elmúlt és porrá lett a csont
(Kórus):
Porrá lett a csont
(Marion):
Szíved alá bevackol egy vakond
(Kórus):
Icipici kis vakond
(Marion):
A fény kihunyt és nincs már több porond
(Kórus):
Nincs már több porond
(Marion):
Elmúlt minden baj elillan a gond
Az ég felzúg, a hangom mennydörög
(Kórus):
Hangod mennydörög
(Marion):
Szívemben lásd istenek, ördögök
(Kórus):
Istenek, ördögök
Istenek, ördögök
(Marion):
Az ég felzúg a kék hegyek mögött
Tombol az szél s a fák keze eltörött
(Kórus):
Fák keze eltörött
(Marion):
Az ördög útját jártam, mond isten merről jött?
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana