Előadó: | Cseh Tamás |
---|---|
Album: | Mélyrepülés |
Megjelenés: | 1988 |
Hossz: | 0:00 |
Szövegírók: |
Csengey Dénes |
Cseh Tamás |
|
Kiadó: | Hungaroton |
Stílus: | Acoustic, Spoken Word |
Címkék: | Keressük! |
A forradalom ívét, mit szívemben követnem kell,
egy birodalmi városban, Pest-Budán rajzolni fel.
Annyit mondhatok csak, óvakodj, vak képzelet,
ez nem az a hely, hol szabadnak lenned lehet.
Itt vér nélkül semmilyen szabadság
nem adja magát.
És vérembe kóstolni félek,
én, Martinovics Ignác,
volt szászvári apát.
Itt okos a császár, és gyengécske bugris bagázs
kacsingat Párizsra, közéjük ne csöppenj, vigyázz!
Az Eszméről suttogni, pusmogni sovány kenyér.
A legfelsőbb kegyeket elnyerned, az többet ér.
Hiszen itt fülbesúgás mozdítja a legfelsőbb
úr jogarát.
És fülébe súgni majd én fogok,
én, Martinovics Ignác,
volt szászvári apát.
Majd megsúgom neki, hogy trónusa eltűnik nyomtalan,
és azt is, hogy ő az úr, a megoldás őnála van,
hogy ereje csak neki van trónt döntögetni ma.
A császárságnak tehát rajta kell megbuknia.
Majd így végzem: ""Felség, hát legyen bölcs,
és ölje meg magát!"
Csak segédje volnék ez ügyben,
én, Martinovics Ignác,
volt szászvári apát.
Hogy meggyőzőbb legyek, majd összeesküvést szervezek,
hogy támadjon veszély, mit rémülten jelenthetek,
és ez lesz az, hitemre, ez lesz a végső lökés:
A feljelentés, mint halálos fenyegetés!
És ha még ez is mind hiába,
akkor hát, nohát,
majd vérembe kóstolok undorral,
én, Martinovics Ignác,
volt szászvári apát.
És ha még ez is mind hiába,
akkor hát, nohát,
majd vérembe kóstolok undorral,
én, Martinovics Ignác,
volt szászvári apát.
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah