Előadó: | Cseh Tamás |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Csengey Dénes |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
És már állt a szépséges, magával ragadó,
forgatagos tánc, ott táncolt mindenki.
Lee van Cleef Soltész Babával fordult,
Ady Endre Koncz Zsuzsával lejtett.
És ott táncoltak mind a kormos képű lakók is,
faliórástul, pólyástul, mindenestül,
és ott táncoltak a pántolók, mozdonyozók,
delejezők, meg a szervezők is.
Joó Zsuzsa toppant be hirtelen,
megcsókolta Novákot jobbról-balról,
hogy csak úgy csattant, és mondta, hogy:
- Csakhogy itt vagy!
Elintéződött!
Elintéződött!
Elhalasztva, elhalasztva!
Akkor megy az ország, amikor akarod!
Meg amikor a helyzet is úgy kívánja.
De mi van veled?
Reggel óta próbálom ezt elújságolni telefonon.
A lakásomban voltál, nem?
- Igen - mondta Novák -, ott voltam a lakásodban,
csak nem vettem fel a telefont.
- Azt vettem észre.
- És mást? Mást… nem vettél észre, Zsuzsika?
- Nem, mást nem.
- Akkor jó. Nincs is azóta semmi komoly újság.
De azért…, ha rám hallgatsz, mész,
és keresel magadnak egy albérletet.
Azzal félretolta a nőt az útjából,
megkerülte a táncolókat, leült egy sarokasztalhoz.
Ült és nézett.
Joó Zsuzsa utána ment.
- Hölgyválasz! - Gyere Novák, táncolni!
- Unom ezt a tangót - mondta Novák.
- Járjátok nélkülem.
A nő kétségbe esett, hogy:
- Béla, ne kezdd megint!
Tudod te, mennyire feszélyezi az embert
örömtánc közben, ha valaki csak ül, és néz!
Azt hiszed, mi jókedvünkből csináljuk?
Csak nem képzeled?
Attól, hogy te itt ülsz, kínossá válik az egész.
Elszégyelli magát az ember.
Na nézd meg, hát ezt akartad?
Látod, látod?
Látod, mi lesz ebből megint? -
és a táncolókra mutogatott, ahol valóban
megváltozott a mozgásrend egy kissé.
- Te Zsuzsa!
Tudod te, mit mondott Mikulszky kapitány
Midway mellett, mikor másodszor készült
rárepülni Yamamoto vezérhajójára,
és figyelmeztették, hogy ha ezt megteszi,
nem marad annyi üzemanyaga,
hogy visszatérjen a földre?
Tudod, mit mondott a beszart navigátornak?
Hogy:
"Fogd be a pofád!"
És szóról-szóra ezt mondom én is neked.
Közben a teremben az volt látható,
hogy egy pár oldalazva megközelíti az ajtót,
és kisurran.
Mások rosszullétet mímelnek.
Egy estélyi ruhás nő bemászik a cserépkályhába,
a WC-k ajtaját alig lehet becsukni,
annyian szoronganak a kis helyiségekben,
a táncparkett egyik percről a másikra kiürült.
De Novák csak ült, és nézett.
Látta, hogy a helyiség lassan elnéptelenedik,
Joó Zsuzsa is hisztérikusan
kirohan az utolsók között,
látta, hogy a szomszéd asztalnál
felegyenesedik egy civilnek öltözött,
tagbaszakadt, ballonkabátos férfi,
végigméri őt,
aztán nagy léptekkel megindul a telefon felé.
De Novák csak ült, és nézett.
Ült, és nézett, és dúdolt magában:
Mirtse Korinna és Balázs Mihály már harmadik közös dalukat hozzák ki Korinna és UTAZØ néven. Két versmegzenésítés után ezúttal a vadiúj Zavar dalszövege saját szerzemény, ami ráadásul egy nem mindennapi témát boncolgat.
Szinte mindenkivel előfordult már élete során, hogy megmagyarázhatatlan okból rátört egy belső kényszer, ami arra ösztönözte, hogy megigazítson, helyre rakjon, kisimítson valamit. Belénk van kódolva a szimmetriára, párhuzamokra való törekvés, egyszerűen jólesik a szemnek, ha szabályosan állnak a tárgyak az asztalon, vagy ha a lábtörlő pontosan párhuzamos a küszöbbel. Az ilyen kényszerekre egyre általánosabb lett nemes egyszerűséggel rámondani, hogy „ne törődj vele, csak az OCD-m”, bele sem gondolva, hogy milyen lehet annak a bőrében lenni, aki tényleg szenved az obszesszív-kompulzív zavartól.
„Talán pont azért, mert ennyire elcsépelt lett az OCD kifejezés, sokan nem tudják felmérni, hogy mennyire megnehezíthet egy életet. Aki pedig ettől szenved, egyedül érzi magát, mert nem mer beszélni a helyzetéről.
Kiskorom óta jelen vannak kényszercselekvések az életemben, és mindig próbáltam elrejteni őket. Elkezdtem fórumokon olvasgatni az OCD-vel élők tapasztalatairól, és összeszorult a szívem, hogy mennyi embert érint ez az egész, ráadásul sokkal súlyosabban, mint amennyire nálam valaha is jelen volt.
Ismeretlenek és névtelenek voltak, mégis úgy éreztem, van egy láthatatlan kapocs, ami összeköt velük. Legszívesebben mindannyiukat megöleltem volna. Úgyhogy most ez a dal az én ölelésem feléjük.”
– mesélt a dal központi témájáról Korinna. A producer, Balázs Mihály (UTAZØ) ezúttal a hangszerelésen kívül a zeneszerzésben is oroszlánrészt vállalt, ugyanis a páros eddigi dalaitól eltérően most a zene született meg először, és később a dalszöveg.
„Szeretem az olyan popdalokat, amiknek az alapja egy akusztikus gitár, vagy valami klasszikusabb hangszer, és már régóta a fejemben motoszkált, hogy szeretnék egy lendületesebb dalt írni, ami így kezdődik. Ezt egy picit modernebb köntösbe bújtattuk, és amikor Kori ráírta a dalszöveget, továbbfejlesztettük olyan zenei megoldásokkal, amik a szöveg témáját erősítik. Jó, amikor egy dal ennyire könnyen megszületik.”
– így emlékszik vissza a dal keletkezésére Balázs Mihály.
Az energikus, erőteljes, pörgős zenei környezet miatt a Zavar nem kesereg a problémákon, hanem rájuk rúgja az ajtót.
„Amint meghallottam a zenét, azonnal beleszerettem, de még nem tudtam, miről szóljon a dal. Misi javasolta, írjak arról, ami minden nap ott van velem, mégsem beszéltem még róla soha. Pár óra múlva ott volt feketén-fehéren a Zavar szövege. Ezt már ki kellett üvöltenem magamból.”
Zavar a zenei megosztókon itt.
Korinna a közösségi médiában:
https://linktr.ee/mirtsekorinna
Spotify → http://bitly.ws/SMDe
Tiktok → https://bitly.ws/3ic4w
Instagram → http://bitly.ws/SMec
UTAZØ a közösségi médiában:
Spotify → http://bitly.ws/SMDu
Instagram → http://bitly.ws/SMeJ
Tiktok → http://bitly.ws/SMWp
Facebook: https://bitly.ws/3ic4I