Előadó: | Alvin és a mókusok |
---|---|
Album: | Alvinmánia 2.rész |
Megjelenés: | 2005 |
Hossz: | Keressük! |
Szövegírók: |
Pásztor István |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Alvin Records |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Mégsem olyan édes! höhöhöhö höhöhöhö
Mégsem olyan édes!
Mégsem olyan édes!
Mégsem olyan édes!
Mégsem...
Még most sem!
Nézd azt a fiatal srácot,
kajak volt, és nem gatyázott,
szétrúgta az összes kukát(összes kukát)
Anyuka elengedte, életében elõször,
és két sörtõl rögtön fejre állt(fejre ált)
Erõs vagy, bebaszod a telefonfülke ajtaját
Azt is egy kõvel,mert amúgy nagyon fáj,
nagyon fáj,
Magát hülyére issza, és a telefonfülke nem üt vissza
Aztán ügyelj, le ne hányd az új ruhád
Telenyomod fánkkal a szádat, aztán vigyorogsz,
mint egy barom állat
Nézd, az ember milyen kultúrált
Nézd azt a fiatal lányt ott,
biztos kevés Lassie filmet látott
Mert a homokozóba szaratja a kutyáját(kutyáját vau vau vau)
A fáradtságot venni,
azt, hogy kislapáttal összeszedni,
már nagyon nagyon utálják
Erõs vagy, bebaszod a telefonfülke ajtaját
Azt is egy kõvel,mert amúgy nagyon fáj,
nagyon fáj,
Magát hülyére issza, és a telefonfülke nem üt vissza
Aztán ügyelj, le ne hányd az új ruhád
Telenyomod fánkkal a szádat, aztán vigyorogsz,
mint egy barom állat
Nézd, az ember milyen kultúrált
Kocsmában a szája tátva,
mint egy malac, úgy büfög
Influenza idején az aszfalt zöld sárga,
attól függ, ki milyet köp
Lassan elhányom magam,
de folytasd csak bátran, zabáld csak a kapszulát,
aztán üvölts, és bizonyítsd be,
hogy te is szívtál magadba kultúrát
Az ember kultúrált, kultúráááált
A Századvég Konjunktúrakutató Zrt. egy anonim, feltáró kutatást készített 2025 áprilisában, hogy átfogó képet adjon a hazai élőzenei rendezvényhelyszínek – klubok és művelődési házak – működési stratégiáiról, nehézségeiről, valamint a támogatási rendszerekhez kapcsolódó javaslataikról.
Milyen kihívások elé állították az elmúlt évek az élőzene hazai színtereit? Milyen klubkultúra igénye látszik kirajzolódni?
Interjúk készültek a szakmai képviselőivel a minél pontosabb kutatási eredményekhez
A kutatás során huszonöt interjú készült klubvezetőkkel, művelődési ház vezetőkkel, határon túli klubok képviselőivel és a hazai könnyűzene szakmai képviselőivel. A legtöbb klub az NKA Hangfoglaló Program támogatásával működik: ez a lehetőség kulcsfontosságú a klubok életben tartásához, különösen vidéken: „Jelen pillanatban az élőzenei profilját a klubnak ez a támogatás tudja életben tartani” – fogalmazott egy interjúalany.
A legtöbb klub az NKA Hangfoglaló Program támogatásával
működik
A kutatás rávilágít klubok nehézségeire a COVID19-járványt követő időszakban
A kutatási eredmények átfogó képet adnak arról milyen nehézségekkel kell megküzdeniük az élőzenei helyszíneknek a COVID19-járványt követően. Az interjúalanyok elmondása alapján négy témakörbe rendeződő kihívásokból fakadnak: működési-, gazdasági/társadalmi-, szakmai-, illetve finanszírozási kihívások. A rezsi- és beszállítói költségek növekedése, a csökkenő látogatottság és a fellépések elmaradása sok klubot működési modelljének újragondolására kényszerített.
A klasszikus klubműfajok túl szükséges volt bővíteni a repertoárt, így megjelentek az élményfókuszú formák: az after partyk, a gasztronómiai rendezvények és a minifesztiválok. A kutatás egyaránt kitér a fővárosi és vidéki klubszíntérre.
Működési-, gazdasági/társadalmi-, szakmai-, illetve
finanszírozási kihívások
A klubok sikerének kulcsa a kutatás alapján körvonalazható
A tanulmány szerint a siker kulcsa az, hogy a klubok képesek legyenek technológiailag innovatívak, kulturálisan érzékenyek és közönségközpontúak maradni.
Az élményalapú megközelítés külföldön egyre hangsúlyosabb: interaktív fényshow-k, illateffektek, tematizált események és AI-alapú ajánlórendszerek mind-mind részei lehetnek a jövőbeli hazai klubélmény megteremtésének.
A kutatás rávilágít arra, hogy a közönség egy része a nosztalgia miatt tér vissza a klubokba, míg mások a közösségépítő hangulatot keresik.
A jó élőzene önmagában ma már nem elég
A látogatók közösségi élményekre, kapcsolódásra és inspirációra vágynak. A kluboknak nemcsak koncerteket és előadásokat kell kínálniuk, hanem élettel teli, emberközeli tereket is.
Azok a helyszínek, amelyek felismerik a változás szükségességét, és lehetőségükben áll, nemcsak túlélni fognak – hanem (újra) központi szereplői lehetnek a hazai kulturális életnek. A teljes kutatást ezen a linken lehet letölteni.
A látogatók közösségi élményekre, kapcsolódásra és
inspirációra vágynak
A feltáró jellegű kutatást a Századvég Konjunktúrakutató Zrt. az NKA - Hangfoglaló Programiroda megbízásából készítette 2025. áprilisban.
További grafikai anyagok forrása: